• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Bling1975 skrev 2008-10-14 09:23:22 följande:
    MissT - men det är ju när man lägger ner tid och omsorg som man får de bästa resultaten Och med tanke på vad vi har gått igenom så måste det ju bli helt fabulösa barn.Håller tummarna för alla som ska på VUL denna vecka! Själv så var jag dum nog att gå till naprapaten igår så nu är jag sjuk igen
    Oj, blir man sjuk efter naprapat besök?

Du får nu se till att ligga varmt i sängen och sova ut, så mår du nog bättre.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-14 09:31:36 följande:
    Nja, man blir ju inte sjuk av just besöket. Men om man har en förkylning/influensa etc. i kroppen så kan den blossa upp igen av massage och manipulation.Stannade hemma idag, men måste jobbe. Tänkte dock ta en liten tupplur på lunchen
    Fast får man i början av grav gå på massage, akupressur etc? Min läkare har tidigare sagt att man ska avhålla sig från det, för att  man kunde då "stöta ut" fostret eller vad det han nu sa. ??
  • Mizz Turko
    Bling1975 skrev 2008-10-14 10:33:46 följande:
    MissT - det stämmer bra att man ska vara försiktig de första 12 veckorna, men jag är ju tyvärr inte gravid Ska inte göra nya IVF försök förrens vid årsskiftet.
    Oj, förlåt. Jag har väldigt svårt att hålla saker i minnet iom grav. Förlåt. Ber hemskt om ursäkt.
  • Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-14 10:58:57 följande:
    Mizz Turko skrev 2008-10-14 09:15:50 följande: Jag har! Jag var på VUL imorse och den lille har växt som den ska! Jätteskönt! Är nu i v11+3 så jag anser att jag "klarat" de första 12 veckorna nu eftersom det såg så bra ut idag!
    Å vad häftigt. Hur stor var pricken nu ? Ska du få göra fler VUL eller blir det rUl nästa?
    babblar på skrev 2008-10-14 11:14:32 följande:
    Idun: härligt.. vad skönt! bling: skit att du mår dåligt igen mizzT: skönt att hcg låg bra till. Ska du ta fler sådana prover?Nån mer än Cia som knaprat postafen?
    Jag ska ju ta en gång i veckan, tills jag känner mig helt "safe".
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:14:53 följande:
    Hej på er!Har haft en paus från familjeliv i några veckor. Kände att jag var så ledsen/deppig när jag fick remissen till skopin så jag blev tvungen att ligga lite lågt.. I alla fall har jag gjort den och allt såg bra ut, skönt. Lite snopet att de inte hittade något.. Hade varit skönt att kanske ändå fått en möjlig förklaring till allt trassel.Ska försöka uppdatera mig lite i tråden! Hoppas många har blivit gravida och att det går bra för alla som är gravida Hur känner ni nu inför att Dr B stänger? Vart ska vi vända oss sen då..? En liten fråga! Är det någon här inne som fått veta att ni har förhöjt fsh?Ha det gottAnna
    Välkommen tillbaka.

Jag har förhöjt FSH, men dessa prover gjordes ju under barnlöshetsutredningen. Har ju pco som förklarat mitt förhöjda FSH.
    Cia o krabaten skrev 2008-10-14 11:33:13 följande:
    Idun: Weheeee!!!!!!!!!!Grattis grattis, steg 3 avklarat! "bara" 2 kvar (Plus, hjärtslag, 12v, rUL, bebis)MissT: Där kom de goda nyheterna du efterlyste
    Precis. Mer goda nyheter.
  • Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:52:45 följande:
    Mizz Turko - tack! Ok, visste inte att fsh kunde bli högt pga pco, där ser man. Lycka till med vul på torsdag!
    Fast det kanske beror på andra saker också jag vet inte, fick aldrig så mycket info från min dåvarande läkare. Men stress och pco tror jag att hon sa kunde få upp Fsh värdet, för vi lyckades aldrig få ner min.
  • Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 11:56:53 följande:
    ok, har det provet kvar att ta i min mf utredning. Vi får se hur det blir. Jag ska ta provet nästa mens men hoppas ju förstås att nästa mens inte kommer
    Okey, då hoppas vi ju att mensen uteblir men i ett bra syfte. När är BIM?
  • Mizz Turko
    annapanna2 skrev 2008-10-14 12:03:52 följande:
    Svar på #543Har inte ens haft ägglossning ännu, är på dag 10 i cykeln.. Så det är en lång väntan... Men nu vet vi ju vad vi ska göra här i några dagar framöver Har en mkt regelbunden cykel - alltid nåt som är positivt
    Å ja, då förstår jag vad ni ska sysselsätta er med
    Poppy Lee skrev 2008-10-14 12:30:47 följande:
    MizzTurko: håller tummarna inför ditt vul! Det är så jobbigt med uteblivna symptom, jag tycker att jag känner mig mindre och mindre gravid för varje dag som går. Magen minskar t o m i storlek!.17...Varför förvånas jag inte över den svenska läkarens reaktion... suck.
    Samma här, mindre mage, fast jag har ju ändå stor, och ingenting fast nu efter lunchen har jag börjat få små små knappt kännbara mensvärk. Det är väl alltid något?

Hoppas du får det skönt och roligt på fredag hos MVC.

Förresten berättade aldrig vad en BM på HS sa förra gången jag var där på VUL, och hon skulle boka in mig på ytterligare grav-VUL.

Att jag ska försöka undvika alkohol, cigaretter och skräpmat för att dessa kan ha MF-inverkan.   
  • Mizz Turko
    Idun 78 skrev 2008-10-14 15:17:41 följande:
    Insåg att jag nog skrev fel tidigare, jag var på UL inte VUL. Kändes jättestort att slippa lägga upp benen i den förhatliga stolen... Bling, ja den var hela 44 mm(!), men då låg den ganska ihopkrökt så jag kan tänka mig att den eg. närmar sig 5 cm (snart en duplogubbe!) Poppy, ja jag ska på inskrivning på torsdag. Vi får se om det ger ngt, det är mitt första dock så jag vet inte riktigt vad jag har att vänta mig.Lycka, vilken v är du i nu?Bling, din stackare, sjukdomarna förföljer dig... Men det kanske är en signal från kroppen om att du jobbat lite för mkt tidigare (visst hade du väl arbetsveckor på 70 h nyligen?). Jobbigt dock när man är sin egen, jobbet måste ju bli gjort på ngt sätt. Hur går det med planerna på USA? MWB, blir du inte liiite sugen på att försöka så här i ÄL-tider, även om du äter pencilin? Mizz T, vad skönt att hcg-värdena såg bra ut!Vink vink till er andra, nu måste jag jobba liiite till innan det är dags att gå hem.
    44 mm. Gud, vilken jätteräka . Hur långt gången är du nu (förlåt att jag frågar igen, tror att jag frågat alla i denna tråd minst 100 gånger)

Och att slippa visa muffen, vilken lättnad.

Så allt är okey nu, du behöver väl inte oroa dig något mer väl?
  • Mizz Turko
    pear skrev 2008-10-14 21:32:22 följande:
    Hej på er.Kikar in här efter tips från Cia o krabaten. Har liknande erfarenheter so många av er, med många mf i bagaget. Har en underbar, efterlängtad dotter som föddes efter 4 mf. Skulle nu såå gärna vilja ha ett syskon till henne men har istället fått ytterligare 2 mf/ma.Det var lite kort om mig. Är ju alltid så skönt att ha andra i liknande sits att diskutera med så jag kommer nog att kika in här emellanåt.
    välkommen hit, beklagar dock alla dina mf/ma. Fy... att man måste få gå igenom flera sådana.

Har du någon behandlng? fick du någon behandling under grav av din dotter?
  • Mizz Turko
    pear skrev 2008-10-14 21:43:17 följande:
    Tack Mizz Turko!Har genomgått alla utredningar förstås, fick prova progesteron vid min 4:e grav. vilket inte hjälpte. När jag fick min dotter så var det utan någon specifik behandling. Nu ska jag delta i en studie på upprepade mf där man behandlar med Trombyl men vid senaste mf:et, i september, hann jag inte ens påbörja behandlingen.
    Okey, vi alla i tråden står förmodligen på Trombyl.

Vad är det för studier? vem bedriver den?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8