• Bebiiis

Ung - planerar bebis, följas åt?

Någon som är ung och planerar att bli gravid runt okotber-december? :)
    Någon som vill följas åt, och dela med sig av sina erfarenheter? :)

• Svar på tråden Ung - planerar bebis, följas åt?
  • Årsskiftet

Jag såg en liknande tråd tidigare i dag. Sök så hittar du den säkert.

• AngelOfLove

Jag och sambon planerar bebis så fort ekonomin är stabil. Förhoppningsvis så är det snart Längtar! Har varit gravid tidigare, men gjorde abort i v.14+1 av vissa anledningar.

• Vintersjäl
    AngelOfLove skrev 2008-07-31 07:18:20 följande:
    Jag och sambon planerar bebis så fort ekonomin är stabil. Förhoppningsvis så är det snart Längtar! Har varit gravid tidigare, men gjorde abort i v.14+1 av vissa anledningar.
    Du driver med mig?!?!
  • Bebiiis

Vintersjäl : Vad är det med att hon planerar bebis?
    Det är väl bara bra att dom väntar på en stabil ekonomi?

• Vintersjäl
    Bebiiis skrev 2008-07-31 21:31:54 följande:
    Vintersjäl : Vad är det med att hon planerar bebis?Det är väl bara bra att dom väntar på en stabil ekonomi?
    Hon blev planerat gravid och gjorde abort för bara någon vecka sen och skrev att hon absolut skulle vänta flera år innan hon planerade barn igen. För uppenbarligen är hon inte tillräckligt mogen för det. Hon skriver att hennes kille misshandlar henne och ändå planerar hon barn med honom... För att senare göra abort i vecka 15!
    DÅ är man inte mogen för barn, stabil ekonomi eller ej.
  • SomeOone
    Vintersjäl skrev 2008-07-31 22:53:56 följande:
    Hon blev planerat gravid och gjorde abort för bara någon vecka sen och skrev att hon absolut skulle vänta flera år innan hon planerade barn igen. För uppenbarligen är hon inte tillräckligt mogen för det. Hon skriver att hennes kille misshandlar henne och ändå planerar hon barn med honom... För att senare göra abort i vecka 15!DÅ är man inte mogen för barn, stabil ekonomi eller ej.
    Okej och hur vet du att hennes kille misshandlar henne?
    Och isfl har väl inte du med att göra när dom skaffar barn
    o.s.v.! Det är ju helt och hållet deras beslut, Och om dom tycker att dom är redo att börja med bebisverkstan när
    dom har stabilare ekonomi m.m. så är det ju deras val !
    Men man skulle väl inte precis rekomendera en tjej att bli gravid ifall sambon misshandlar henne !
  • AngelOfLove
    SomeOone skrev 2008-08-01 07:45:16 följande:
    Okej och hur vet du att hennes kille misshandlar henne?Och isfl har väl inte du med att göra när dom skaffar barno.s.v.! Det är ju helt och hållet deras beslut, Och om dom tycker att dom är redo att börja med bebisverkstan när dom har stabilare ekonomi m.m. så är det ju deras val ! Men man skulle väl inte precis rekomendera en tjej att bli gravid ifall sambon misshandlar henne !
    Jag har skrivit ganska hemska trådar här på FL, jag vet.. Men allt är mycket bättre nu. Vi har båda fått hjälp med det psykiska (men har fortfarande en lång väg att gå) och det ekonomiska. Så det är på god väg att ordna sig. Sambon så professionell hjälp och medicin (som han äter frivilligt). Han är som en ny person sen ett tag tillbaka. Nu börjar den där killen jag blev kär i komma tillbaka.. Han som inte skulle göra en fluga förnär. Jag ser ju hans förändring. Han vill bli bättre och kommer att bli bra så länge han får stöd från oss.
  • Vintersjäl
    SomeOone skrev 2008-08-01 07:45:16 följande:
    Okej och hur vet du att hennes kille misshandlar henne?Och isfl har väl inte du med att göra när dom skaffar barno.s.v.! Det är ju helt och hållet deras beslut, Och om dom tycker att dom är redo att börja med bebisverkstan när dom har stabilare ekonomi m.m. så är det ju deras val ! Men man skulle väl inte precis rekomendera en tjej att bli gravid ifall sambon misshandlar henne !
    För att hon har skrivit det. Och även om han inte hade misshandlat henne så är man INTE redo för barn 2 veckor efter att man frivilligt gjort en sen abort. Barn är ingenting man kan ta livet av för att man "kom på" att det inte var rätt tidpunkt. Man får fanimej vara säker på att man vill ha barn när man planerar det från början!
  • AngelOfLove
    Vintersjäl skrev 2008-08-01 09:52:01 följande:
    För att hon har skrivit det. Och även om han inte hade misshandlat henne så är man INTE redo för barn 2 veckor efter att man frivilligt gjort en sen abort. Barn är ingenting man kan ta livet av för att man "kom på" att det inte var rätt tidpunkt. Man får fanimej vara säker på att man vill ha barn när man planerar det från början!
    Så du menar att jag skulle behållt det även fast vi inte kunde försörja det?
Svar på tråden Ung - planerar bebis, följas åt?