• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Decdia - beklagar dina mf. Jag tycker att du ska kolla Finesssans blogg och jämföra dina prover med de som har tagits på henne här i Sverige. Det är en bra start.

Min utredning visar inte heller på några fel, jag är dock mer inne på att fortsätta i England eller USA för där kan man göra ännu mer detaljerade utredningar. Min make är nämligen steril och vi har väldigt få spermier i frysen så jag vågar inte chansa på de svenska utredningarna. Men det är många här i tråden som har blivit hjälpta och nu har lyckade graviditeter eller har fått sina små.

Hjälp att bli gravid får du tyvärr först när du inte har blivit det på ett år, även om det har slutat i missfall. Men en privat läkare kan ju kolla ÄL och spermier så att de fortfarande fungerar till att börja med. Men om du har blivit gravid 3 gånger så är det inte så troligt att spermierna är jättedåliga. Men ÄL kan rubbas av graviditeter och mf.

Lycka till!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Hella - håller tummarna idag för din lilla tjej. Det behöver ju verkligen inte vara något som ni ens kommer att märka av. Jag vet vänner som har fått väldigt oroande och nedslående besked vid RUL som vid födseln inte visade sig vara speciellt allvarliga alls. Kram.

Poppy - det är väl ok. Har inte så mycket ork att ta tag i något. Är nog därför jag ligger lite lågt här. Jag har inte tagit tag i någon vidare utredning och viktminskandet har stannat av. Jag är helt enkelt inte redo att gå vidare med vår barnönskan just nu. Min man har det lite likadant, han ska magnetröntgas om några veckor och blev låg så fort kallelsen kom. Nu åker han till USA. men när han kommer hem så ska jag försöka få honom att boka tid för biopsin.

Angående Nupp/Kub så hade vi bokat in oss på det sist då vår MVC erbjöd alla som ville att gå gratis. Vi var mest sugna att få titta på liten. Om det blir en graviditet så vet jag inte hur jag vill göra.

• Bling1975

Hella, det lät ju jättebra. Lillskruttan mår fint och det är ju 99% chans att hon är helt frisk. Och även om hon skulle hamna i den lilla procenten så är det ju långt ifrån så att det måste vara något allvarligt. Nu hoppas jag att du kan fortsätta njuta av graviditeten! Kram

• Bling1975

Falun ordinerar Trombyl från ÄL just för att de har sett en förhöjd procent plus med T. Men som allt annat är det säkert individuellt. Kan ju också vara så att ni "gräddfilsplussare" knaprar T så länge att det ger en negativ effekt på infästningen medan vi IVFare bara tar det några få dagar innan infästningen och sedan har uppehåll någon månad eller två tills det är dags att prova igen.

Håller tummarna för alla oroliga!

Lilleskuttan - har du mer info om S-ANA provet som du hade förhöjt på. Är det därför du fick predisinol?

• Bling1975

Långt under vattenytan, men jag kan inte hålla mig från att läsa hos er ändå. Men jag orkar egentligen inte tänka på nya försök för oss ännu. Min man är dessutom i LA den här veckan så det är lite ensamt och jag är för trött för att träffa kompisar efter jobbet.

Hur mår de små krabaterna? Låter inte så mysigt med cystan, får hoppas att den ger upp och försvinner!

• Bling1975

What - hur kan man skippa Grey's? Det blir bara ett barn för mig om två innebär sådana uppoffringar Själv ska jag krypa upp i soffan och kika på House.

• Bling1975

Jag tror att jag får beställa den till mina framtida barn Men enligt min mor så sov jag ju själv bara 6-7 timmar per dygn som barn och inga av dem på dagen, så mitt straff kommer väl.

Sov så sött...

• Bling1975
    Finessan skrev 2008-10-29 21:53:16 följande:
    Här finns massor av intressant läsning om allt från NK-celler, TNF, Heparin (Fragmin), Aspirin (Trombyl), Prednisolone, immunologiska problem, T innan plus osv...www.illinoisivf.com/recurrent-pregnancy-loss/...
    Tack för länken Finesssan - du är verkligen en guldgruva när det gäller bra information!
  • Bling1975

ok, då vet jag

Lilleskuttan skrev 2008-10-30 09:28:30 följande:
    Bling:Har inte så mycket info om det.Det ända jag vet är att på s-ana har man antingen positivt eller negativt,går inte att mäta sa drB..Och jag hade positivt så därför fick jag prednisolon.
  • Bling1975

Mamma till astrid, när de gör äggledarna så kollar de även livmodern. Det är dock den enklare varianten så den hittar oftast bara lite större fel. Kameran är ju mer exakt. Har du skrapats efter något missfall så kanske det är en god ide att göra en ny undersökning av livmodern om det skulle vara så att ditt lilla plus inte håller i sig. Men jag håller tummarna för att du ska slippa

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8