• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #1798

Tack för länken, ska definitivt in och se där.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #1820

Jag fick göra vul t.o.m förra veckan, var då i v 12+.

Så det är nog olika fr läkare till läkare, hur de känner sig mest bekväma kanske.

• Mizz Turko

Tjoho, efter att ha försökt få tag i en UL tid hos alla möjliga kliniker här i stan, för att genomgå någon nästa eller nästnästa vecka, så har jag efter bara ett kort samtal till Lucina fått en tid till nästa onsdag. Kändes helt overkligt. Behövde inte ens förklara varför jag ville ha. Gud vad I-L är snäll och hjälpsam. De ska även kolla mitt Hb värde, som jag haft i underkant sen v 7+.

Lång väg att åka, men definitivt värd det. Bara jag får se min förhoppningsvis levande bebbe, vill ju veta att den växt ordentligt etc etc (förra grav slutade ju med MA pga att bebben växte för sakta).

Ska passa på att ta med blomma och chokladask till dem, eftersom de har hjälpt så många.

• Mizz Turko
    Svar på #1888
    Ja, fast när detta upptäcks vid ivf så återsätter man aldrig dessa ägg. Har förstått som att det är "olagligt"?!
  • Mizz Turko
    Svar på #1892
    Jag har passerat de magiska 12.

är idag i v 13+1. Så nästa vecka hos dr B är jag i v 14+1, förhoppningsvis. Måste passa på att be om recept på trombyl då också.
  • Mizz Turko
    Svar på #1895
    Har aldrig på maken hört förbjud om några kryddor?

Är det något nytt?
  • Mizz Turko
    Svar på #1905
    Ja, men nu hoppas jag att de utför UL och inte VUL, det är ju obehagligt redan som det är.

Har precis börjat trappa ner på Progesteron vaggisarna och ska fr.o.m. nästa vecka börja trappa ner T till 1 tabl per dag istället för 2 som jag tar. Har planerat att ta T tills grav ut i all fall (även om dr B inte sagt att jag ska göra så).
  • Mizz Turko
    Svar på #1907
    Jag tar den fr Apoteket receptfritt, tror att det står att det är 500 µg i den per tabl. Började i och med plusset och ska ta hela grav ut.
  • Mizz Turko
    Svar på #1912
    Proggen har jag inte fått någon anvisning av men jag gör som kroppen känner sig bäst på. Har bara tagit morgonar nu, för på kvällarna får jag mer klåda och svullnad av dem.

Tänkte göra så här denna vecka ut och sen nästa vecka gå över till varannan dag bara.

Dr B sa ingenting till mig om detta.

Hoppas att detta inte skadar nu när jag kommit så långt, men moderkakan bör ju ha tagit över redan så proggen hjälper ju då egentligen inte till något.
  • Mizz Turko
    Svar på #1933
    Såg idag att jag äntligen gått över till trimester 2, gud vad jag längtat.

Hur långt har du kommit?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8