• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mizz Turko, jag väntar nog och testar på tisdag = Äl+14 (enligt dr B's räkning), vad kan det vara för BIM då, tror du? BIM, BIM-2, BIM-3??? Nu fattar jag varför dr B vill att vi väntar till 19 dagar efter ÄL.

• EMND

jag vet bara att om jag visste att jag var gravid då skulla jag verkligen känna mig såååååååå GRAVID med alla dessa biverkningar...

• EMND

DNDOnline
    Mamarazzi: Den eviga väntan och oro är nog det mest plågsamma man står ut med i våra kamper. Vi har väntat på mycket och länge. Senast i september när vi var hos dr B, undrade jag om det är OK att passa på och med levaxin och T försöka bli med barn. Han sa då att det var mer optimalt att vänta och få provsvar så man får det man behöver i god tid och vet att man har rätt förhållande i kroppen. Smart man men det var inte han som var bestraffad att vänta. Hur som vi stod ut, men med facit i handen hade jag nog inte väntat. Vi väntade så otåligt innan det 3:e mf då hydrosonografi skulle göras för DÅ ska man inte försöka. Jätte svårt men vänta till 8/12 iaf så du vet då vad läkare kommer att göra. Kromosomutredning tog 3-4 veckor för oss men resten av proverna frågade jag om på labbet. Är man inom Landstinget det tar sin tid att läkare meddelar provsvar. Lycka till oavsett!

Ginko: Vad trevligt, håller tummarna för dig.

Finesssan: Hur mård Vida? Stakars liten. :( Jag saknar den där inrekänslan fast jag kan inte lita på mina inrekänslor längre.

Franka: Är det bättre med din mage?

Tack Idun du gav mig hopp för jag, den otåliga, dumma och nyfikna

ja,

MW jag har tjuvtestat och inte fått det jag önskat. Iofs det är CD 11 i dag (räknat 18/12 stämmer det Finesssan och Mz Turko eller var det igår ändå?). Hoppas att det var förtidigt men är ledsen ändå. Lever i en mardröm och behöver era alla tummar och fingrar . Men hur går det med dig? Läskigt att du inte har några symptom än. Du är låghormonare kanske eller bär på tvillingar ( ), jag har massor med symptom men vad hjälper det? Det med mina tuttar är konstigt nu tex., har inte haft det ens innan mens på läääänge.

Tittade igår på mina ÄL och BIM. Jag har faktiskt aldrig testat innan BIM på dag 28. Men denna cykel är inte lik andra.

Tala om att det är frustrerande att inte ha kontroll!

• EMND

O Finesssan hon är så underbar! Och så fotogenisk!

Anledning att jag testade tidigt igen är mina nya symptom / biverkningar och så klart nyfiket men inte bara det:

Jag var på akupunktur i torsdags och akupuntörens sätt att behandla var helt annorlunda än förra cykeln vid samma tid. Inga nål i magen denna gång sa han efter att han kände på min puls och sa (utan att jag frågade något alls!) att visa "läkare" kan känna på pulssen om kvinna är gravid "men det kan inte jag", skyndade han för att säga. Varför nämnde han det då?! Sedan hemma läste jag i boken som han har rekommenderat att pulssen är mer djup om kvinna är gravid. Det kändes som att för en som känner på folks puls dagarna i ändan det inte är något svårt att skilja. Jag har nog tagit i för mycket här men det kändes som att även hans "Lycka till" när jag gick därifrån var lite gåtfull och hoppfull. Iofs i boken står det att man kan känna på pulssen långt innan man har ens kommit på tanke att utföra en gravtest.

Sedan begriper jag mig inte på mina symptom. Jag kände inte av mina bröst sist, nu är det en stark symptom som kommer och går. Ena gång känner jag mig som en bimbo men idag är jag bara illamående. Luktsyne är rätt normalt jämfört med förra cykeln.

Och mina händer (och även fötter): mins inte att de någonsin har blivit så varma, det liksom strålar värme ur dem. Vet inte om det är levaxin som har resulterat med det men det är så skönt att frysa mindre.

• EMND

Tack Mizz Turko, Ja, jag har symptomen, tuttar ömmade igår kväll och i morse. Det ömmar mer på kvällar faktiskt?! Varför?! Någon som vet?
    I går mådde jag så illa fram till ca 17 då vi fick besök (var så sur i mage att jag spydde lite- vilket jag nästan aldrig gör, fast detta hände även föra cykeln). Så jag inbillar mig att jag är skengravid. Tröttheten och även huvudvärk, hjärtklappningar och yrsel är påtagliga men det värsta är att jag vet att alla dessa symptom kan bero på progesteron och lite ont i bihållarna. Och jag är faktiskt rädd att testa igen och bli besviken igen. Jag väntar nog ett par dagar till. Den 7/12 är dag 19 fom ÄL enligt dr B så tills dess ska jag definitivt testa - hm minst en gång! Försöker följa Iduns och MW´s råd och spara några dagar till hopp i stället att bli ledsen. Jag tar ändå all medicin jag skulle ta när jag plussar.
    Roligt kommentar du skrev om progesteron och musen. Jag har börjat ta rektalt på morgnarna faktiskt så är inte kladdig på jobbet.

• EMND

Ännu ett symptom/biverkning: finnar! Hm jag hade aldrig i mitt liv trott att jag skulle bli glad av att få finnar. Så här hade jag när jag var gravid sist de kommer plupp, plupp plupp, i ansiktet, dekolletage ... fast då var det säkert prog. biverkning det med. Det konstiga är att jag inte hade så här sista månaden då jag tog prog. Kanske HcG och prog i kombination ger dessa symptom

• EMND

och vilken liten fin baby du har ritat Mizz Turko. tack!
    Jag kom just på att finnar jag kan få av valnötter som jag åt senaste dagarna. Mannen kom hem idag och sa att det snart är dags att testa. Jag fick nästan panik: testa! nej!!!, jag vill inte, jag vill inte testa minus igen!
    NU har jag inga symptom, har nog skrämt i väg dem eller vant mig leva med dem.

• EMND

Tack snälla Bp. hoppas du mår bättre om ett par månader. Skämt åsido det borde vara bättre i tredje trimestern.
    Jag vågar inte planera testdag för då kommer jag inte att kunna sova. Kör nog på känslan och ork. Rättare sagt väntar på en BRA dag.

Hur illa mår du/ni när ni skriver ILLA? jag har svårt att definiera illamående. Kräks du? Ogillar du vis mat? Mår du illa när du är hungrig eller när du är mätt? På morgonen eller under dagtid och kvällar? Känns det i matstrupen eller i magen?

• EMND

Så härligt Idun. Dags för rUL! Hoppas bebe inte gömmer sig som lillskuttans. Håller tummarna för er. Spännande!

• EMND

TAck alla som håller tummar och tår. Idag är jag på sämre humör och känner mig inte gravid, tuttar känns normala...det blir nog ingen test idag!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8