Inlägg från: Triss i Damer |Visa alla inlägg
  • Triss i Damer

kör du för fort med barnen i bilen?

Nej det finns hastighets begränsningar av en anledning.
    Jag har inte körkort men när jag väl får det ska jag inte göra för fort. Speciellt inte med barn i bilen!! Min sambo har körkort och om han nu skulle köra för fort så får han med mig att göra. Vilken jäkla idioti. Varför kör man för fort, jag ser ingen mening med det?!

• Triss i Damer
    NåFränt skrev 2008-08-06 12:43:45 följande:
    Alla gör som dom vill, tydligen. Låt gå då, var väl inte du som ifrågasatte varför det skulle vara idiotiskt så då var det inte du som kom med ett ynkligt pinsamt försvar.Jag hoppas bara alla ni i tråden inte kör på samma vägar som mina anhöriga vistas.Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:38:40 följande:
    Ni har inte bara er själva och era barn att ta hänsyn till utan även all övrig trafik.
    Tänk hur många olyckor som kunde ha förhindras om folk kunde hålla sig till det angivna hastighets begränsningen!
  • Triss i Damer
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:29:39 följande:
    Tycker inte det är något att försvara alls vill man köra fort så gör man det thats it

Skakar på huvudet och muttrar för mig själv.

• Triss i Damer
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 14:28:35 följande:
    Ja visst är det .Sen är man ju inte automatiskt livsfarlig eller vårdslös bara för att man kör fort. Man blir ju mer skärpt och uppmärksam mot eventuella uppdykande faror när man kör fort
    Jo men hur stor chans är det att man hinner bromsa och undvika dessa faror?
    Risken blir ju bara mindre och mindre ju fortfarare man kör.
  • Triss i Damer

Jo jo men det är ju inte bara bilar som man får se upp för. Djur kan ju också springa ut.

Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?