• Iske

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

var ju på smv idag och bedrättade om mitt illamående skulle få nått så jag får hämta ut det i eftermiddag.... dom trodde jag hade en urinvägsinfekttion på G hoppas inte känner då inget....
    Bm sa då jag pratate om att jag mådde illa att det var ett bra grav tecken så det kändes skönt....

• Iske

babblar på : ja får hoppas att det inte är det yes blir att dricka det.... när jag får det (hade det ofta som liten ) brukar jag få ont i bäckenet ganska snabbt.....

• Iske
    emma777 skrev 2008-10-30 20:51:44 följande:
    Hej! Vad bra att ni vet så mycket om Trombyl och Fragmin osv. Som jag skrev så skrev ju jag bara vad jag har hört/läst, men som ni säger så borde ju absolut inte Falun IVF ge Trombyl om det hindrar inplantationen. Men visst blir man jäkligt trött på att vi måste sitta här och gissa ihop, att det verkar så svårt att få klara svar från läkare om allt det här. Om det fattas bra studier så får man väl göra sådana!! Ang jämförelsen Trombyl/Fragmin så tror jag att det är så att Fragmin är mer blodförtunnande med färre biverkningar, men mer opraktiskt och dyrare. Om man tar höga doser Trombyl så får man lätt biverkningar från magen t ex, så jag tror att det är lite det som grejen - att man inte gärna tar så höga doser Trombyl utan då hellre tar Fragmin om man vill ha mer effekt. Men jag vet inte. Däremot så vet jag vem dr Mathisen är . Träffade honom i Linköping, dock inte som missfallspatient, men det är en väldigt trevlig och kompetent doktor så gå till honom Diorlover! Iske: Illamående är ju jättebra!! Hur konstigt det än låter . Håller tummar och tår så de blir lila!! Kram Emma
    tack emma
  • Iske

ja fick ju tabletter mot illamåendet men det hjälper typ inget senaste två veckorna vaknar jag på natten flera gånger av att jag mår illa då också.... och just nu finns det ingen mat som känns kul att äta heller och jag måste ju äta.... idag har jag bett freddan köpa hem lite jordgubbskräm för jag känner mig lite sugen på det.... nu är det bara 8 dagar kvar till ul är skit nervös satt på bussen idag och funderade på hur jag skulle reagera om läkaren faktiskt säger att räkan lever....

• Iske

babblar på skrev 2008-11-04 16:10:48 följande:

Iske: hur långt gången är du nu igen? Jag äter kex på natten ibland om det blir för jobbigt. Är lite trött på kex dock Och mina tänder är nog inte glada Håller tummarna om 8 dagar!
    Är i v 8.... testade kex här i veckan blev varken bättre eller sämre.... mådde illa med dottern också men inte så här hela tiden då var det mest dagtid.....
  • Iske

babblar på skrev 2008-11-06 12:41:23 följande:

Min bäbis lever och är som den ska! Ska le hela dagen Bp ler från öra till öra I love drB och I snozie: grattis till dejspirit: nä fy vad ledsen jag blir för din skull Ibland är allt så orättsvist. Kram på dejMizzT: dricker du c-vitamin till järnmaten? Har hört att det är bra för att ta upp järn. Mjölk ska inte drickas till (detta är bara vad jag hört vet inte vad som är sant)laban: jag hade nidis mina 3 första (eller om det var 1,2 och 4?) De andra tre har jag inte haft det så det där är nog olika. Håller tummarna för ditt test!ang. äl så trodde jag att jag kände exakt när äl var men jag hade fel enligt tester. Så mina känningar kom en bra bit innan äl
    Å grattis :D
  • Iske

Poppy Lee skrev 2008-11-06 15:47:23 följande:

Fostret levde inte Jag har fått mitt tredje missfall efter vecka 12. Den måste ha dött bara några dagar efter mitt förra vul, i vecka 12+3 någonting Först var vi hos DrR i morse och innan vi gick in gick jag på toa. Då kom det en strimma blod, och jag fick direkt en dålig känsla. Mycket riktigt stämde det. DrR blev faktiskt rätt knäckt och illa berörd, han har ju försökt peppa mig och sa vid mitt förra vul att vi var nere på 1-3% risk för mf bara Men vad gör det, när jag TRE JÄVLA GÅNGER fått mf efter denna förbaskade vecka 12?Sedan åkte vi till gynakuten och fick vänta en timme innan vi fick träffa en läkare. Jag har precis gått över gränsen för vanlig skrapning, så det blir tvåstegsabort igen. Nu hade de inga operationstider imorgon, så jag måste vänta till måndag. Eller, på lördag ska jag komma in och ta en tablett som stannar av allt (kroppen tror ju fortfarande att den är gravid) och på måndag kl 7 läggs jag in. Jag mår så konstigt, det känns helt surrealistiskt. T o m läkaren (på Akkis, kan ni tänka er!) tyckte att detta var onormalt. Därför ska det bli obduktion igen och så ska jag få remiss till RMC, för nu vill jag att de går in och tittar i livmodern så att det inte är någon sammanväxt eller polyp eller så som gör att det slutar växa.När vi kom hem hade vi fått brev med tid för r-UL... 1 dec skulle vi fått komma Hur fan ska jag klara det här?
    Nej shit va tråkigt Kramar om
  • Iske
    Diorlover skrev 2008-11-06 17:01:19 följande:
    Har fått mitt sjätte missfall konstaterat.. Varför får vi ingen hjälp, igen utrdning osv.. dom hakar bara upp sig på min vikt..
    beklagar.... Det är ju jättekonstigt att dom inte låter er få nån utredning.... hoppas ni får en utredning i allafall...
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8