hannahlilla skrev 2008-08-01 10:43:38 följande:
Varför planerade ni barnet om ni inte kunde försörja det då?Vet iofs inte om ni gjorde det men antar att vintersjäl vet eftersom hon skrev det?
Jag ska berätta hela historien:
Jag och min sambo Richard bodde i Stockholm, men kände att vi längtade hem till byn där vi båda växt upp. Han ringde därför och hörde sig för om jobb inom samma företag, fast i Dalarna istället för Stockholm. Han blev lovad jobb och skulle få börja jobba 3/3. Vi fick tag på en lägenhet snabbt och fick flytta in 7/3. Vi sov hos mina föräldrar tills vi fick flytta in i lägenheten. Richard ringde till sin blivande chef någon dag innan han skulle få börja jobba. Då sa han att jobbet skulle bli försenat 2 veckor, så han skulle inte få börja jobba förrän 17/3. Vi väntade, och några dagar innan han skulle få jobba så ringde han, men fick inget svar. Han ringde runt till huvudkontoret för att försöka bli kopplad till chefen, men utan resultat. Han lämnade meddelanden, ringde konstant, men chefen vägrade höra av sig. Han ringde då till någon annan som lovade att han skulle hjälpa till så att Richard kunde få tillbaka jobbet, men inget hände. Han lyckades få hjälp med lön från sin förra arbetsplats. Han fick ut lön 2 månader, men sen sa det stopp. Hans pappa rekommenderade att Richard skulle ringa till en som är med i facket, så det gjorde han. Han lovade att han skulle hjälpa till. De höll kontakten och det verkade gå framåt. Han skulle få ett samtal av någon annan som skulle hjälpa, men så blev det inte. Mitt upp i hela den här stormen fick vi veta att jag var gravid. Richard kände då press att få igång ekonomin igen och få tillbaka jobbet, så han ringde till Inge, men han var på semester i Karibien och skulle inte komma tillbaka förrän 4/8, så han kunde inte hjälpa till förrän då. Richard blev lovad jobb. Därför planerade vi barnet.. men det slutade såhär. Så ser det ut. Vi blev blåsta, och det slutade med en abort. Vi har nu fått gå till soc. och ansökt om socialbidrag.