• kardborre

Gravid och gå ut på krogen?

Jag är 18 år och gravid i vecka 21,
    här om dagen undrade tjejgänget om jag ville hänga med ut och parta en lördagkväll. Jag tackade nej, bara för att det känns fel.

Nu undrar jag hur ni gjorde när ni var gravida, kunde ni gå ut och dansa, jag menar förstås nyktert?

Tyckte själv att det kändes lite trashigt och vittnandes om omognad att gå ut som gravid, tror jag själv skulle tycka det var pinsamt?

hmm

• Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?
  • TeeLo

lyckligmamma:
    Oj lät jag sur och bitter? Verkligen inte meningen.

Det var världens grej i kroppen att dansa salsa med mage, superkvinnlig (som en tunna typ) och jag hade jättekul.
    Jag rekommenderar tom gravida att gå ut och röra sig nattetid!

• Tant Green

Jag hade inga problem att gå ut när jag var gravid, men jag var visserligen 35 år och då "får" man ju göra som man vill... när man är 18 antar jag att det är större risk att man får höra syrliga kommentarer om man ser ut att ha kul fast man är gravid, men det är bara att ignorera

• Bellsam
    Svar på #32
    Får man syrliga kommentarer så kan man antingen ignorera eller så kan man fråga vad dom tycker är bäst. Att man går ut nykter när man är gravid, eller lämna spädbarnet hos barnvakt och gå ut och dricka sig full när barnet väl har kommit ;)
  • Nöffan

Att killarna raggar på en när man har ring eller mage kanske beror på att de är roligare att ragga på någon man inte kan få. Vet själv att när man inte får de man vill, vill man ha de hur mycket som helst:)

• lyckligmamma
    TeeLo skrev 2008-08-06 14:09:45 följande:
    lyckligmamma:Oj lät jag sur och bitter? Verkligen inte meningen.Det var världens grej i kroppen att dansa salsa med mage, superkvinnlig (som en tunna typ) och jag hade jättekul.Jag rekommenderar tom gravida att gå ut och röra sig nattetid!
    nej jag menade att det var bättre att göra saker som man tycker är kul, än att bara sitta ensam under en garviditet. då blir man lätt sur och bittter
  • SunnyBunny

Det blir ju inte mer vanligt för man är orolig. Jag va inte det innan. Men det beror väl vart man går. Där jag va så va det smockfullt med folk på dansgolvet, och som alla vet så har onyktra människor lite svårt med motoriken;)Ne, man är ingen porslinsdocka, men jag va kanske överbeskyddande över min bebis magen..inte vet jag. Men som sagt, ut och dansa och ha kul så länge man tycker det är roligt:) Sen blir det ju massa mys hemma med sin lilla nyfödda, då lockar inte krogen längre:)

Speedway skrev 2008-08-06 13:59:36 följande:
    Har aldrig vart med om att nån amrbågar i magen när man är gravid, är det vanligt eftersom man är orolig eller??? Ut och härja och dansa, man är ingen porslinsdocka för man är gravid!
  • TyskMamma

Jag gick också ut och dansade när jag var gravid men jag gav upp efter ett tag eftersom jag blev så tung att jag fick sätta mig ner igen efter typ 10 minuter=)

• iomi

Jag var faktiskt ute och härjade för tre veckor sedan, i vecka 20.
    Gick hur bra som helst, bebis stannade kvar där inne och ingen påpekade någonting. Kände mig inte heller speciellt trashy, men jag vet inte om det varit annorlunda om jag haft större mage som synts även under min stora tunika.

Skulle förmodligen gått ut i helgen också om det inte varit för att jag känner mig krasslig.

• o0Misan0o

Jag var ute ett par gånger när jag var gravid, varför ska man sitta inne bara för att man är gravid, man är ju inte sjuk!

Är nu gravid igen och kommer absolut följa med mina vänner ut även när magen är stor :)

• Olivers Mamma

Har inte läst hela tråden, visst kan man gå ut.
    Man behöver iofs inte gå  till ett knökat ställa o vara ute till 5 då folk e stupfulla och inte ser sig för vad de gör.
    Jag var ute o tyckte det va kul, jobbigt bara när folk (både killa o tjejer) kom o pilla o klämde (främst tjejer som skulle känna på brösten av ngn sjuk anledning)

Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?