Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

LabLover skrev 2008-10-07 17:15:35 följande:
    Jag hittar bara L Bunker på deras hemsida
    Det var inte meningen att "pussa" dig, skulle vara en sån här smiley
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • LabLover
    angebell skrev 2008-10-09 11:02:42 följande:
    Svar på #3396Fast jag var inne och kollade på Alfort & Cederholm, de som tillverkar textilfärg och de hade färg som går att färga nylon med.
    Prova (så vet vi andra om det fungerar!)
  • LabLover
    pluttmaja skrev 2008-10-10 21:40:12 följande:
    Har ni allihopa åkpåsar till era små i liggdelarna??Kan inte bestämma mig ifall jag ska köpa en eller inte.Vilka åkpåsar har ni??Någon som har bilder på liggdelar med åkpåsar, eller sittdelar för den delen.Någon som har Elodies sammetspåse??
    Nej, jag vet många som använt Lodger Wrapper istället.
  • LabLover

Kikade lite på Swift och jag som är UJ-frälst tycker inte det verkar vara någon höjdare. Den är smalare och har mindre hjul. Det enda som verkar bättre med den än den vanliga UJn är väl solskydd i sufletten OCH att själva sufletten ser snyggare och stabilare ut.

Ska bli kul att se den live framöver men jag tycker det låter som en dyr "shopping-paraplyvagn".

• LabLover
    Kajsan skrev 2008-10-13 20:42:07 följande:
    Ja, och fullt liggläge har ju nya UJ också, så då var detingen större skillnad då...
    Sittläget ser ju något mer upprätt ut på Swift men på bilden någon la in tidigare med liggläget så såg det ju inte fullt ut eller vad säger ni andra?
  • LabLover
    mammatillmiranda skrev 2008-10-14 08:25:10 följande:
    Hej!Tänkte höra hur detta med att köpa en ny klädsel till min UJ fungerar? Var inne på babyland och de sa att det kostade nästan lika mycket som en nu vagn.Nu ska mina föräldrar åka till Florida över jul och nyår och då tänkte jag be dem köpa med sig en fin klädsel hem åt mig (vill ha en brun). Jag kan även beställa hem till min faster som bor permanent i florida. Någon som vet en bra och billig hemsida? Eller kanske vad det finns för affärer som säljer UJ där borta? Och vad kan priserna ligga på? Kram!
    Länk finns i TS:en. Om man mailar och frågar så kan du kanske få tag i en klädseln. Det är inget de har på sina hemsidor. (Har själv köpt två UJs i USA.)
  • LabLover
    Kaxmaja skrev 2008-10-14 19:51:01 följande:
    ja jåakligt dumt och förvirrande e det. Som gjort för att bli en massa missuppfattningar
    Tänk när de hamnar på Blocket sedan. Uj, uj vad snurrigt det kan bli då Tur att vi har koll
  • LabLover
    Trottoarbonden skrev 2008-10-14 19:53:12 följande:
    Hej!Hoppas någon här kan svara på mina frågor angående vår Moutain Buggy Elite (singel) köpt i USA i våras:1. Passar liggkorg för Urban Jungle på min vagn?2. Någon som vet var man kan köpa förlängning till handtaget? (såg på baksidan av förpackningen till regnskyddet att sådant fanns, tänkte att det skulle vara bra för att undvika att gå och puta med rumpan med ståbräda)3. Ståbräda som fungerar bra? När barnet inte står på den går den då att fälla bort helt?4. Hur mkt av sittdelen måste man montera av för att kunna sätta på liggdelen? (konstig fråga? Jag vill kunna byta tillbaka så att storebror kan sitta i vagnen och bebben blir buren eller åker annan vagn)Stort tack på förhand!
    1. Ja
    2. Nej (tror bara de kan monteras på fasta handtag, dvs äldre modeller av UJ)
    3. Buggy Board kan både hängas upp eller tas av helt
    4. Hela  
  • LabLover
    saragbg skrev 2008-10-14 20:46:39 följande:
    såg idag att hjulen på vår vagn har blivit missfärgade/bruna.. finns d nån kräm man kan köpa o smörja in dom m så dom blir svarta o fina igen?sen frågar ja för min vännina igen varför ändrade dom locket på liggdelen från 07 framåt?hun funderar på att köpa 06liggdel,den måste väl va lika bra. enda som skiljer e väl utseendet? el blåser d in luft på dom äldre modellerna??
    Jag tvättade mina med Yes och en rejäl svamp. Någon gång har jag använt biltvättmedel eller däckrengöring också. Det var som en beläggning på mina som gick att skrapa bort med naglarna. Avsluta med att spreja med siliconsprej, blir som nytt!
  • LabLover
    saragbg skrev 2008-10-14 20:46:39 följande:
    såg idag att hjulen på vår vagn har blivit missfärgade/bruna.. finns d nån kräm man kan köpa o smörja in dom m så dom blir svarta o fina igen?sen frågar ja för min vännina igen varför ändrade dom locket på liggdelen från 07 framåt?hun funderar på att köpa 06liggdel,den måste väl va lika bra. enda som skiljer e väl utseendet? el blåser d in luft på dom äldre modellerna??
    Glömde svara ang. liggdelen. Jag har haft båda och tycker att den nyare är mer ombonad och ffa är det sufletten som är bättre tycker jag. Sitter på plats bättre och går ner över bakkanten. Locket har även en kant upp mot sufletten som gör den lite mer ombonad. När jag köpte ny UJ till lillasyster valde jag att köpa ny liggdel också av de anledningarna.
  • LabLover
    Småkottarna skrev 2008-10-15 00:17:09 följande:
    Nån som vill hjälpa mig med ståbrädetips? Vilken ståbräda passar bäst på urban och finns det någon som lätt går att fälla upp när den inte används så man slipper köra runt med den tom eller montera av hela?
    Caeruleus skrev 2008-10-15 07:07:02 följande:
    Swft...vad är det för vagn? Hittar inte någon vettig när jag googlar..
    Läs några sidor bak i tråden. Vi pratade om det bara igår (eller förrgår). Finns länkar med info och bilder.
  • LabLover
    hag7 skrev 2008-10-15 08:28:08 följande:
    En fråga ang.OTH åkpåsar, kan man inte dra ihop dom upptill om ni förståt vad jag menar ?Har köpt beg men hottar inget snöre !
    Nej, inte på min 05:a iaf. Det är lite gummiband insytt upptill, det är allt.
    Caeruleus skrev 2008-10-15 08:40:44 följande:
    Hur mycket smalare är Swift än UJ?Sen läste jag att Swiften har "full recline", vet ni om det är öppet så att man kan se lille bakifrån? Ungefär som på en Phil&Ted. Det tycker jag hade varit sweet.
    Några sidor bak finns en bild och inte tycker jag det ser ut som fullt liggläge!
  • LabLover
    Martha: Snart dags för en ny tråd igen Fixar du det?

Vad tror du om att lägga in länken där det finns info om Swift och även en länk till t ex Lascal där det finns ståbrädor som passar till UJ. Kanske även någon info om vilka liggdelar som passar och så? Det är ju återkommande frågor. Föreslår även att de gamla trådarna inte behöver stå med i TS. Tror inte heller att någon någonsin kollar i dem om man inte ens orkar läsa några sidor bak i den här tråden
  • LabLover
    hag7 skrev 2008-10-15 12:12:28 följande:
    ingen som kan svara på min fråga om OTH åkpåsar , om man kan dra ihop dom upptill med nåt snöre el om dom påsarna som blir dynor om man tar bort locket inte funkar så ?
    Jag har svarat dig
  • LabLover
    Lo L skrev 2008-10-15 12:36:58 följande:
    Svar på #3793OTH åkpåsar har knappar framtill och det finns inget lock att ta av, är mer som en sovsäck licksom. Har i och för sig sett endel OTH åkpåsar runt om på stan med blixlås runt om, där man borde kunna ta av locket, men jag har aldrig sett dessa på OTH hemsida eller i butik. Kanske en gammal eller utländsk modell?
    Ja, det är den äldre modellen och jag måste säga att jag föredrar den eftersom det blir ett lock som går att ta av.
    hag7 skrev 2008-10-15 13:16:04 följande:
    Lablover:Sorry missade ditt svar.Tack!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII