• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Cia o krabaten skrev 2008-10-20 10:33:04 följande:
    MissT: DrR är min och Poppys (ev fler ) privatläkare här hemma i stan. Han har jobbat med DrB förut med satsar inte på utredningar.Däremot har ahn inget emot att följa upp DrB's patienter och göra många vul.
    Dr R är det någon här i sthlm kanske, för skulle vilja genomföra ett vul i v 10.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Cia o krabaten skrev 2008-10-20 11:18:42 följande:
    Men har hört andra som kontaktat kliniken på Odenplan och gjort vul, så testa det.
    Läkarhuset odenplan? Jo jag tänkte på dem, men har ju så himla dåliga minnen därifrån, var ju där jag var med min 1.a MA och det känns lite jobbigt att gå dit.

Men om inte jag får göra på Mvc tidigare, så får jag väl ringa upp Odenplan ändå.
  • Mizz Turko
    Lycka77 skrev 2008-10-20 13:45:04 följande:
    bröst som gjort ont till och från tidigare har nu slutat ömma helt och liksom sjunkit ihop, så har det varit för mig de tidigare gångerna då det gått åt skogen   molvärk i svanken sitter dock kvar, men varför har brösten gått tillbaka om allt fortfarande är ok?
    Tänk inte så, mina symtom försvann nästan helt och hållet för cirka 2 v sen men ändå lever pricken vidare. Symtom kommer och går och alla graviditeter är olika.
    Bling1975 skrev 2008-10-20 12:16:16 följande:
    Mizz T - några alternativ:www.ultraljudsbarnmorskorna.se/www.strandkliniken.se/gynekolog/ultraljud/gyn...
    Tack, ska kolla upp strandkliniken. Har tidigare tittat på UL-barnmorskorna och de ville ha runt 850 kr tror jag för UL, då går jag hellre till Odenplan och köper kläder för dessa pengar.
  • Mizz Turko
    jazzy skrev 2008-10-20 19:22:06 följande:
    Annras har du en gyn i Högdalen.  Lätt att få tid. Kostar 260 ...Jag har nummret idt om du vill ha
    Å snälla du, kan man få numret.

Har varit på MVC idag, första besöket och de utför visst inga VUL/UL förrän efter v 28-30!!! Så jag får vänta på RUL i slutet av dec/början av jan.

Blev dock inbokad till läkaren på MVC den 4/11 eftersom jag haft konstant huvudvärk senaste 2 v och BM tror att det är början till tidig havandeskapsförgiftning. Så jag skulle fråga om han även då kunde utföra VUL/UL men det var inget hon kunde skriva in i hans "tidbok". Så han kan neka mig det.

Skit kul.

POPPY: grattis till "blodfriheten". Får man även gratta till "pojken"

Skulle jag kunna få numret till dr R, ifall jag inte får tag på någon annan som vill utföra VuL. Vill ha någon "bra" doktor, som tar tid och berättar vad man ser på skärmen.
  • Mizz Turko

Oj oj, har inte varit inloggad på 3 dagar och vad mycket man missar. Har mått skit på morgonar och förmiddagarna så jag har sjukskrivit mig. Mår illa och kväljningar så fort jag får i mig något, så jag fortsätter livnära mig på frukt, yoghurt och juice. Kul.

Och huvudvärken har börjat lägga sig lite, som tur är, kan ju bero på att jag har börjat äta Niferex mot järnbristen. Så jag får se hur det blir.

En fråga till er som är gravida, vilken MVC går ni på och är ni alla över 35+ eftersom de flestá av er gör NUPP/KUB? Hur många besök hade ni innan rUL på MVC?

Förresten har fått kallelse till rUL, 29 december. I SENASTE LAGET!. är ju då i v 18+6 när jag ska genomföra den och ska ringa och se om jag kan få tidigare tid. Ev avbokning kanske finns?

Grattis till alla lyckade VUL/UL.

Hella: hoppas BM "såg fel".

och förlåt alla er som jag glömt

• Mizz Turko

Grattis Hella.

Och grattis till ÄL Mikes bride.

Nej, sovit extra dåligt senaste nätterna och bara drömt mardrömmar, men det beror på att jag börjar bli orolig för pyret. Vill ju få en spark av denne så att jag vet att allt är ok. Har bokat tid till Odenplans gyn, ringde fredags och fick en tid redan tills imorgon, så det ska vara skönt att äntligen få det svart på vit hur det är. Jag tror faktiskt att den lever och hoppas ju på det, med tanke på hur dålig jag varit senaste dagarna.

Illamåendet har lagt sig lite nu under helgen. Saken är ju att jag mår bara illa när jag äter! så jag har ju praktiskt taget slutat äta. Har fått lergigan utskrivet också, men jag vill inte blanda en massa mediciner, det räcker med Trombyl, Folsyra, Progesteron, Niferex som jag tar och lergigan får jag väl ta när jag mår som värst.

Hoppas ni andra mår bra och att vi alla fortsätter lyckas och få positiva besked.

Har t.o.m. tillåtit mig att börja tänka fram till rUL, har ju annars hittills bara tänkt en dag i taget, men rUL är ju faktiskt inte så långt bort nu, vi är ju i november om några dagar herregud. Men just nu känns som en evighet fram till v 13-14. Är i v 9+4 idag.

• Mizz Turko

BP: Tack gumman. Jag hoppas att illamåendet och kväljningarna beror på att fostret tickar på där inne.

Snart snart kan jag i alla fall, i v 13, börja avsluta proggisarna så då slipper jag en medicin i alla fall. Känner mig som en gammal tant som bör ha dosett för att ha koll på om jag tagit medicinerna.

Hur är det med dig? När ska du på VUL. Tycker att alla är relativt lugna här inne med VuL

• Mizz Turko
    Iske skrev 2008-10-26 12:43:09 följande:
    det här med illamåendet känns väl igen ska fråga bm på torsdag om jag kan få nätt för det.... vi ska snart iväg till svärföräldrarna på kalas och dom vet inget ännu har just tillbringat en stund med min bästa kompis "en kall handuk på pannan " för att inte få upp lunchen..... inte så kul för blodsockret då man har diabetes... :( men jag mår gärna så här bara allt är bra med riskornet :)
    Oj, med diabetes och så borde du kanske rådfråga en doktor, ersättningsdryck? drick mycket vätska, juice, yoghurt etc åtminstone. Hoppas du blir bättre snart.
  • Mizz Turko
    emma777 skrev 2008-10-26 13:21:37 följande:
    Hej!Har precis fått mitt tredje missfall, på exakt årsdagen av det första missfallet, och har inga barn sen tidigare. Har PCO, men har egna oregelbunda ägglossningar och är inte överviktig. Frisk annars. Min man har inte heller barn sen tidigare. Ska träffa en läkare om 10 dagar, och kommer förmodligen få en utredning då. Är så oerhört rädd och ledsen. Har så himla svårt att tänka mig livet utan egna barn, och vet att min man känner likadant. Läste någonstans att det är ca 50% risk att en fjärde graviditet slutar i missfall, och att risken sen stiger till 75%. Så det känns som att det redan är kört! Tog 1/4 barnalbyl (som ca 75 mg Trombyl) på eget bevåg den här gången, men det hjälpte ju inte. Kan ni trösta mig med historier om att det kan ordna sig? Eller har ni några tips på hur man ska stå ut om det inte gör det? Sitter i ett väldigt mörkt litet hål nu känns det som, och griper efter halmstrån för att dra mig upp. Kram Emma
    Usch, beklagar ditt MF.

Men det finns hur många solskenshistorier här som helst och att det är 50 % risk att få MF nästa grav är bara nonsens. Vid alla graviditeter är det runt 15-20 % MF-risk, oavsettt om man haft det tidigare eller inte.
    MammaSusan81 skrev 2008-10-26 13:33:24 följande:
    Hej på er!!!Fick äntligen ett svagt + i morse men eftersom jag har 5mf i bagaget är jag nu super orolig att det ska bli lika igen är i v.5 nu (4+1).Jag ska ta fragmin sprutor 1 om dagen så jag ska ringa kvinnokliniken imorgon så jag kan få starta med dem. Har hört att även progesteron vagitorier ges till dem med upprepade mf, min läkare sa inget om de då vi gjorde MF utredning. Varför får man dem, kan jag be om att få de ?? Är det något annat ni fått som jag kan höra om????
    Tjata om att få progesteron, det har inte visat "effekt" med progesteron är ju livsviktigt för att fostret ska fortsätta växa och utvecklas tills moderkakan tar över. Jag tror mycket att Progesteron har hjälpt mig i min nuvarande grav.
  • Mizz Turko

Förresten, glömde ju berätta. Var på VUL idag på Odenplans Gyn, och innan läkaren ens hann säga om tickande hjärtat så såg jag det själv . Är så glad att jag t.o.m. är beredd att släppa på oron, för så här långt har jag inte kommit förut.

Är i v 9+5 idag och fostret var 28 mm. Man kunde t.o.m. räkna de 5 tår på foten som syntes.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8