• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #2667
    Nej nej nej! Man ska inte hålla på och leka och känna på tappen, det leder till som jag läst att den kan istället "öppna" sig och även leda till infektioner.

Du är gravid vänne och allt fortgår nog som det ska. håll ut till tisdag? då du får se lilla pyret.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #2671
    Har flera vänner som genomgår ivf där och de tycker att det är en bra klinik och förstående läkare etc.
  • Mizz Turko

Krusbär: Visst är det du som ska på UL imorgon? Jag håller tummar för att allt står rätt till och att du får se ett tickande hjärta. Helst en bebbe som vinkar till dig att vara lugn och att bekräfta att den lever.

• Mizz Turko

Franka
    Grattis till lilla boxaren inuti dig. Du ska se att allt kommer att gå bra.

Krusbär
    Väntar otåligt framför datorn idag. När ska du vara där?

• Mizz Turko
    Svar på #2892
    Grattis grattis.

Du ser ju, lyssna på oss här i tråden istället.

Självklart kommer du få se hjärtaktivitet nästa vul. Du är ju för tidig fortfarande.

Ang blödning, så vet jag många som haft blödningar i början som sen avtagit, sen finns andra som har lite längre in på grav, sen finns det tyvärr dem som har ända tills förlossningen. Så att du blöder ska du inte tolka det direkt som mf/ma. Aja baja.

Se till att ta det lugnt och njuta nu, överför positiva tankar och prata med bebben om att den ska hålla sig fast så gör den det.

å skippa hemmasysslorna såsom dammsugning etc, det är aja baja tills kritiska veckorna är slut. Var helst sängliggande så mycket du kan.

lite tips från en som kämpat sig fast (imorgon är det v 18)
  • Mizz Turko
    Svar på #2896
    Precis. Någon gång ska ju allt gå bra, och denna någon gång är denna gång. Det kommer du få se. Lite svårt att tro nu, men sen när du är där i v 17-18 (som jag) och magen knakar på och illamåendet och kräkandet håller sig fast, kommer du nog glömma detta.

Håll bara positiva tankarna uppe så ska det gå bra.
  • Mizz Turko
    Svar på #2900
    grattis till att höra hjärtljuden.

Väntar själv tills jag får gå till min BM och lyssna på hjärtljud. Vägrar köpa en AS, då jag vet att jag kommer bli mer nojjig då, sen finns det tyvärr många läkare som tror att den är skadlig för hjärnan.

Men men rUL om 12 dagar.
  • Mizz Turko
    Svar på #2962
    Det finns tyvärr inget som kan förbättra äggens kvalité, utan möjligtvis kanske kosten (??). Kosten har ju visat ha stor effekt på dåliga spermier, så kanske även på äggen också.

Om du har dåliga ägg, kan du se genom ÄP. vet inte om det finns prover att ta som visar det annars?

men oroa dig inte, dåliga ägg är ytterst sällan anledningen.
  • Mizz Turko
    Svar på #2964
    Har ju Pco själv, så jag förstår ditt dilemma, dock har jag ingen ÄL.

Tänk inte på sådana saker, utan tänk positivt, det hjälper alltid.

Sen ska vi alla hålla tummar och tår så att du får ett + snart.
  • Mizz Turko
    Svar på #2968
    Jag gick med stor blomma och  chokladask när jag var där i början av december, så jag avstår tack.
  • Mizz Turko
    Svar på #2970
    Är det lymfom han har? Sned ansikte, menar du att det blir halvsidig förlamning eller så då?

Hoppas att det löser sig till det bästa och att ni får bästa vård som finns, cancervården är faktiskt ett av de bästa i Sverige (så vi kan väl åtminstone vara glada att den funkar).

Sänder lyckokramar och grav-hormoner så att ni får bröllopet 31 januari och att du blir gravid samma kväll
  • Mizz Turko
    Svar på #3019

FSH tas alltid på CD 3 eller 4, som jag har uppfattat det som och det är för att få det mest tillförlitliga svaret på värdena. Ju längre in i cykeln du tar desto högre svar får man, då den ökar ju närmare mensen man kommer. Sen brukar man ta testet återigen CD 10 för att se om den håller sig runt samma nivå eller inte.

Normala ska vara under 10 (vet ej om det har ändrats).

Ett förhöjt fsh kan vara tecken på att man har segare "äggstockar" och att det tyvärr kan då ta längre tid att bli gravid.

läs mer här

http://www.fertility.se/sweden/treatment/Female_Treatments/Second_Step/Follicle_stimulating_Hormone.jsp

• Mizz Turko

Förresten så stängs tråden snart, rättare sagt på julafton. Dax för ny tråd?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8