Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

charmmiss skrev 2008-09-11 12:30:23 följande:
    jag fattar inte heller hur de har tänkt när de byggde dessa rum.Kommer inte få någon ro innan detta har fixat sig, och med mina graviditetshormoner så går jag på högvarv just nu när jag inte får som jag vill
    Usch, vad tråkigt
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • LabLover
    Merze skrev 2008-09-12 08:57:52 följande:
    Vi har både UJduo & BTsingel, hadde en UJ Singel förrut men den gick inte in i vår förra bil så då bytte jag till BT, De är LIKA lättlörda men, BT är tyngre tre kg tror jag & BT är helt makalöst liten när man fäller ihop den. Men UJ e roligare & tyget på UJ tycker jag nog inte bleks lika fort......
    Min syster valde BT just av den anledningen. Det är väl enda fördelen med den, att den blir så liten ihopfälld.
  • LabLover
    Hia skrev 2008-09-12 14:14:36 följande:
    Vad tycker era barn om UJ´s bakåtlutande sittställning? Funderar på om sonen(1 år snart) går med på det....
    Mina barn har åkt UJ från början (6 månader) så de har inte haft några synpunkter
  • LabLover
    LillaJag89 skrev 2008-09-16 17:33:56 följande:
    Har idag köpt en Urban Jungle Single. En 04:a. Är super nöjd hittills :)Men, en fråga. Regnskydd till sittdelen? är det något speciellt eller funkar samma som till liggdelen?
    Absolut inte. Regnskyddet till liggdelen är superslimmat. Rekommenderar att du köper ett regnskydd från Tullsa till sittdelen.
  • LabLover
    Hia skrev 2008-09-16 19:03:23 följande:
    Har ni börjat med åkpåse ännu???(min son blir 1 år om några dagar)Tänker det blir för kallt utan, med bara jacka. Overol känns ju lite tidigt börja med....
    Ja, tycker det är ganska lagom när det är en 10-12 grader. Då räcker det med mössa och en extra tröja utöver de vanliga kläderna.
  • LabLover
    JuliaochNelly skrev 2008-09-16 18:03:06 följande:
    uaah har sådan besluts ångest... för ett tag sedan köpte vi en bugaboo (med ståbräda som inte är poppis)till lillkillen då han inte gillade att inte se mamma långa studer. innan dess hade vi en uj duo som han och stora syster på 4 år åkte i. hittills har syrran gått och gått och gått....vi bor mitt uppe i en backe så det är en del travande. men sen två dagar tillbaka så har hon tokvägrat att gå. kan ju tillägga att pappa pendlar i jobbet dvs att jag är själv med kidsen i veckan villket gör att det blir en hel del gående och bussåkande. Nu har jag nån som vill köpa min duo men har börjat tveka, vissa dagar känns det som om den är ovärdelig typ då man ska handla mat osv.vore evigt tacksam för lite råd och fundering någon som haft liknade problem?
    Jag har 2 år och 9 mån mellan mina flickor och chansade och valde att skippa syskonvagn. Det går alldeles utmärkt med bara bräda på singel-UJ. Vi går t ex till fsk 3 dgr/veckan fram och tillbaka och det tar ca 30 minuter på brädan (längre om hon varvar att gå hem som hon får då, dit måste hon åka). Övriga dagar blir det även ca 1 timmes promenad med hundarna där hon tjejen varvar brädtid med att gå själv.

Kan även tillägga att min dotter inte var så van vid att gå innan lillasyster kom.
  • LabLover
    Kimono skrev 2008-09-18 10:19:10 följande:
    Jag har en fråga till er här. Jag är väldigt sugen på en UJ till min femmånaderstjej men jag är lite tveksam till att sätta henne framåt redan. Går det att fästa en lös sele i liggdelen så att hon kan sitta i den i några månader till? Hur länge har ni haft liggdelen?
    Jag har använt liggdelen ca 6 månader till båda mina tjejer. Fungerade och fungerar alldeles utmärkt.

Det går att ha sele i liggdelen (finns krokar för det) men det blir nästan för trångt med barn uppåt 6 månader.
  • LabLover
    Kaxmaja skrev 2008-09-21 09:01:09 följande:
    I bruksanvisningen till vagnen står det ju att man ej ska hänga något på handtaget för att vagnen kan välta. Och jag tycker den blir baktung lätt. Blir den det även med skiphopväskorna? Nu har vi en saddlebag och de fungerar ju utmärkt men jag vill ha fler väskor Om vi tex ska iväg på någon längre trip
    Ja, det är motsägesefullt att det står så! Jag tyckte (när jag hade Skip*Hop på handtaget) att om väskan var fullpackad med tunga grejer och stora tjejen låg ner att det kunde bli lite "tippigt". Därför packade jag inga tunga grejer i väskan utan använde varukorgen under.

Numera har jag ju två saddlebags och ståbräda så jag har inga vanliga Skip*Hop kvar.
  • LabLover
    Aprilia skrev 2008-09-21 08:25:39 följande:
    Nä nu tror jag att jag köper en Skip*Hop iaf har ju haft 3 stycken sådana och varit nöjd. Har haft svart, orange och rosa.Ska jag ha en choklad eller en oliv till min bruna UJ??? Är grymt sugen på oliv men det kanske blit svårt att matcha både brun och oliv till en sittdyna/åkpåse om det inte är svart då!
    Jag hade köpt någon kul färg men det är ju jag (Har Flora till min bruna.)
  • LabLover
    Kaxmaja skrev 2008-09-21 09:19:01 följande:
    hmm ja två saddlebags kunde ju vara en ide så klart smart
    Jag har en till varje barn kan man säga
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII