Spirit skrev 2008-10-17 13:40:51 följande:
Nu har jag testat ++++
Grattis.
babblar på skrev 2008-10-18 11:01:21 följande:
Jag har faktiskt hållt på att spy några ggr idag fast sluppit än så länge. Men det konstiga är att jag inte mår illa så som jag gjort innan. Utan det är bara som om spyet ligger där i halsen utan att jag mår direkt illa. Brukar det vara så eller? Som om det kan komma utan förvarning typ. Jag är rädd att jag bara mår dåligt av F nämligen..fast må illa stod inte på lappen. Hoppas iaf att itne allt detta är i onödan. Hoppas liten bäbis lever och mår brabp som nästan kräks
Jag har själv inte spytt någonting utan lätt till svår illamående och mycket kväljningar. Bebben mår säkert jättebra.
Poppy Lee skrev 2008-10-18 20:45:42 följande:
Godkväll alla!Grattis till Spirit och Mizz Turko till plus och lyckat vul. BP: har jag missat något, eller skulle inte du på vul igår? Minns jag fel? hade för mig det. Idun: hur gick det på inskrivningen?Min gick bra, eller, BM var snäll och jag blev lovad att få komma och lyssna på hjärtat närhelst jag ville, och det var ju bra. MEN: jag hade lite konstiga värden. Framför allt hade jag blod i urinen, vilket oroar mig jättemycket. Har haft mkt molvärk de senaste dagarna, tänk om det är uvi? Kan det orsaka mf? Blod i urinen låter ju inte kul. Känns olidligt att behöva vänta helgen + två dagar till för odling Visserligen syntes inga bakterier på stickan, men blod i urinen kan väl inte vara så mkt annat än uvi? Någon kunnig som vet?Sen hade jag urkonstigt blodtryck också, 118/88. Tycker att det är väldigt högt undertryck, 88, jag brukar ligga på 70 i vanliga fall.Usch, usch, eländiga oro.
Tack vännen.
Blod i urinen är oftast UVI, men jag hade blod i urinen på min första MA, trots att jag inte blödde något överhuvudtaget.
Ska du in på vul snart? hoppas att det bara är en UVI.
babblar på skrev 2008-10-18 21:50:00 följande:
Poppy: jag tänker också uvi i så fall men jag kan inget om det egentligen. Hoppas det är nåt lättbotat. De kunde väl odlat det över helgen tycker jag så du slapp vänta så.Blodtryck är jag inte heller så bra på och vet inte alls vad jag brukar ha bara att det brukar vara bra.Jag var på vul i onsdags och fick se nåt som var 4 mm men inget hjärta än tyvärr men det verkade inte som om det brukade synas så tidigt. Kasnke beror på ul-apparat?kram på dej
Vilken klinik var du på för att göra VUL? Och nej, man behöver inte känna något hela tiden. Har knappt haft växtvärk sen jag plussade (men tror att i mitt fall beror det på att kroppen och livmodern är väl van med grav och det var ju inte så länge sen jag var gravid innan detta).
Jag såg i 6+0 ett tickande hjärta, men som sagt så är det visst ovanligt.
Stella
Hoppas att det bara beror på sköra slemhinnor. När ska du på VUL?