• kardborre

Gravid och gå ut på krogen?

Jag är 18 år och gravid i vecka 21,
    här om dagen undrade tjejgänget om jag ville hänga med ut och parta en lördagkväll. Jag tackade nej, bara för att det känns fel.

Nu undrar jag hur ni gjorde när ni var gravida, kunde ni gå ut och dansa, jag menar förstås nyktert?

Tyckte själv att det kändes lite trashigt och vittnandes om omognad att gå ut som gravid, tror jag själv skulle tycka det var pinsamt?

hmm

• Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?
  • thissan
    Bellsam skrev 2008-08-06 13:08:03 följande:
    Något som jag måste säga som jag tycker är jobbigt när man går på krogen och det syns att man är gravid är att det är massor av killar som börjar stöta på en, konstigt nog! Har fått fler ragg som gravid än tidigare. Är helt sjukt faktiskt.Sen kanske du ska ha lite koll på armbågar och det, men oftast så tycker andra människor att det är bara är roligt att du befinner dig på krogen och är riktigt glada, baksidan där är att ALLA vill känna på din mage. Men har du inget problem med det så gå ut tycker jag!

Det där har jag också funderat över!

Både förra gången och den här så har jag också upplevt att grabbar "raggar" på en och flörtar med en mer när man är gravid än tidigare. Förtså inte riktigt logiken, men kanske känner de att de bara kan "köra på" utan att behöva leverera eller ta några konsekvenser av något sen, att det kanske bara är roligt att få just stöta på någon utan efterföljder Flört. Över till ts fråga: Jag tycker absolut att du ska gå ut och ha kul! Ända fram till förlossningen om du känner för det, det finns absolut inget konstigt eller "fel" i det. Har sett många gravida ute på krogen och aldrig reagerat negativt, går också själv ut om jag känner för det, så länge hälsan tillåter så varför inte?
    Det är ju inget som påverkar barnet.

• tvillingmor

klart att du kan gå ut på krogen och dansa om du vill, självklart nykert. Det är inget som är skadligt för dig eller din baby. Finns det verkligen människor som skulle tycka det var konstigt att man som gravid går ut och roar sig?
    Då är det värre med dem som har tjocka magar och cigarett i handen

• lyckligmamma
    thissan skrev 2008-08-06 13:16:43 följande:
    Det där har jag också funderat över! Både förra gången och den här så har jag också upplevt att grabbar "raggar" på en och flörtar med en mer när man är gravid än tidigare. Förtså inte riktigt logiken, men kanske känner de att de bara kan "köra på" utan att behöva leverera eller ta några konsekvenser av något sen, att det kanske bara är roligt att få just stöta på någon utan efterföljder . Över till ts fråga: Jag tycker absolut att du ska gå ut och ha kul! Ända fram till förlossningen om du känner för det, det finns absolut inget konstigt eller "fel" i det. Har sett många gravida ute på krogen och aldrig reagerat negativt, går också själv ut om jag känner för det, så länge hälsan tillåter så varför inte?Det är ju inget som påverkar barnet.
    det är väl som en ring på fingret... man blir väl mer poppis när man är upptagen.... kasnke ska be alla singelkompisar ha en kudde i magen
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Jag har varit ut en gång då karln fyllde år det var ganska trevligt men inget jag velat göra om, hade någon råkat armbåga magen så hade det nog tyvärr smällt.

Vill inte ha magen/bebisen bland en massa fulla ostabila fyllon

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • lyckligmamma
    GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm skrev 2008-08-06 13:19:56 följande:
    Jag har varit ut en gång då karln fyllde år det var ganska trevligt men inget jag velat göra om, hade någon råkat armbåga magen så hade det nog tyvärr smällt.Vill inte ha magen/bebisen bland en massa fulla ostabila fyllon
    ja vissa blir verkligen otrevliga under grav.
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm
    lyckligmamma skrev 2008-08-06 13:22:50 följande:
    ja vissa blir verkligen otrevliga under grav.
    Haha så länge ingen gör illa mig eller magen så kan jag gå för ganska trevlig
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Im Fabulous

Jag var 19 när jag var gravid, och jag var på krogen någon gång. Drack självklart inte en droppe och rökte givetvis inte heller. Satt mest ned, var för fet för att dansa haha..

• Im Fabulous

... Hade en 30+are varit på krogen med stor mage hade givetvis ingen reagerat eller ansett att det är omoget. Suck..

• laref

jag var mest på konserter under grav, den sista så sent som veckan innan beräkad.
    orkar du så ha kul, jag säger bara.. Passa på..hihi

• lyckligmamma
       Jag gick aldrig ut när jag var gravid heller, men alla gör så olika. Min kompis var ute till 87 månaden, men hennes mage syntes knappt i stora tunnikor. Det är perfekt med rökförbud på krogar
Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?