• camas

kör du för fort med barnen i bilen?

Handen på hjärtat, gör du det?

skulle vilja haft denna omröstning där man kunde fått vara anonym men hittade inte sånt bra ställe...

blev inspirerad av denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-272/m35007536.html

Filip 041227 och Tea 080401
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?
  • NåFränt

Övervägande verkar ha gjort det, idiotiskt!

• Beckah82
    NåFränt skrev 2008-08-05 22:09:58 följande:
    Övervägande verkar ha gjort det, idiotiskt!
    Håller med
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Fillay

Svårt att aldrig köra för fort. Iaf när man ska åka 65 mil. Då är det väldigt skönt att åka 10-20 km/t för fort på vissa sträckor där det är bra väg.

• Meria

Njae, omedvetet hamnar jag på 100 på 90-vägar men bromsar in när jag märker det.
    Är allmänt feg på vägen vanligtvis och värre är det när Loke är med i bilen, så då blir det inga högre hastigheter.

♥ Loke -06 & Lillebror v.22 ♥
  • m00nfl0wer

Annat; Jag kör inte, sambon kör. Och han kör inte för fort med barn i bilen. Om han skulle så skulle han få med mig att göra!

• Butterscotch

Jag kör alltid lite för fort, på motorvägen. På övriga vägar kör jag nog nästan alltid lagligt.

• Manchester

Röstade på lite för fort. Det blir ofta lite mer än 110 på motorvägar, ibland lite mer än 90 på sådana vägar. Det beror lite på väglag, sikt och trafikintensitet. Däremot kör jag inte för fort på vägar med lägre hastighet. Jag utgår ifrån att det då antingen rör sig om dåliga vägar eller att det plötsligt kan rusa ut ett barn, en katt eller en traktor på vägen (nåja, traktorer rusar väl inte precis).

Varför skulle det vara så idiotiskt att ibland köra lite fortare än vad som råkar vara tillåtet? Att köra fortare än vad vägens kvalitet, vädret, trafiken och den egna förmågan medger, DET är idiotiskt, men det är inte riktigt samma sak. I Danmark är det ibland tillåtet att köra 130 på motorvägarna. De vägarna är inte bättre än här, snarare sämre skulle jag säga, eftersom de har smalare körfält. Betyder det att Danmark som trafikland är idiotiskt? Eller är det bara i Sverige som det går en magisk gräns vid just 110km/h och allt annat blir idiotiskt?

• buffybus

det enda som e viktigt och hålla är 30, 50 och 70 tycker jag... just 30 och 50

sen kan jag visst köra för fort.. men det kanske rör sig om 10 km/h så det e inte så farligt.. sålänge man har koll på vad man gör!! och inte kör som en idiot i oväder o sånt... 
    sen brukar jag nästan aldrig köra för det gör oftast min man... och oftast när jag kör för fort är det om jag ska köra om någon på motorvägen eller liknande....
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • lövet2

Nej, det har aldrig hänt. Om jag kör själv blir det ofta 5-10 km/h för fort, men är någon annan med i bilen så får jag i stället anstränga mig för att inte köra för sakta.

• Anna Collovin

Som Camas skrev så hade det kanske varit bra att vara anonym men ja jag kör ofta mycket för fort även när jag har barnen med änrar inte min körstil efter det

Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?