• kardborre

Gravid och gå ut på krogen?

Jag är 18 år och gravid i vecka 21,
    här om dagen undrade tjejgänget om jag ville hänga med ut och parta en lördagkväll. Jag tackade nej, bara för att det känns fel.

Nu undrar jag hur ni gjorde när ni var gravida, kunde ni gå ut och dansa, jag menar förstås nyktert?

Tyckte själv att det kändes lite trashigt och vittnandes om omognad att gå ut som gravid, tror jag själv skulle tycka det var pinsamt?

hmm

• Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?
  • lyckligmamma

Man måste väl kunna gå ut ialla åldrar... bara man inte dricker alkohol o skadar barnet så

• lyckligmamma
    GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm skrev 2008-08-06 13:25:00 följande:
    Haha så länge ingen gör illa mig eller magen så kan jag gå för ganska trevlig
  • Speedway

Har aldrig vart med om att nån amrbågar i magen när man är gravid, är det vanligt eftersom man är orolig eller??? Ut och härja och dansa, man är ingen porslinsdocka för man är gravid!

• FamHull
    lyckligmamma skrev 2008-08-06 13:50:36 följande:
       Jag gick aldrig ut när jag var gravid heller, men alla gör så olika. Min kompis var ute till 87 månaden, men hennes mage syntes knappt i stora tunnikor. Det är perfekt med rökförbud på krogar
    Det va en lång graviditet

Självklart kan man gå ut om man känner för det. Om nån har ont av att se en gravid på krogen så e det väl deras problem. Som nån sagt tidigare, man behöver inte sluta leva för att man e gravid.
  • TeeLo

Jag gick ut och dansade salsa flera gånger när jag var gravid, och dansade med främmande män! Och jag var singel! herregud va?

Var dessutom på kryssning i början av åttonde månaden med mina vänner och lyssnade på en konsert till sjöss.

Jag är nykterist på heltid, innan jag blev på smällen och efter, så skillnaden på mina utgångar var inte så stor, bara min kroppshydda och att jag inte fick minsta lilla ragg med kulan. ;D

• Bellsam
    SunnyBunny skrev 2008-08-06 13:13:52 följande:
    Oj, här va det tvärtom;) Jag hade några killar som aldrig gav upp hoppet att de skulle få mig, fast jag har pojkvän. men den dan de såg att jag va gravid sprang de åt andra hållet..hihi. Jag va försäg nöjd, vart av med dem;)Annars håller jag med dig om allt, bara för man är gravid ska man inte sluta leva!!!
    Det är ju bra att du blev nöjd i slutändan i alla fall ;) Själv så skulle jag också vara nöjd om det var så, men icke. Men man är börjar bli van vid att behöva neka människor, ha ha.
  • lyckligmamma
    TeeLo skrev 2008-08-06 14:04:18 följande:
    Jag gick ut och dansade salsa flera gånger när jag var gravid, och dansade med främmande män! Och jag var singel! herregud va? Var dessutom på kryssning i början av åttonde månaden med mina vänner och lyssnade på en konsert till sjöss. Jag är nykterist på heltid, innan jag blev på smällen och efter, så skillnaden på mina utgångar var inte så stor, bara min kroppshydda och att jag inte fick minsta lilla ragg med kulan. ;D
    var glad över att  nån tycker att man är vacker under graviditeten istället aldrig fel att ta hand om sig själv bara för att man ska bli förälder. bättre det än att bli sur o bitter
  • Bellsam
    Svar på #11
    Jag tror det är lite av en fantasi för vissa, att ha sex med någon som är gravid och väntar en annans barn.
    Tycker själv att det är ganska så konstigt att de ens orkar försöka eftersom de flesta som är gravida är upptagna och inte direkt har tankarna på att vara otrogna i det fallet.
  • Bellsam

Angående det om armbågar i magen så har jag aldrig varit med om att någon avsiktligt försökt att göra det. Det har hänt att det nästan armbågat mig, men det är för att de inte sett kulan och de ber genast om ursäkt då. Annars tycker jag att de flesta är väldigt hänsynsfulla, och faktiskt reser på sig och låter mig som är gravid få sitta när det är ont om stolar ;)

• Malinnx

Tycker självklart man ska få gå ut o roa sig när man är gravid.
    Jag var ute en gng under min förra grav. Dock var det ingen höjdare, då massa folk blängde och viskade, antar att de trodde jag drack alkohol,jag beställde alkoholfria drinkar som såg ut som vanliga drinkar.

Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?