Bellsam skrev 2008-08-06 13:08:03 följande:
Något som jag måste säga som jag tycker är jobbigt när man går på krogen och det syns att man är gravid är att det är massor av killar som börjar stöta på en, konstigt nog! Har fått fler ragg som gravid än tidigare. Är helt sjukt faktiskt.Sen kanske du ska ha lite koll på armbågar och det, men oftast så tycker andra människor att det är bara är roligt att du befinner dig på krogen och är riktigt glada, baksidan där är att ALLA vill känna på din mage. Men har du inget problem med det så gå ut tycker jag!
Det där har jag också funderat över!
Både förra gången och den här så har jag också upplevt att grabbar "raggar" på en och flörtar med en mer när man är gravid än tidigare. Förtså inte riktigt logiken, men kanske känner de att de bara kan "köra på" utan att behöva leverera eller ta några konsekvenser av något sen, att det kanske bara är roligt att få just stöta på någon utan efterföljder
. Över till ts fråga: Jag tycker absolut att du ska gå ut och ha kul! Ända fram till förlossningen om du känner för det, det finns absolut inget konstigt eller "fel" i det. Har sett många gravida ute på krogen och aldrig reagerat negativt, går också själv ut om jag känner för det, så länge hälsan tillåter så varför inte?
Det är ju inget som påverkar barnet.