• kardborre

Gravid och gå ut på krogen?

Jag är 18 år och gravid i vecka 21,
    här om dagen undrade tjejgänget om jag ville hänga med ut och parta en lördagkväll. Jag tackade nej, bara för att det känns fel.

Nu undrar jag hur ni gjorde när ni var gravida, kunde ni gå ut och dansa, jag menar förstås nyktert?

Tyckte själv att det kändes lite trashigt och vittnandes om omognad att gå ut som gravid, tror jag själv skulle tycka det var pinsamt?

hmm

• Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?
  • SunnyBunny

Jag va ute ett par gånger i början av min graviditet, så länge det inte syntes. Älskar och dansa!!! Men sen sista gången vi va ute och dansa va det nån som knuffa mig i magen trängseln så jag vart livrädd och gick inte ut mer, va väl då i vecka 23 eller nåt..

• AmeliaLove

Jag var ut på krogen i 5 månaden så jag hade nog en ordentlig gravidmage då..men jag tyckte inte alls att det var pinsamt eller trashigt.
    Åk ut du tycker jag och ha kul..nyktert förståss...för efter du fått din bebis lär det dröja tills du slipper nästa gång...men du hinner ju många gånger ännu innan bf

• Biggan42

Var ute i början då det ej syntes, sedan tappade jag helt enkelt lusten. Gör som dy själv vill, strunta i vad andra tycker!

• Maglan

Varför ska man inte kunna gå ut och ha kul fast man är gravid?
    Var ute vid Jul var väl i vecka 25 tror jag och hade en rejäl kula.
    Var bara kul att komma ut och träffa folk. Man behöver ju inte vara mitt på dansgolvet

• Bellsam

Jag har varit ute några gånger under min graviditet, senast för en månad sedan. Blev alkoholfriadrinkar eller läsk för hela slanten, men dansande undvek jag eftersom jag har foglossning. Jag tyckte att det var kul att träffa kompisar och så. Bara för att man är gravid så betyder det inte att man måste sitta inspärrad hemma graviditeten ut! (även om vissa verkar vilja tro det)
    Själv tycker jag inte att det är trashigt alls. Då tycker jag det är värre med dom människorna som man träffar som nyligen fått barn och är ute och super och är jättefulla på krogen, för dom stöter man på nästan hela tiden! Ploppat ut en unge och en månad senare så står de fulla på krogen, DET är värre. Då är det bättre att du går ut nykter när du är gravid och stannar hemma när barnet fortfarande är så litet.

• kardborre

Pratade med pojkvännen om detta och han sa att det är väl inget fel om du tycker det är kul, men risken finns ju att man får en armbåge i magen om man ska dansa.

Men tycker fortfarande att är man gravid så långt gånget att det syns, då får man stanna hemma :P Eller iaf umgås på lugnare sätt :P

• Bellsam

Något som jag måste säga som jag tycker är jobbigt när man går på krogen och det syns att man är gravid är att det är massor av killar som börjar stöta på en, konstigt nog! Har fått fler ragg som gravid än tidigare. Är helt sjukt faktiskt.
    Sen kanske du ska ha lite koll på armbågar och det, men oftast så tycker andra människor att det är bara är roligt att du befinner dig på krogen och är riktigt glada, baksidan där är att ALLA vill känna på din mage. Men har du inget problem med det så gå ut tycker jag!

• SunnyBunny

Oj, här va det tvärtom;) Jag hade några killar som aldrig gav upp hoppet att de skulle få mig, fast jag har pojkvän. men den dan de såg att jag va gravid sprang de åt andra hållet..hihi. Jag va försäg nöjd, vart av med dem;)
    Annars håller jag med dig om allt, bara för man är gravid ska man inte sluta leva!!!

Bellsam skrev 2008-08-06 13:08:03 följande:
    Något som jag måste säga som jag tycker är jobbigt när man går på krogen och det syns att man är gravid är att det är massor av killar som börjar stöta på en, konstigt nog! Har fått fler ragg som gravid än tidigare. Är helt sjukt faktiskt.Sen kanske du ska ha lite koll på armbågar och det, men oftast så tycker andra människor att det är bara är roligt att du befinner dig på krogen och är riktigt glada, baksidan där är att ALLA vill känna på din mage. Men har du inget problem med det så gå ut tycker jag!
  • lyckligmamma

ja det är ju rökförbud så gå du

Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?