• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #1948
    Men dr B sa att jag skulle ta minst till v13-14, så jag är i v 13+2 och har nu börjat trappa ut med proggen.

Så jag tar bara morgonar nu och sen nästa vecka tänkte jag börja ta bara varannan dag på morgonen.

För moderkakan har ju börjat ta över nu så egentligen hjälper inte proggen så mycket till nu i detta skede. Men jag vill inte tvärsluta heller.

Jag hoppas att detta inte orsakar något nu, när jag kommit så långt för första gången.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #1953
    Japp, svullen och attans klåda. Har alltid i början av progg-behandling fått blöjeksem liknande utslag också där nere. Inte så kul.
  • Mizz Turko
    Svar på #1952
    Han sa ingen anledning till det, men sa det klart och tydligt när jag ringde honom vid +, att jag ska ta till v 13-14.

Men det kanske är för att försäkra att moderkakan verkligen tagit över, den börjar ju smått vid v 10 och fortsätter i några veckor, innan den tar över helt och hållet.
  • Mizz Turko
    Svar på #1964
    Jag har haft så vid några tillfällen och det har berott på alla hormoner i kroppen fr behandlingar och mediciner.
  • Mizz Turko
    Svar på #1967
    Kan inte svara på det, då jag har aldrig (nästan i alla fall) ÄL.

Hoppas du får bättre svar från någon annan här.
  • Mizz Turko
    Svar på #2062
    Grattis till lyckad vul och tickade pricken i magen på dig.

Hoppas flytningarna blir bättre snart också.
  • Mizz Turko
    Svar på #2103

Om problemet med dåliga ägg hade funnits hos dig så hade de definitivt talat om det, för vid ivf och återföring så väljer de ju ut de bästa äggen, som uppfyller kriterierna och det är ganska höga kriterier.

Om äggen är dåliga så slängs dem.

• Mizz Turko
    Svar på #2107
    Det kan ju bli dåliga ägg trots ivf, allt hänger ju ihop med behandlingen, hur din kropp svarar på behandlingen och även om doserna/medicinerna, samt hur lång tid man tar dessa.

Så man får ut dåliga ägg vid ivf också.

Och det är ju inget som säger att ivf automatiskt leder till graviditet, det är ju tyvärr mycket som hänger på att man ska bli gravid, allt måste stå rätt till i kroppen, ägget måste fästa och kroppen inte stöta bort detta. Gynsam miljö i livmodern etc etc.

Tyvärr hör man ju väldigt sällan om misslyckade ivf:en i media, utan bara om lyckade så man får en falsk bild av att alla kan bli hjälpta av ivf.
  • Mizz Turko
    Svar på #2109

Men grattis grattis till nya grav.

Må din nya grav gå hela vägen denna gång.

Du verkar i alla fall inte ha svårt att bli gravid, helt otroligt måste jag säga.

Hoppas du får hjälp med prednisolon etc.

• Mizz Turko
    Svar på #2113

Otroligt, hela du är ju forskningsmaterial.

lycka till. Hoppas de ringer snart.

Har du annars frågat dr B om han kan skriva ut prednisolon etc?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8