JuliaochNelly skrev 2008-09-16 18:03:06 följande:
uaah har sådan besluts ångest... för ett tag sedan köpte vi en bugaboo (med ståbräda som inte är poppis)till lillkillen då han inte gillade att inte se mamma långa studer. innan dess hade vi en uj duo som han och stora syster på 4 år åkte i. hittills har syrran gått och gått och gått....vi bor mitt uppe i en backe så det är en del travande. men sen två dagar tillbaka så har hon tokvägrat att gå. kan ju tillägga att pappa pendlar i jobbet dvs att jag är själv med kidsen i veckan villket gör att det blir en hel del gående och bussåkande. Nu har jag nån som vill köpa min duo men har börjat tveka, vissa dagar känns det som om den är ovärdelig typ då man ska handla mat osv.vore evigt tacksam för lite råd och fundering någon som haft liknade problem?
Jag har 2 år och 9 mån mellan mina flickor och chansade och valde att skippa syskonvagn. Det går alldeles utmärkt med bara bräda på singel-UJ. Vi går t ex till fsk 3 dgr/veckan fram och tillbaka och det tar ca 30 minuter på brädan (längre om hon varvar att gå hem som hon får då, dit måste hon åka). Övriga dagar blir det även ca 1 timmes promenad med hundarna där hon tjejen varvar brädtid med att gå själv.
Kan även tillägga att min dotter inte var så van vid att gå innan lillasyster kom.