• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

MammaSusan81 skrev 2008-10-29 13:23:18 följande:
    suck,,,,varför skulle jag testa imorse igen för ...blev bara som en skugga på testerna denna gång, så jag antar att det kommer bli MF nr 6 för mig inom kort......Har ej tagit nån progesteron idag känns meningslöst.....Men jag har ej fått någon blödning ännu......Vissa gravtecken är borta andra är kvar..... Någon som kan ge mig hopp? Eller är det kört nu tror ni?
    Nej, jag hoppas att det är "en spökvecka du har". Vilken vecka är du i?
    Cia o krabaten skrev 2008-10-29 15:20:35 följande:
    hallojtillbaka från gynläkaren.Ingen fara med mig.Jag har tydligen en helt ofarlig cysta på urinröret som man inte gör ngt åt!Tyvärr var läkaren mycket mer osympatisk än jag mindes honom eller så var han bsra snällare när jag var så orolig och gick på vul Vad säger du Poppy som varit där nyligen?Tyckte han va barsk och hård idag Jaja, nu är detklart iaf.Iske: Postafen?
    vilken läkare gick du till då?

inte kul att få ett sådant bemötande.

Jag har också en cysta nu, sitter på högra äggstocken och funnits där sen jag blev gravid. De vill inte gå in och ta bort den eftersom det kan leda till MF i så fall.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    MammaSusan81 skrev 2008-10-29 19:11:55 följande:
    Svar på #1091Jag är på v.4+4 nu enligt Fl ,skulle fått mens i måndags (27/10)...Än så länge har det inte kommit blod iaf.....men begriper inte varför strecken knappt syntes imorse.....=(
    Men så länge du inte blött så är det ju ingen fara. Sen att + är svagare nu har jag läst flera gånger här på FL, vissa får visst så. Det kan ju bero på testet också, om det är annat märke än första.

Tycket inte att du ska gå och oroa dig, om du hade fått MF så hade du blödit ut det då.
  • Mizz Turko
    EMND skrev 2008-10-29 19:35:33 följande:
    mw jag sa just till min man att det är konstigt att jag har illamående på kvällar. Annars har jag förkylning på G. Fy vad jag var irriterad på en kollega som så oförskämt pratar i ansikte på mig (så där så att man känner ens andedräkt) eller lutar sig bakom mig och nästan viskar i örat när jag sitter framför dator. Och hon är så genomförkyld. Oh jag är så nojig. JAg gillar faktisk det kollegan men inte just nu.Inbillar mig nu att en förkylning kan drabba min (inte ens påvisad än ) graviditet illa. Samtidigt, till jobbet kom en nybliven mamma med sin babys utan att bry sig en smula att folk omkring är sjuka. Gräddfilsmänniskor! Fast jag gillar henne egentligen bara är lite avundsjuk . Eller hur ska man säga, jag unnar folk att ha det bra fast är så fylld av längtan att någon gång det går smidigt för mig med.
    Oj, detta låter som typiska graviditetshumörsvängningar du har
  • Mizz Turko
    EMND skrev 2008-10-29 19:52:27 följande:
    mizz turko men jag har en vecka (6 dagar) till BIM
    På vissa kommer dessa tidigt, så här blir jag också innan jag plussat  
  • Mizz Turko

Lite goda nyheter från mig.

Var hos mvc-läkaren idag pga huvudvärken och fick även genomgå vul (då det visade sig att läkaren var samma läkare som gjorde tidig grav-vul på ivf mottagningen för mig) . Krabaten sparkades och boxades som bara den, så gubbens mardrömmar om en riktig busunge som välter soffor och bord där hemma, kommer nog stämma överens . Mätte även hela 4,5 cm och var alltså lite större än normalt.

• Mizz Turko
    Poppy Lee skrev 2008-11-04 13:59:02 följande:
    Hej tjejer, Beklagar minus till er som fått det! Så tråkigt med minus, blä. Har inte haft ork att vara inne på FL på sistone då jag varit jättedeppig och nästan helt övertygad om att det blivit mf igen. Jag hade ju ont i magen som bara den fram tills för en vecka sedan, sedan försvann det pang bom liksom de få andra symptom jag hade. Nu har jag känt mig totalt ogravid sedan dess Och idag blev jag magsjuk, den enda i familjen. Exakt så var det mitt senaste mf, jag blev magsjuk över en dag, och sedan fick jag en liten blödning och det visade sig att fostret har dött. Känns som om det är 95% risk att det är mf på gång. I övermorgon har jag tid för UL, vet inte hur jag ska klara ett till mf. Ursäkta egoinlägg!
    Nej nej. Bort med dessa negativa tankar. Det går ju faktiskt maginfluensa runtom nu.

Mina grav-symtom är också helt borta och trodde verkligen på MA igen, men fick bekräftat att allt var mycket bra idag.

så länge du inte har 100 % vetskap ska du inte tappa hoppet vännen.
  • Mizz Turko

Gud vad ni skriver, har ni inget jobb eller barn att passa ??

Är bara borta halvdag från datorn och vips så finns 4 nya sidor att läsa.

Grattis grinko till +.

Hur många väntar nu på BIM? Tappat räkningen.

Å jag är överlycklig över min stora 4,5 cm räka. Vi har inte berättat för någon än, det är för tidigt är ju bara i  v 11+0, men det får nog bli nästa vecka, då vi har kalas och hela familjen är samlad. Ska nog köpa en "bebis t-shirt" så får de lista ut det själva, även om de misstänker då jag fått stor mage.

Är det någon som har rUL snart?

• Mizz Turko

Jag står på 2 tabl Trombyl och 2 progesteron vaggisar för MF/MA. Trombylen är på eget initiativ och info bl a fr "Cia" här. . Har tagit trombylen sen +, för när jag började ta trombyl fr ÄL så fäste aldrig äggen.

• Mizz Turko
    Svar på #1427
    Jag hade nästan 14 (om jag minns rätt)
  • Mizz Turko
    Svar på #1429
    Att äta leverpastej är ingen fara eftersom det inte innehåller så mycket järn och lever etc. Men järn kan man öka på genom gröna grönsaker och kött oftast. Och Hb höjs inte så drastiskt, men kan sjunka som en sten.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8