Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
BIM: det datumet som mensen är beräknad att komma, om man säger så
22 mm. Hur långt gången är du ?
Nja, BM tror bara att bebben behöver extra mycket och att vi ska avvakta och se vad som händer. Niferex var visst det starkaste järntabletten man kan få, så jag har nog bara lite "strulig" kropp kanske?
Om jag går under 100 så måste jag ringa henne, så jag får ta blodprover med jämnan här på jobbet och meddela henne i så fall. För då är det visst farligt för "mamman".
När har du förresten rUL?
Vet ju inte vart du bor, men har du provat att kontakta Sophia hemmet eller Octaviakliniken, de brukar utföra många undersökningar, då de är privata.
Jag hoppas att ni finner svar snart.
Alla med PCO brukar få Metformin i början av sin barnlöshetsutredning etc för att kroppen lättare ska kunna hantera "sockret".
Dock har jag ju också PCO men ingen läkare har någonsin sagt att jag ska stå på det. Så det kanske är en behandling vi med pco och upprepade MF bör stå på.
Hej alla glada, har inte skrivit här på ett tag men läst allt.
Grattis till alla nyplussare och beklagar alla som fått gå igenom mf/ma/skrapning/negativa grav test etc.
BP: tänk positivt, du har ju faktiskt illamående, så bebben mår nog bra. Annars kan du ju ringa Odenplans Läkarhus Ultragyn för UL, men gör det bara om det är riktigt krisigt för dig, visst säger alla att UL/vul inte är skadligt, men vi med många mf/ma måste få låta fostret vara och inte störa för mycket varken fostret eller vara för mycket och gräva där nere om man gör vul.
HK: Jag har också genomgått ivf och ET görs oftast dag 2, men om kliniken väljer att långtidsodla så görs det antingen sen på dag 5 eller 6. Lycka till nu.
För er som har barn sen tidigare, ursäkta min dumma fråga som kommer, men här får jag de bästa svaren.
Har känt av en hög puls/hjärtslag i nedre ryggen mot svanskotan som gått som ett bälte fram till livmodern. Detta känns mer när jag ligger ner. Denna höga slag/Puls är mycket högre än min egen. Så frågan är om det kan vara fostrets hjärtslag jag känner? Är det möjligt? Är i v 13 och fått höra från många att detta är omöjligt.
Saken är att jag har väldigt känslig kropp och kan känna av små-saker, t ex om jag är/håller på att bli överstimulerad vid ivf etc etc, och fått alltid bekräftat detta också genom läkarna.
Så frågan är är detta möjligt, eller är det bara något annat jag känner? I så fall vad?