• SomeOone

Ung - planerar bebis, följas åt?

Vintersjäl skrev 2008-07-31 22:53:56 följande:
    Hon blev planerat gravid och gjorde abort för bara någon vecka sen och skrev att hon absolut skulle vänta flera år innan hon planerade barn igen. För uppenbarligen är hon inte tillräckligt mogen för det. Hon skriver att hennes kille misshandlar henne och ändå planerar hon barn med honom... För att senare göra abort i vecka 15!DÅ är man inte mogen för barn, stabil ekonomi eller ej.
    Okej och hur vet du att hennes kille misshandlar henne?
    Och isfl har väl inte du med att göra när dom skaffar barn
    o.s.v.! Det är ju helt och hållet deras beslut, Och om dom tycker att dom är redo att börja med bebisverkstan när
    dom har stabilare ekonomi m.m. så är det ju deras val !
    Men man skulle väl inte precis rekomendera en tjej att bli gravid ifall sambon misshandlar henne !
  • SomeOone
    AngelOfLove skrev 2008-08-01 08:55:35 följande:
    Jag har skrivit ganska hemska trådar här på FL, jag vet.. Men allt är mycket bättre nu. Vi har båda fått hjälp med det psykiska (men har fortfarande en lång väg att gå) och det ekonomiska. Så det är på god väg att ordna sig. Sambon så professionell hjälp och medicin (som han äter frivilligt). Han är som en ny person sen ett tag tillbaka. Nu börjar den där killen jag blev kär i komma tillbaka.. Han som inte skulle göra en fluga förnär. Jag ser ju hans förändring. Han vill bli bättre och kommer att bli bra så länge han får stöd från oss.
    Jo precis alla kan väl bli bättre alltså bättra på sig och söka hjälp vissa blir bättre vissa inte . Men det är ju ändå eran ensak ifall ni väljer att skaffa barn or not I thiink.
  • SomeOone
    AngelOfLove skrev 2008-08-01 11:38:39 följande:
    Precis.. Jag vill nog vänta iallafall till nyår. Vill ju inte ha för bråttom.
    Stå på dej !
  • SomeOone
    AngelOfLove skrev 2008-08-01 11:49:04 följande:
    Jag ser på honom att han mår bättre av att gå och prata.. Han säger även själv att det hjälper.
    Va skönt Jo alla har ju sina problem , Det finns nog ingen som är perfekt Och vadå jag tycker inte att någon har med eran längtan till bebis att göra . Och det där med aborten vadå ni gjorde det ni tyckte var rätt !
  • SomeOone

Hej igen :) nu har vi fått ett plus på stickan igen , Känns overkligt men jätte spännande . Bra med alla andra här inne?

Svar på tråden Ung - planerar bebis, följas åt?