Inlägg från: AngelOfLove |Visa alla inlägg
  • AngelOfLove

Ung - planerar bebis, följas åt?

Jag och sambon planerar bebis så fort ekonomin är stabil. Förhoppningsvis så är det snart Längtar! Har varit gravid tidigare, men gjorde abort i v.14+1 av vissa anledningar.

• AngelOfLove
    SomeOone skrev 2008-08-01 07:45:16 följande:
    Okej och hur vet du att hennes kille misshandlar henne?Och isfl har väl inte du med att göra när dom skaffar barno.s.v.! Det är ju helt och hållet deras beslut, Och om dom tycker att dom är redo att börja med bebisverkstan när dom har stabilare ekonomi m.m. så är det ju deras val ! Men man skulle väl inte precis rekomendera en tjej att bli gravid ifall sambon misshandlar henne !
    Jag har skrivit ganska hemska trådar här på FL, jag vet.. Men allt är mycket bättre nu. Vi har båda fått hjälp med det psykiska (men har fortfarande en lång väg att gå) och det ekonomiska. Så det är på god väg att ordna sig. Sambon så professionell hjälp och medicin (som han äter frivilligt). Han är som en ny person sen ett tag tillbaka. Nu börjar den där killen jag blev kär i komma tillbaka.. Han som inte skulle göra en fluga förnär. Jag ser ju hans förändring. Han vill bli bättre och kommer att bli bra så länge han får stöd från oss.
  • AngelOfLove
    Vintersjäl skrev 2008-08-01 09:52:01 följande:
    För att hon har skrivit det. Och även om han inte hade misshandlat henne så är man INTE redo för barn 2 veckor efter att man frivilligt gjort en sen abort. Barn är ingenting man kan ta livet av för att man "kom på" att det inte var rätt tidpunkt. Man får fanimej vara säker på att man vill ha barn när man planerar det från början!
    Så du menar att jag skulle behållt det även fast vi inte kunde försörja det?
  • AngelOfLove
    hannahlilla skrev 2008-08-01 10:43:38 följande:
    Varför planerade ni barnet om ni inte kunde försörja det då?Vet iofs inte om ni gjorde det men antar att vintersjäl vet eftersom hon skrev det?
    Jag ska berätta hela historien:

Jag och min sambo Richard bodde i Stockholm, men kände att vi längtade hem till byn där vi båda växt upp. Han ringde därför och hörde sig för om jobb inom samma företag, fast i Dalarna istället för Stockholm. Han blev lovad jobb och skulle få börja jobba 3/3. Vi fick tag på en lägenhet snabbt och fick flytta in 7/3. Vi sov hos mina föräldrar tills vi fick flytta in i lägenheten. Richard ringde till sin blivande chef någon dag innan han skulle få börja jobba. Då sa han att jobbet skulle bli försenat 2 veckor, så han skulle inte få börja jobba förrän 17/3. Vi väntade, och några dagar innan han skulle få jobba så ringde han, men fick inget svar. Han ringde runt till huvudkontoret för att försöka bli kopplad till chefen, men utan resultat. Han lämnade meddelanden, ringde konstant, men chefen vägrade höra av sig. Han ringde då till någon annan som lovade att han skulle hjälpa till så att Richard kunde få tillbaka jobbet, men inget hände. Han lyckades få hjälp med lön från sin förra arbetsplats. Han fick ut lön 2 månader, men sen sa det stopp. Hans pappa rekommenderade att Richard skulle ringa till en som är med i facket, så det gjorde han. Han lovade att han skulle hjälpa till. De höll kontakten och det verkade gå framåt. Han skulle få ett samtal av någon annan som skulle hjälpa, men så blev det inte. Mitt upp i hela den här stormen fick vi veta att jag var gravid. Richard kände då press att få igång ekonomin igen och få tillbaka jobbet, så han ringde till Inge, men han var på semester i Karibien och skulle inte komma tillbaka förrän 4/8, så han kunde inte hjälpa till förrän då. Richard blev lovad jobb. Därför planerade vi barnet.. men det slutade såhär. Så ser det ut. Vi blev blåsta, och det slutade med en abort. Vi har nu fått gå till soc. och ansökt om socialbidrag.
  • AngelOfLove
    Bebiiis skrev 2008-08-01 11:16:05 följande:
    Ja, men hörrni, frågan var inte om AngelOfLove var mogen eller inte, frågan var om det fanns några unga som planerade att skaffa barn och ville följas åt?Det är nog bara hon och hennes kille som vet om när dom känner sig redo, och är mogen för de. Kändes det fel att vara gravid och föda ett barn när dom inte hade ekonomi, så förstår jag att dom gjorde abort. Man vill kunna ge sitt barn allt dom vill ha. Det hade kanske inte dom kunnat göra. Det är väl deras problem eller hur?Visst, jag kan förstå att det låter knäppt att planera bebis igen, efter 2veckor har gått efter aborten. Jag har själv gjort en abort, och jag mår inte bra än, och det var för 6månader sen. Men jag försöker gå vidare. Men 2veckor efter abort, skulle jag aldrig kunna klara av att bli gravid igen. Jag behövde liksom "andrum". Pusta ut efter allt som hänt. För det tog verkligen hårt på en både psysiskt & fysiskt. Men det är deras liv, deras planer. Är dom redo och känner sig mogen, så.. Go for it! :)
    Jag har inte sagt att jag tänker bli gravid på en gång, men att jag längtar. Vi borde vänta några månader iallafall.. Tills ekonomin är stabil och vi verkligen känner oss redo.
  • AngelOfLove
    Bebiiis skrev 2008-08-01 11:34:28 följande:
    AngelOfLove : Ja, ni borde vänta kanske ett halvår till, hade jag tippat på. Så ni får ordning på ekonomin riktigt.
    Precis.. Jag vill nog vänta iallafall till nyår. Vill ju inte ha för bråttom.
  • AngelOfLove
    SomeOone skrev 2008-08-01 11:47:38 följande:
    Jo precis alla kan väl bli bättre alltså bättra på sig och söka hjälp vissa blir bättre vissa inte . Men det är ju ändå eran ensak ifall ni väljer att skaffa barn or not I thiink.
    Jag ser på honom att han mår bättre av att gå och prata.. Han säger även själv att det hjälper.
  • AngelOfLove
    SomeOone skrev 2008-08-01 11:52:16 följande:
    Stå på dej !
    Det ska jag.. Jag lovar
  • AngelOfLove
    SomeOone skrev 2008-08-01 11:54:29 följande:
    Va skönt Jo alla har ju sina problem , Det finns nog ingen som är perfekt Och vadå jag tycker inte att någon har med eran längtan till bebis att göra . Och det där med aborten vadå ni gjorde det ni tyckte var rätt !
    Ja. Vi ansåg oss inte kapabla att ta hand om ett barn i den situationen vi var i då. Nu ska vi ordna upp allting och försöka igen
  • AngelOfLove
    Vintersjäl skrev 2008-08-01 13:03:45 följande:
    Och du kom du på i vecka 15 att ni inte hade råd att försörja barnet???
    Jag funderade redan på abort i v.10, men kunde inte bestämma mig..
Svar på tråden Ung - planerar bebis, följas åt?