Hur många har en oförklarig barnlöshet?
Är det många eller har dom flesta något "fel"?
Själva har dom inngen förklaring på oss...
Är det många eller har dom flesta något "fel"?
Själva har dom inngen förklaring på oss...
Hej, jag och min man har något "fel" men jag har träffat på flera här som är oförklarigt barnlösa. Har ni börjat med ivf eller ska ni fortsätta köra på?
Vi har försökt få barn i över 3 år och vi har genomgått 2 inseminationer och en massa hormonbehandlingar, vi är oförklarligt barnlösa...
Känns otroligt jobbigt att inte veta varför vi inte får några barn!
Kram på dig
Hej!
Vi har försökt nu snart i 9 år och inget barn fått.Har gått igenom 5 behandlingar 1ixi & 4 ivf men ej fått ut något av de inte ens till frysen.Vi är oförklarigt barnlösa har lite slöa spermier men annars inget.Mensen har börjat strula så jag käkar metformin men ingen lycka ändå.Knapprat pergotime men inget hänt.Ska tillbaks till läkaren för mensen strular än o jag troligen ingen ägglossning har emellanåt.Blir galen men har börjat ta mig igenom alla känslor för vi lägger ner allt har inga krafter kvar.Vet inte vad vi inte gjort & gjort nästan.
Hej! Jag o min man har försökt att bli m barn på egen hand i 4-5 år. vi har gjort alla möjliga undersökningar men ingenting verkar vara fel, snarare tvärtom. Min man har sjyssta spermier och jag har äggstockar "som en ung flicka", men ändå inget resultat, tills nu. Vi har gjort 2 IVF och den andra lyckades så nu är jag i v.17 och so far so good i alla fall, så ge inte upp hoppet!
Hej! Jag oc min man har försökt i 3 1/2 år och vi är enligt läkarna "kärnfriska".
Har ätit ett antal kurer med pergotime,en kur resulterade i graviditet men slutade med MA i v.13.
Håller nu på med vårat första ivf..
Hoppas att läkarna lyckas bättre än oss
Vi är i stort sett oförklarligt infertila utom att min ålder kan ställa till det och att min man tillfälligt hade få spermier i vintras. Nu har han fått upp antalet,men vi vågar inte chansa hemma ändå utan kör snart igång med vår tredje IVF.
Åhh GRATTIS!! Skönt att höra om lyckliga "slut"
Lycka till i massor!
Försöker att inte ge upp men ibland är det svårt.. kram!
Ja vi tycks vara en hel del oförklarligt barnlösa!
Jag vet inte hur ni känner men för mig hade det varit lättare att acceptera om dom hittat något fel på oss!
Jag håller med dig LO78. Krafterna o orken är liten men emellanåt så kommer det tillbaka lite...
Men vi klarar det här..hoppet är väl ändå de sista som lämnar oss!
Lycka till alla!
Stora kramar
Vi är på 16:e försöket och har alltså inte lyckats (än). Det finns ingen förklaring till varför det inte blivit ngt, allting såg jättebra ut vid utredningen...
Vi har nu äntligen fått börja på fertiliteten här i Örebro efter 2 år o 3 månaders försök utan att lyckas.
Ska börja med p-piller om 12 dagar ungefär. Sen blir det sprutor. V43 kommer det förhoppningsvis bli äggplock.
En ny värld har öppnat sig för oss! Lika lycklig o glad man är för att man kommit igång..lika livrädd är jag!
Kram