• camas

kör du för fort med barnen i bilen?

Handen på hjärtat, gör du det?

skulle vilja haft denna omröstning där man kunde fått vara anonym men hittade inte sånt bra ställe...

blev inspirerad av denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-272/m35007536.html

Filip 041227 och Tea 080401
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?
  • Anna Collovin
    Svar på #29
    Lätt att säga nu men när du får körkort så kanske du också kommer på att det är ganska kul att köra fort
    Triss i Damer skrev 2008-08-06 11:47:30 följande:
    Nej det finns hastighets begränsningar av en anledning.Jag har inte körkort men när jag väl får det ska jag inte göra för fort. Speciellt inte med barn i bilen!! Min sambo har körkort och om han nu skulle köra för fort så får han med mig att göra. Vilken jäkla idioti. Varför kör man för fort, jag ser ingen mening med det?!
  • Moj Katile

Jag kör oftast lite för fort utom där det finns bebyggelse.Där håller jag hastigheten.
    Håller med om att hastighetsbestämmelser finns av en anledning.
    MEN varför ändras de då inte efter väder, väglag osv?? Ni som håller hastigheten gör ni det även då väglaget är dåligt tex? Det STÅR ju faktiskt 90
    110 på motorvägen kan vara för lite en solig dag med torrt väglag men på tok för mycket när det snöar och är dimma!!
    Världen är itne svart/vit utan full av gråzoner.

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • Mary Poppins

Jag håller alltid hastigheten på 30- och 50-sträckor och där det är bebyggelse. Men jag gör ingen skillnad på hur jag kör om jag har barnen med eller inte, jag är rädd om mig själv också ;)

Underbara småtroll -03, -05 och -07
  • NåFränt

Någon frågade varför det skulle vara idiotiskt som jag skrev att det är. Min gensvar är att det säger sig självt och att ens försöka försvara att man kör för fort (med barn lr utan) är bara pinsamt, det finns inget vettigt försvar.

• Lena
    PuMaMoRsAn skrev 2008-08-06 11:54:03 följande:
    Jag kör oftast lite för fort utom där det finns bebyggelse.Där håller jag hastigheten.Håller med om att hastighetsbestämmelser finns av en anledning. MEN varför ändras de då inte efter väder, väglag osv?? Ni som håller hastigheten gör ni det även då väglaget är dåligt tex? Det STÅR ju faktiskt 90 110 på motorvägen kan vara för lite en solig dag med torrt väglag men på tok för mycket när det snöar och är dimma!!Världen är itne svart/vit utan full av gråzoner.
    Hastigheten är satt efter normalt väglag och normal trafik, mycke trafik, mycke regn, snö, is, dimma och mörker gör man får sänka hastigheten.
  • Anna Collovin

Tycker inte det är något att försvara alls vill man köra fort så gör man det thats it

NåFränt skrev 2008-08-06 12:25:02 följande:
    Någon frågade varför det skulle vara idiotiskt som jag skrev att det är. Min gensvar är att det säger sig självt och att ens försöka försvara att man kör för fort (med barn lr utan) är bara pinsamt, det finns inget vettigt försvar.
  • NåFränt

Jag hade skrivit att det var idiotiskt vilket det är och någon undrade då varför det skulle vara idiotiskt, därav mitt svar. Vet dock inte vad dom är värst, komma med en ynklig förklaring eller skylla det på att det är kul.
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:29:39 följande:

Tycker inte det är något att försvara alls vill man köra fort så gör man det thats it
  • Anna Collovin

Jag skyller inte på något men om någon frågar varför jag kör fort så är det för att det är kul inget försvar bara svar på frågan

NåFränt skrev 2008-08-06 12:32:51 följande:
    Jag hade skrivit att det var idiotiskt vilket det är och någon undrade då varför det skulle vara idiotiskt, därav mitt svar. Vet dock inte vad dom är värst, komma med en ynklig förklaring eller skylla det på att det är kul.Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:29:39 följande:
  • NåFränt

Alla gör som dom vill, tydligen. Låt gå då, var väl inte du som ifrågasatte varför det skulle vara idiotiskt så då var det inte du som kom med ett ynkligt pinsamt försvar.
    Jag hoppas bara alla ni i tråden inte kör på samma vägar som mina anhöriga vistas.
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:38:40 följande:

Jag skyller inte på något men om någon frågar varför jag kör fort så är det för att det är kul inget försvar bara svar på frågan
  • Triss i Damer
    NåFränt skrev 2008-08-06 12:43:45 följande:
    Alla gör som dom vill, tydligen. Låt gå då, var väl inte du som ifrågasatte varför det skulle vara idiotiskt så då var det inte du som kom med ett ynkligt pinsamt försvar.Jag hoppas bara alla ni i tråden inte kör på samma vägar som mina anhöriga vistas.Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:38:40 följande:
    Ni har inte bara er själva och era barn att ta hänsyn till utan även all övrig trafik.
    Tänk hur många olyckor som kunde ha förhindras om folk kunde hålla sig till det angivna hastighets begränsningen!
Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?