• EJKB

Hur många har en oförklarig barnlöshet?

Är det många eller har dom flesta något "fel"?
    Själva har dom inngen förklaring på oss...

• Svar på tråden Hur många har en oförklarig barnlöshet?
  • nollåttan

Håller med dig msnorrland!!! Inte kan väl något sånt här hända oss? Att bli med barn är enkelt! Vi måste bara haft världens otur med timingen! osv. Det tog mig säkert ett par år innan jag ens ville uttala orden:"vi behöver söka hjälp, vi kan inte bli gravida". Glömmer aldrig när vi för första gången pratade med varandra om att något inte stod rätt till. Jag bröt ihop fullständigt och det var hemskt att sätta ord på vårt problem. Jag har än idag bara berättat för ett fåtal av mina närmaste vänner. Inte för att det är något att skämmas för men jag orkar inte älta vår olycka med alla och jag vill bara vara "normal" när jag träffar folk, vill inte ha en massa frågor. Nej jag tycker så synd om alla med vårt bekymmer och jag håller tummarna hårt för er alla!!! Nu är det er (och vår) tur!!!!

• Annie1982

Har lyckligtvis en son sedan tidigare, men efter det så vill det sig inte, han är fyra år nu i september och när han var ett år tog vi ut spiralen. har haft tre täta tidiga missfall, sedan gick det 1½år innan jag blev gravid igen men det blev tyvärr tidigt missfall även där

Det senaste missfallet var i januari, fick gå på utredning efter det, men de hittade inga fel på mig alls trots kontraströntgen eller vad de kallas, och hormonkoll. Gubben vill inte testa sig den idioten då han har en dotter sedan tidigare förrhållende (hon är nu nio) också, så tycker han att det är bevis nog att det inte är ngt fel på honom... men försöker övertyga honom att han också måste kolla sig.

Det är så typiskt när jag blev gravid med Wilhelm som min son heter, så var det inte ens planerat, jag gick på p-piller (men var sjuk och kräktes) och blev gravid utan problem. Men nu, när det verkligen är planerat, då vill det sig inte! Gråter Har en menscykel som är lite oregelbunden dessutom, mellan 33-36 dgr, och denna månaden har varit helmysko, tre mellanblödningar och idag, dag 45 efter senaste mens, DÅ kommer mensen! Bara för att jävlas känns det som... är så trött på det här nu.

Lämna det bakomflutna före dig!
  • Lejondrake

Här är en till, men som nu efter 8 år väntar på att bebis skall komma ut i dagarna.

• Elsa1

Här är en till.. har försökt i 1 1/2 år snart. Utredningar hittar inget fel på ngn av oss. Ska försöka med insemination nu, men var tvunget att avbryta första gången pga överstimulering av äggen och denna månad så hade jag blåsor kvar sen sist så fick inte starta ny pergokur då.. Men fick iallafall en ÄLspruta idag så ska vi försöka på egen hand imorgon. Verkade som läkarna tyckte synd om oss för att inseminationen blivit uppskjuten 2ggr och erbjud mig då sprutan.. vet inte hur mkt det hjälper egentligen, men på ett sätt känns det psykologiskt bättre - ngt nytt som kanske rör om lite i kroppen till det bättre.

Embla! Fantastiskt! Stort grattis!

• Laplata

och här är en till...har försökt flera år men inget händer. De har inte hittat något fel på mig ellr min man så nu står vi på IVF-kö..men 1 1/2 år väntetid känns som en evighet..så vi funderar på att försöka med insemination under tiden.
    Vet någon om det ökar chansen att bli gravid med insemination? min läkare sa till oss att det fanns några bevis på att det verklgen funkar...

• show must go on

ja vi är ju många här ser jag ! Önskar lycka til, till alla ;)

Vi har försökt i över 2 år nu :( Hittar inget fel på nån av oss!?
    Så vi får se hur vi går vidare ? samtidigt som jag really want a baby så känner jag inte att för att prova ivf ännu. Tror i min fantasi att vi ska klara det utan hjälp.
    tiden får utvisa....om den nu inte rinner iväg vill säga haha

• Kwela

Tack det gick bra förra veckan. Fick ut 10 ägg, 9 blev befruktade och av dem fick vi 6 av toppkvalité. 2st till mig och 4 till frysen. Har testdag nästa vecka, men tyvärr så känns det redan allt för väl igen symptomen för ett ytterligare misslyckade...

Någon här som provat trombyl?

• Missne

Oj, sorry, var jag en hel vecka fel ( "skäms") Håller tummarna för att det ska lyckas denna gång trots att du är skeptisk

• pp08

Msnorrland: det är väl för tidigt för att känna någonting? De första dagarna känner man någonting eftersom man har ju mycket hormoner kvar i kroppen, all uppladdning innan ÄP och ET etc. Just nu har dina ÄL sprut-hormoner försvunnit ur kroppen, embryot håller på att fästa, så än så länge är hormonerna i lugn fas, och ska man egentligen inte känna någonting heller. Kroppen kommer att skicka ut signaler efter att embryot har fästat (mens eller gravid). Tror nog inte att vi kommer att känna mycket förran i helgen (jag är själv i samma situation, RD6 idag).

Kram.

Svar på tråden Hur många har en oförklarig barnlöshet?