• nollåttan

Hur många har en oförklarig barnlöshet?

Hej! Jag o min man har försökt att bli m barn på egen hand i 4-5 år. vi har gjort alla möjliga undersökningar men ingenting verkar vara fel, snarare tvärtom. Min man har sjyssta spermier och jag har äggstockar "som en ung flicka", men ändå inget resultat, tills nu. Vi har gjort 2 IVF och den andra lyckades så nu är jag i v.17 och so far so good i alla fall, så ge inte upp hoppet!

• nollåttan

Håller med dig msnorrland!!! Inte kan väl något sånt här hända oss? Att bli med barn är enkelt! Vi måste bara haft världens otur med timingen! osv. Det tog mig säkert ett par år innan jag ens ville uttala orden:"vi behöver söka hjälp, vi kan inte bli gravida". Glömmer aldrig när vi för första gången pratade med varandra om att något inte stod rätt till. Jag bröt ihop fullständigt och det var hemskt att sätta ord på vårt problem. Jag har än idag bara berättat för ett fåtal av mina närmaste vänner. Inte för att det är något att skämmas för men jag orkar inte älta vår olycka med alla och jag vill bara vara "normal" när jag träffar folk, vill inte ha en massa frågor. Nej jag tycker så synd om alla med vårt bekymmer och jag håller tummarna hårt för er alla!!! Nu är det er (och vår) tur!!!!

Svar på tråden Hur många har en oförklarig barnlöshet?