• Iske

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Bling1975 skrev 2008-10-17 11:10:31 följande:
    Hallå tjejer!Grattis Iske - kul med plus En liten fundering, hur känner ni alla inför VUL? Jag vet att jag kommer behöva det om jag blir gravid igen för min mentala hälsas skull. Men kan det orsaka mf? Sist grävde de runt ordentligt och länge vid två tillfällen samma vecka och några dagar senare dog lilla räkan. Det gör mig lite nervös. Vanligt UL - när kan man göra det första gången?
    Tack....

har inte funderat runt vul så men känns det inte bra så tycker jag du ska be om ul istället men då får man ju vänta lite längre innan dom gör det då dom inte alltid ser det så bra på vanligt ul i början..
  • Iske

mammawannabe: Tack

Spirit: Grattis till pluset !

• Iske

Har fått tid för ul den 12 November på Karolinamotagningen känns som det är såå länge kvar... 3 veckor att hinna oroa sig ännu mera på...

• Iske

Cia o krabaten skrev 2008-10-21 21:57:19 följande:

Iske: Vad bra!Men det är ju "lagom".Om 2v så kanske det syns, men borde säkert synas om 3.franka: Visst finns det ngn knodd nånstans. Frågan är ju om den finns där ute eller ska bo inne hos dig.
    Ja jo det lär det nog göra ungefär sama tid som jag kollade med lillan...

Är det någon som ska åka på underbara barn mässan ? eller som har varit tidigare år ? Vi funderar på att åka den 1 November :)
  • Iske

Cia o krabaten skrev 2008-10-22 10:08:04 följande:

DND och Bebis: Det var jag!!! Läste en intervju med stina Dabrowski där det var hennes favorit-citat!Iske: Nej, inte den mässan. Ska gå 7/11 (SY, scrap och pärlor) och funderar på även helgen efter (Foto)Krusbär: Franka var ju där i veckan och de skulle ha tfn-svarare och fortsätta skriva ut recept ett tag tydligen!
    foto lät ju nice det också :)
  • Iske
    hella73 skrev 2008-10-23 10:28:03 följande:
    Hejsan!Har inte skrivit på jättelänge men är inne och läser ofta.Grattis till alla nygravida! Cia, låter kul med en träff här i U-a tycker jag!Idag ska jag på rul och är verkligen skitnervös. Är i vecka 19 (18+4) men har fortfarande svårt att tro på det här, att jag verkligen är gravid och har kommit halvvägs nu.Jag har inte gjort nupp/cub eller fostervattensprov. Räknas som för ung i Ua landsting för nupp (är 34) och fostervattensprovet ökar ju risken för mf med några proc så det gick bort.Och nu är jag verkligen nervös och rädd att något ska uppdagas som  innebär att mitt barn inte kan överleva på utsidan.Ni andra från Ua, har ni också gjort rul på spec-mvc? Undrar om jag gör det för att jag är inskriven där
    hej går också på smv i uppsala och enligt om så gör dom ju ul:en så rul borde dom ju absolut göra annars blir man ju lite sne på dom villken bm har du där ?
  • Iske
    hella73 skrev 2008-10-23 11:38:30 följande:
    Iske, har ingen bm på specen, utan träffar läkare där (prof. Ove A). Han har hjälpt mej med sjukskrivning 50 % och gjort några snabba ul för att lugna mej samt kollat tappen för att jag haft sd. Blev inskriven på spec gnm remiss från vanliga mvc pga min underf. av sköldkörtel med förhöjt TSH.
    aha ja läkarna där är toppen :)
  • Iske

shit tjejer drömde att jag började blöda inatt och det har jag gjort varenda gång jag fått mf.... Nu känns den 12 väääääääääääääldigt långt borta.....

• Iske

Finessan: ja jag har ju bestämt att det ska gå bra den här gången... så jag får hoppas att det bara var en otäck dröm...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8