• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Vild i håret, vi har nog inte setts här förut, men jag beklagar verkligen att du fått missfall igen. Jag förstår att det måste kännas helt fruktansvärt att inte få några svar på var felet ligger och ändå vara säker på att något är väldigt fel. Har du försökt med någon behandling alls?

Jag är inte klar med min utredning på Victoriakliniken i Stockholm ännu så jag vet inte hur de är. Jag vet att de inte har samma inställning till TNF-alfa som Lucina och är inte så positiva till Trombyl. Men däremot så ger de alltid Heparin som ett försök även om de inte hittar något fel.

Hoppas att du hittar en bra läkare som kan hjälpa dig. Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Poppy - tråkigt att du inte mår bra. Förstår att det är påfrestande att vänta till nästa VUL, man vill ju så gärna ha mycket symptom i vår sits. Hoppas du mår bättre snart och att tiden flyger fram tills det är dags! Vilken vecka är du i nu?

Vi borde ha spermier så att det räcker till en omgång IVF. Det finns ca 40 stycken i frysen och man räknar med att ca hälften klarar upptiningen. Sist fick jag 17 ägg så om vi får samma resultat nästa gång så kanske de får fram spermier till alla. Men jag hoppas på ett plus på något av de tre små eskimåerna vi har i frysen om det inte är kromosomerna som spökar.

• Bling1975

a80 - visst är det coolt att det funkar. Men det är faktiskt det jag har funderat mest över när det gäller IVF barn. Jag har inga problem alls att berätta om IVF, skulle inte ha några problem med donation, surrogat mamma eller adoption heller. Men berättar man för sitt barn att det har varit fryst? Älskling, du skulle egentligen vara 7 år nu men du är bara 5 för vi stoppade dig i frysen i några år. Låter verkligen skumt....

Vi ska få svar på utredningen och sedan ta ställning till hur vi går vidare. Jag vill gå ner några kilon till och helst ha en lite mer hållbar arbetssituation när det är dags. Just nu jobbar jag 60 timmars veckor, men vi har anställt nu och så fort hon har kommit in i jobbet så blir det nog bättre. Preliminärt har vi sagt vid årsskiftet.

• Bling1975

Finesssan - det hoppas jag också Vi får väl se vad Anette har att säga på tisdag. Tråkigt att du känner dig deppig, man hoppas ju på något sätt att det ska vara över med det deppiga när man äntligen får sin efterlängtade lilla klimp, men så behöver det naturligtvis inte vara. Kram

• Bling1975

Aj då krusbär. Spottings är INTE kul. Jag har haft det från och till sedan den här trista historien började, men peppar peppar så var de borta nu sist. Jag fick helt vanlig mens som kom på utsatt dag och höll i sig i en knapp vecka. Mycket trevligt för att blöda lite 50% av tiden är helt värdelöst. Jag vet inte hur bra Fertilitetscentrum och Sophiahemmet är på missfallsutredningar men jag vet att de gör dem. FC är dock inte landstingsanslutet så där betalar man hela kostnaden. Vi gör vår IVF där men valde att prova landstingsanslutna Victoriakliniken först.

Kram

• Bling1975

MW - lät helt underbart med Rom och onödig shopping är precis vad själen behöver

lillaD - kul med bokmässa (och Göteborg som jag gillar) och extra roligt att arbeta redaktionellt på en tidning.

Som svar på Poppys tidigare fråga så driver jag en design och reklambyrå och vi har en hel del tidningar som kunder. Mest som AD/formgivare men även hela redaktionella uppdrag där vi projektleder och tar in externa skribenter. Jag gillar verkligen tidningar!

Men hösten är alltid tajt. Dels är det mycket på reklamsidan, men sedan ska även de flesta av våra tidningar ges ut i lika många nummer på hösten som på våren men man har två månader mindre tid på sig.

En liten fråga till alla lyckligt gravida och nyblivna mammor. Ni som körde på två trombyl även efter pluss, hade ni även fragmin då? Eftersom 1 trombyl inte hjälpte för mig så vill jag ju ha mer nu. Men frågan är om man ska ta fragmin + 1 eller 2 trombyl eller bara fragmin? Vill ju ha lite koll inför mitt besök imorgon

• Bling1975

Idun - stort stort grattis! Vilken lättnad det måste vara Jag är så glad att det verkar gå bra för er gravida just nu, det ger mig förnyat hopp om att jag också en dag ska få behålla ett barn. Kram

BP - håller tummarna tills på fredag

• Bling1975

Nu är jag tillbaka efter ett stort antiklimax. Kromosomtestet var inte klart. Skrikandes

Alla andra prover var det perfekta värden på. Så nu står det verkligen mellan pest och kolera. Antingen så kommer de inte hitta något alls (min skräck) eller så är det kromosomfel (min mans skräck). I vilket fall som helst så blir det ytterligare väntan innan vi vet säkert. Hon skulle ringa så fort de hade kommit men tyvärr så var hon på kurs torsdag-fredag så har de inte kommit imorgon så får vi vänta tills på måndag.

Vi pratade dock lite om hur vi går vidare om det inte är kromosomerna och då erbjuder hon sig precis som tidigare att skriva ut fragmin. Hennes tes är ju att det är i princip det enda de har att ge oavsett diagnos (undantaget sköldkörteln) så det skadar inte att prova för det har hjälpt vissa. Jag ska be att få min journal nästa gång så jag får alla värden och prover.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8