• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Laban: jag tar prog så jag kan ligga en halvtimme. Man kan ju ta den innan man stiger upp på morgonen. Fast det kasnke är dumt om du redan haft den under natten iofs
    Har hört att det som ska sugas upp sugs upp av kroppen ganska fort iaf

Idun: hoppas du får trevligt i japan!

Mikes bride: grattis till äl men att ta bort en bit av livmodern lät läskigt Gör de det genom en vanlig gynundersökning

MizzT: Jag mår illa om jag inte äter och ibland för att jag äter Och jag tycker att det är svårt att komma på nåt som man verkligen vill/kan äta. Känner absolut inte att jag äter bra och varierat som man vill som gravid
    Håller med om att det känns jobbigt att trycka i sej hur mycket medecin som helst. Men snart mår du förhoppningsvis bättre
    Hoppas det går bra imorgon!

• babblar på

välkomna både mamma till Astrid och emma 777!

Mamma till Astrid: Jag tror att de är lika. Jag tar fragmin men har inte tagit ovitrelle men jag tror en sköterska visade just en sådan för mej när hon visade hur de såg ut. Är dock osäker. Jag trodde aldrig att jag skulle ta sprutor på mej själv men det går jättesmidigt. Du kan! Om det är för läskigt kan man be nån annan ta den på en så man slipper titta

• babblar på

mizzT: ja dosett vore nåt Fast jag tar ju som tur är en mindre sak nu när jag slutade med T och kunde hoppa över magtabletten. Fick en spruta men slapp 2 tabletter
    Spruta är nog bättre när man mår illa också(spyr inte upp dem)
    Jag har vul om 2 veckor igen

• babblar på

Mamma t A: Jag vet inte riktigt vad de kostar men man lär väl komma upp i högkostnadsgrejset iaf
    Jag har blivit så duktig på att ta dem så jag får inte ens blåmärken längre
    Det var lite läskigt att ta dem första ggn men sen vänjer man sej

• babblar på

mamma t A: grattis till plusset också förresten! Jag skulle nog fråga om progesteron också och se vad de säger om det iaf. Det brukar man få utskrivet ganska lätt känns det som

• babblar på

ja jag har kommit lite längre än jag gjort innan. Jag har testat lite olika saker innan(bara progesteron, 2 trombyl och progesteron) men denna gången tog jag bara 1 Trombyl från mens och progesteron ända från äl...och så bytte jag trombylen mot Fragmin för ca 1½ vecka sen. Är i vecka 8(7+)

• babblar på

DND: jag tycker att du testat förtidigt Jag testar inte förrän bim och nu sa ju drb att man skulle vänta 19 dagar efter äl innan man säkert visste att det var negativt så man kunde sluta med prog. Fast jag kunde ju inte hålla mej utan testade dan efter bim och fick plus Du ska nog inte ge upp än iaf. Det känns inte som det är kört för dej tycker inte jag

Sprutorna...jag vet inte hur jag gör...trycker in det sakta
    Är förvånad själv

F V C A: ha det så kul tillsammans

MWB: skönt att slippa penicillinet

Mikes bride: hoppas det går bra att ta bort biten

emma: jag gissar att med diagnos och medecin så får man bättre odds än om man haft upprepade mf och inte tar nåt för det. Hoppas att det är så iaf! (jag har haft 5 mf och vill inte ha fler)

• babblar på

ginkgo: bra att du får hjälp!

Poppy: ja sjukskriv dej. Aha det har du gjort ...bra Kan inte du få bricanyl(är det va?) som de som gått längre förresten? Om det är sammandragningar alltså

Dnd: minns inte hur han förklarar det men man kan bli gravid senare än man tänkt. Tror det är det iaf

Ego: Jag har inte haft toxoplasmos. Var ju säker. Har ju gosat med katter i hela mitt liv. Nu vet jag inte hur jag ska lösa detta. Hur ska jag få bort dem ur min säng?

• babblar på

mizzT: åh grattis...häftigt med tår och allt. Tänk så små och ändå så finns så mycket där Fast din bäbis är ju stor nu tycker jag

• babblar på

Dnd: jag tänker mer att det tar några dagar för ägg osv att mötas och det mötet kanske blev lite senare än man tänkt. DE lever ju ett tag..iaf spermierna. Jag försökte också bara äl-dagarna(och innan) och sen inte mer

Lycka: toxo kan tyvärr ge mf
    Kan du inte boka en vultid så att du har en att se fram emot?
    Hoppas du får må lite bättre snart

MizzT (och ni andra): när brukar man börja känna bäbis? Om det är första gången?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8