Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

SooJuicy skrev 2008-09-29 18:44:45 följande:
    Barnens hus.
    Aha, dit har jag låååångt

Ang. åkpåse så hade jag (om jag skulle köpt en idag) köpt Bontis egen. Hade väldigt gärna velat kunna öppna nertill för att låta smutsiga skor hänga utanför. Dessutom är den större än UJs och Eloides. Passar ändå väldigt bra i UJ.

Ang. syskonvagn så har vi 2 år och 9 mån mellan våra flickor och jag har aldrig känt behov av syskonvagn. Några gånger i somras tog vi med vår slit och slängvagn när vi var iväg eller hyrde skrinda i djurparker/lekland till 3-åringen. 

Som många andra tycker jag PLUM är snyggare än marinblå  
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • LabLover
    Kaxmaja skrev 2008-10-02 08:35:37 följande:
    Fingerar den amerikanska hemsidan för er? Varje gång jag ska gå in på den så hakar de och strular sjukt mycke.
    Fungerar bra för mig!

Såg att de nu säljer dynorna i USA också.

De hade även en bild där mugghållaren syns. Är den bra? Ser lite trist ut tycker jag. Visst är varukorgen annorlunda också? Hur upplever ni som har den nya det?
  • LabLover
    Kaxmaja skrev 2008-10-02 10:21:52 följande:
    kors i taket nu fungerar den før mig med Men de har gjort om så nu ställer man ju in sitt land. Så jag kommer in på den norska. Men allt står på amerikanska
    Det är bara att ändra land.
  • LabLover
    Merze skrev 2008-10-03 20:45:39 följande:
    kan man men frågan är hur bekvämt det är att gå me det skräpet frammför fötterna... jag gillar det inte i alla fall...
    augustibebbe skrev 2008-10-03 20:11:05 följande:
    ingen som vet om man kan ha ståbräda till de gamla UJn? de med fast handtag?
    augustibebbe skrev 2008-10-03 21:27:11 följande:
    nej, helroligt är det väl inte gå med ståbräda, men ibland måste man..
    Beror nog på hur långa ben man har. Jag tycker det är helt OK men maken tycker det är trist.
  • LabLover
    Cazi skrev 2008-10-04 10:39:18 följande:
    Hur har ni gjort eller tänkt göra med overall/åkpåse/täcke i liggdelen till syskonvagnen nu i vinter??? Min dotter är 2 månader nu och jag tycker att den verkar liten redan. Hur ska det bli i vinter då? Hur mycket vägde och hur långa var era små när ni bytte bort liggdelen??
    Första dottern ca 5 mån (det var i november). Nu med lillasystern var hon ca 6 mån bytte för några veckor sedan.
  • LabLover
    pulmones skrev 2008-10-04 21:01:01 följande:
    men din groda är inte "en större unge" . Din är lite yngre än min tjockis Jag menar de där 1-2 åringarna....kanske äldre tom. Ofta gillar de mindre barnen lite halvsittläge. Medan de större vill sitta för egen maskin...typ 90 grader mellan ben och rygg
    Vår stora tjej klagade aldrig när hon åkte UJ 
  • LabLover
    junk skrev 2008-10-07 15:33:24 följande:
    Den här frågan har nog ställts måånga gånger..Hur bäddar man en UJliggdel på vintern? Vår dotter är 11 dagar idag och jag vill ha henne i liggdelen så länge som möjligt. Men vad ska vi bädda med? Vi bor i kalla norr så här räcker inte bara fleecefilt. Är det realistiskt att tro att man kan ha henne i liggdelen till Mars?
    Ja, de flesta vekar ha haft sina barn i liggdelen tills de är 5-6 månader (det har även jag med båda våra flickor). Om jag hade haft en höst/vinterbebis hade jag köpt en Lodger Wrapper! http://www.lodger.com/home.asp Köpte precis en til min syster som snart ska ha barn och den är jättemysig. En kompis tipsade mig om den. Kan vara lite svår att få tag på. Jag köpte min över telefon på 1Klass. Tror de finns på Barnens Hus också om du har det i närheten.
  • LabLover
    angebell skrev 2008-10-07 13:23:18 följande:
    Har en fråga kring klädsel till UJ. Vi har en svart UJ som vi älskar. Den är från 07 men har dock hunnit bli riiiiiktigt solblekt tyvärr trots att vi alltid förvarar den inomhus och varit väldigt sparsamma med att vara i solen. Tänkte fråga er andra UJ ägare om någon provat att färga klädseln??? Dvs färgat om en svart för att minska den solblekta effekten??? Har det funkat?? Vågar man pröva???
    Har inte provat själv men har för mig att någon här i tråden sagt att det inte går. Minns inte varför men något med att tyget inte tar åt sig färgen. Minns någon annan hur det var?
  • LabLover
    junk skrev 2008-10-07 16:48:34 följande:
    LabLover -Tack för tipset! vet att kidzshop.se börjat sälja just dem. Du som sett en "live", är den alltså så pass liten att den platsar i liggdelen? Får nog komplettera med ullfilt i, har en känsla av att den kan bli kall när det är -10grader ute :)
    Min kompis hade den till sin decemberbebis. Kompletterade med en tunn fleeceoverall när det var riktigt kallt (minusgrader). Jag tycker den är jättemysig och hoppas få låna den av min syster om jag får fler barn
  • LabLover
    junk skrev 2008-10-07 16:48:34 följande:
    LabLover -Tack för tipset! vet att kidzshop.se börjat sälja just dem. Du som sett en "live", är den alltså så pass liten att den platsar i liggdelen? Får nog komplettera med ullfilt i, har en känsla av att den kan bli kall när det är -10grader ute :)
    Jag hittar bara L Bunker på deras hemsida
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII