• EJKB

Hur många har en oförklarig barnlöshet?

Är det många eller har dom flesta något "fel"?
    Själva har dom inngen förklaring på oss...

• Svar på tråden Hur många har en oförklarig barnlöshet?
  • EJKB

Samma för oss...allt såg fin fint ut!
    Har ni kommit igång med IVF?

Moira skrev 2008-09-03 21:42:09 följande:
    Vi är på 16:e försöket och har alltså inte lyckats (än). Det finns ingen förklaring till varför det inte blivit ngt, allting såg jättebra ut vid utredningen...
  • Missne

Här är en till oförklarligt barnlös (åtminstone enligt västerländsk medicin). Ca en tredjedel av alla par med fertilitetsproblem är just oförklarligt barnlösa.

• Moira

EJKB:

Nej vi har inte kommit igång med IVF vi har inte ens fått ställa oss i kö än... Jag fick pergo som jag nu ätit i tre månader (trots egen ägglossning), så om mensen kommer även denna gång ska jag ringa för att få tid för insemination. Inte förrns efter det blir det aktuellt med kö-plats till IVF (förstod jag det som) så det innebär ca 1 och 1/2 till 2 års väntetid ... efter inseminationen (om det inte funkar - vilket jag innerligt hoppas att det gör!!!!)

• Avalie

Hej tjejer, vi har försökt i snart tre år, gjorde första inseminationen i Aug o väntar på reultat nästa vecka, men känner mig inte ett dugg gravid.

Moira: Vi krävde att bli satta på Ivf kön så snart utredningen var klar, och medans vi väntade typ nu, provar vi med insemination, jag menar annars får man ju vänta i evigheter.

• pp08

Inget fel på oss. Oförklarligt barnlös, även två misslyckade IVF försök bakom oss. Hoppas det blir tredje gången gillt nu!!

• Caribe

Vi är oxå oförklarligt barnlösa, har försökt i 5 år, jag har pigga äggstockar och regelbunden cykel och min man har superspermier men ändå lyckas vi inte? Har gjort 3 inseminationer, och ruvar nu efter mitt 6:e ivf försök!

• Emmmmmsan

hej hej
    Vi har försökt få barn nu i snart 2 år(efter ett tidigt missfall) och det är otroligt påfrestande!!Det har inte hittats några fel på oss ännu. Sambons spermier är tip top och på mig ser man inga fel heller(på ul och kontraströntgen).Jag ska få göra en titthålsopration nu i sept...så det är skönt att det händer något...kanske hittar man något fel på det sättet. Det absolut jobbigaste är ovissheten tycker jag!!
    Lycka till alla!!
    Kram

• Litetokig

Här är en till som det inte är något fel på. Det enda som skulle kunna krångla är att min menscykel inte är helt 100% regelbunden, den är på mellan 28-32 dagar ungefär, men på 19 försök tycker man ju att vi borde träffat rätt nån gång?
    Är väldigt tacksam för att vi blev uppsatta direkt på ivf efter utredningen, inget mellanspel med insemination eller liknande. Pergo ville de inte prova ifall jag skulle ha dåligt med ägg. Remissen skickades innan midsommar och nu väntar vi på att bli kallade.

Tycker också att det är otroligt frustrerande att det inte är nåt uttalat "fel". Det finns inget att skylla på, vi borde verkligen kunna klara det utan hjälp...

• JockeCarola

Hejhej!

Skriver in mig jag också.Min man och jag har försökt att bli gravida i 5 år men inte lyckats.Så vi startade en utredning som visade att vi var oförklarliga.Själv förstår jag inte riktigt det där för något måste det ju vara.Aja,iallafall så håller vi på med våran första ivf så ikväll är jag inne på min 4:e spruta och v.38 blir det äggplock ska in på måndag för att se hur äggen växt till sig.

Lycka till allesammans!

• gedansk

hej

Vi har försökt att få barn i över 2 1/2 år utredningen visade inte på något fel på mig och min man och vi blev ställda i IVF kö. Vi bytte sedan läkare och jag läste på en hel del och insåg att de tagit mina blodprover på fel dag de nya proverna som togs på SH visade på för höga värden av TSH (skaldkörteln) och jag fick börja att äta Levaxin som gjorde att mina cykler rättade till sig. Jag har ätit Pergotime och Pregnyl.inj och så har vi gjort 3 UIU.

Nu är det dax med första IVF samtalet den 18sep och jag vill bara att dagarna ska gå fortrare. Det känns som alla får barn omkring en och man går bara och väntar och intalar sig att man inte ska ha för stora förväntningar då man blir så besviken.
    Mvh Jeanette

Svar på tråden Hur många har en oförklarig barnlöshet?