Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Tack för alla tankar och lyckönskningar! Det gick bra! Den levde och hade vuxit. Nu såg man små klumpar till händer och fötter, så sött Jag blev framflyttad två dagar också, så det är 9+4 idag. Lite läskigt med v 9-10 då moderkakan ska ta över näringstillförseln, mkt som kan gå snett, men det är skönt att ha prog. som en extra försäkring.
Hur länge har ni andra tagit progesteron? Gyn tyckte att jag kunde sluta nästa vecka, är det normalt?
lillaD: nej, det får inte vara sant! Fy f-n vad deppigt. Blir det pergo igen nu eller har ni funderat på annan behandling, Gonal t ex? Många kramar till dig.
stella: grattis till lyckat vul! Men vad lång väntan på nästa? Finns det ingen privat att vända sig till lite tidigare?
BP: vet hur det är att nojja över symtom! Men du får tänka på mig , jag har ju knappt haft några alls och allt verkar ju gått bra hittills. Tror att många får färre och färre symtom ju fler ggr man varit gravid, kanske i synnerhet om graviditeterna är relativt nära inpå. Och det var ju inte så länge sedan du var gravid senast, kroppen kanske fortfarande är van vid hormonerna?