Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Oj vad det skrivs!
Grattis till Stella, BP och Lycka för vul! Hoppas att jag inte missade någon annan.
Hella: Grattis till er tjej och hoppas att det går bra idag! Självklart vill man ju inte att barnet är sjukt på något sätt, men det finns ju som sagt många olika varianter av kromosomfel, varav många går att leva ett relativt normalt liv med. Det viktigaste är ju som sagt att det inte är något livsavgörande, och det verkar det ju inte vara, tösen verkar väl må jättebra utöver pricken?
MizzTurko: jag gjorde KUB privat förra graviditeten på MammaMia Östermalm (ingår inte i Uppsala om man är under 35) och fick jättefina siffror, men så blev det ju ändå mf.
Så den här graviditeten skiter jag i det - om barnet skulle ha DS är det inte hela världen utan vi vill ha det iallafall. Sedan finns det ju såklart allvarligare trisomier, men då får vi deala med det då.
BP: dina symptom låter lovande! Du verkar ju må hur illa som helst!
mwb: hur går det med uvin och klådan? Kan tipsa om olivolja mot klådan som mammarazzi och jag körde med i somras när vi fick svamp parallellt
Bling: hur är det med dig? Var ett tag sedan du syntes till!
EGO: har så ont i magen, jag börjar tro att det är tidiga sammandragningar nästan. Magen blir liksom hård när jag går fort eller står upp länge, och det går över när jag sätter mig ner. Har aldrig haft så här tidiga SD förut. Någon som känner igen sig?