• camas

kör du för fort med barnen i bilen?

Handen på hjärtat, gör du det?

skulle vilja haft denna omröstning där man kunde fått vara anonym men hittade inte sånt bra ställe...

blev inspirerad av denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-272/m35007536.html

Filip 041227 och Tea 080401
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?
  • Elli47

Nej, inte när barnen är med. Kör jag ensam så kan jag gasa på om det är bra väg och lite trafik. Håller däremot alltid hastighetsgränserna i bebyggelse.

• Prinsessan Zelda

ja. när vi åker till landet osv. Annars på vägar där det är upp till 70 kör jag inte för fort. men på motorväg om det inte är massa trafik kör jag på lite grann.

• logg81

Det har hänt. Det finns situationer då man måste överskrida hastighetsgränsen för att inte hindra annan trafik eller undvika en olycka. Men jag skulle inte sitta o köra för fort bara för att.
    Hastighetsbegränsningarna finns av en anledning...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • hönamor

30,50 o 70 håller jag oavsett om jag e ensam eller med passagerare. Vi körde 40 mil häromdan o sent på kvällen, motorväg, ingen trafik, bra väder o allt sånt - ja, då blir det lite över 90. Smäller det i 90 eller i 110 spelar nog inte så stor roll. Skadorna blir stora ändå.

• annhan

På motorvägen brassar jag på en hel del, dock inte så mkt att körkortet skulle ryka (oftast inte iaf). På vanliga landsvägar går det ju lite lugnare. Jag gillar att köra bil, snabbt dessutom. That's it.

Att jag kör fort betyder dock inte att jag kör vårdslöst.

• annhan

På 50 och 30-sträckor är jag dock benhård med att hålla hastigheten.

• Miss Lau
    Lena skrev 2008-08-05 21:18:08 följande:
    Och vad är felet med det?
    Visserligen inget fel, mer än att man blir en "stoppkloss". Vad jag ville belysa var mer att alla här kör för fort.
  • Triss i Damer

Nej det finns hastighets begränsningar av en anledning.
    Jag har inte körkort men när jag väl får det ska jag inte göra för fort. Speciellt inte med barn i bilen!! Min sambo har körkort och om han nu skulle köra för fort så får han med mig att göra. Vilken jäkla idioti. Varför kör man för fort, jag ser ingen mening med det?!

• Eisa

Har ingen bil.
    Mina parents har dock alltid kört för fort med oss. Bilbälte hade vi aldrig heller.

Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?