Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Känslorna är en stor plåga att kämpa mot i allt det här vi utsätts för. Jag har fått min äldre manlig kollega att torka upp några tårar när jag i en lång laddad monolog besvarade hans enkla "by the way"-fråga: Är det jobbigt för dig när man pratar om barn?
Jag mådde dåligt efteråt, tyckte synd om mig själv, men vill folk se vad som döljer sig bakom masken får man väl bjuda dem på det. Sedan är det upp till dem att hantera sina känslor- jag tror inte att han tyckte synd om mig snarare kände jag enorm respekt för min smärta. Skönt att åtminstone någon på jobbet vet hur det egentligen är.
Härligt att dr M fick uppmärksamhet i media, härlig intervju. Tack Poppy att du tipsade om den. Jag fick glädjetårar. På sett och vis behandlas jag ju av honom.
Krus, det är svårt att ta emot råd och tänka positivt när man är mitt i trubel. Den ovissheten blandad med så smärtsam längtan gör en fullständigt irrationell. Man vill höra: det kommer att gå bra, det är ingen fara men det som är faktum och underlättar faktiskt lite är: det lilla livet eller livets mirakel bestämmer, inte vi. Därför är det ingen idé att plåga sig med rädslor. Man kan önska och hoppas att önskan går i uppfyllelse. Vi är många här som önskar och hoppas åt dina vägnar.
MW, vi finns här för varandra. De gäller dig med det jag skrev till krus. Hur är det med dig? Skickar varma kramar från andra sidan stan.
Mikes bride, du är en frisk vind här...
När det gäller mina prover, tack alla ni som har skrivit och tyckt. Jag lämnade prover i dag och nervöst väntar på svar. JAg fick veta att min TSH ligger på 2,6 igen fast jag äter 50 mikrog levaxin. Börjar med 75 på egen bevåg i kväll. Jag brukar reagera så starkt på hormoner annars. Fattar inte varför TSH varierar mellan provtagningar?!
Vilka prover hade ni lämnat dag 21.