• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #1433
    Självklart är det en graviditet!

Be dem att ta hcg värdet akut, så att du får svaret så snabbt som möjligt.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #1438
    Men herregud gumman, självklart är det en graviditet. Annars hade du blött jättemycket. Du kanske hade bara sköra slemhinnor, något som skaver där nere, eller kanske att du väntade 2 men den ena inte klarade sig.

Förstår hur du känner dig, så gör vi ju alla här på tråden så fort vi får blödningar, men innan man vet så ska man inte dra några slutsatser. Dessutom tror jag att man innerst inne känner på sig sådant också.

Ligg på soffan och ta det lugnt.

Förresten så finns det ju många kvinnor som har spottings, eller andra småblödningar under hela sin graviditet.

Hör av dig så fort du fått svar imorgon. Vi väntar nyfiket här.
  • Mizz Turko
    Svar på #1440
    Men du har väl inte blött ut några klumpar, för det är ju klumparna som är fosterutdrivningen.

Så än så länge verkar det vara okey. Det kan ju vara så att du hade en liten "mens", tar ibland tid innan kroppen fattar att man är gravid också.

Vilken tid ska du vara där imorgon?
  • Mizz Turko
    Svar på #1445
    Slemklump kan ju bero på svamp eller annan infektion också. Eller att du har för mycket slem i slidan nu . På min första grav, hade jag väldigt sega slemflytningar hela tiden. Inte denna grav, men det kan ju bero på att jag fortfarande använder proggisarna.
  • Mizz Turko

Snozie - grattis. Vi alla kommer nog lyckas denna gång.

Spirit - usch. Jag hoppas att det bara är att ni räknat fel på hur långt gången du är och just därför fostrets lilla växt.

Tog själv nytt Hb på jobbet igår, då jag har mått riktigt dåligt senaste dagarna med återigen kraftiga huvudvärk, kallsvettningar, skakningar och kräkningar.... har ju även varit kritvit i ansiktet. Mitt Hb låg på 111, så den har sjunkit ännu mer trots att jag nu ätit järntabletter i 3 v tid och mera järnrik kost.

Konstiga är ju att järnet inte brukar sjunka i början av grav, utan efter v 20. Hur ska det se ut då om jag mår så här dåligt nu? Gubben mår också jättedåligt för att han är helt maktlös.

Väntar samtal fr min BM och får se vad hon har att säga.

Vet inte alls vad jag ska göra, jag har aldrig haft dåliga järnvärden.

• Mizz Turko
    Svar på #1475
    S-HCG brukar visa efter dag 10-12 efter ev befruktning.
  • Mizz Turko
    Svar på #1479
    Du bör hålla dig minst 4 h innan du tar testet eftersom det inte är morgonurin.
  • Mizz Turko
    Svar på #1484
    Lycka till nu.

Vi väntar här på svar, så svara så snabbt du kan
  • Mizz Turko
    Svar på #1489
    Jo, till maten blir det vatten och även juice. Tar min Järntablett innan jag lägger mig och tar den med nyponsoppa och ibland juice.

Grattis förresten till krabaten. Hur stor var h*n?
  • Mizz Turko
    Svar på #1492
    Det är bra att du har positiv inställning. Du ska lyckas nästa BIM.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8