Poppy Lee skrev 2008-10-07 09:37:09 följande:
Godmorgon alla, hoppas att ni mår bra!Här är det lite deppigt. Nervös inför vul imorgon som bara den och känner mig helskör, på vippen att börja gråta hela tiden. Vet inte hur jag ska klara ett mf till Lite jobbigt är det också att vi inte berättat för några (utom ett par vänner och er förstås att jag är gravid, så går det dåligt är det nästan ingen i min omgivning som vet om det. Samtidigt vill jag inte berätta för mina föräldrar än, de har blivit så jäkla ledsna för vår skull vid mina tidigare mf, och jag vill skydda dem på något sätt. Svårt!
Jag tror tyvärr att vi alla i denna sits bävar inför varje VUL och att man aldrig blir kvitt med det tills man fått bebben i famnen.
Det enda man kan göra i vår sits är att ta ett steg i taget och förska undvika att tänka på MF/MA, även om det är svårt. För själv oron gynnar ju inte dig eller fostret heller.
Jag hoppas innerligt att det går vägen för dig imorgon. Vilken vecka är du i nu?
babblar på skrev 2008-10-07 10:01:11 följande:
. Hur tidigt har ni andra gått på vul förresten? Jag tycker inte det känns bra att vara där och peta men jag vill ju gärna veta ändå så man inte går och tror att allt är bra om det inte är det.
Jag fick gå förra fredagen, då var jag i v 6+1 och ska på VUL igen 16:e, då ska jag vara i 8+0 och hoppas att jag kommer därefter följas upp med jämna mellanrum. Denna gång ska det gå vägen!