Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

isako skrev 2008-08-05 16:18:49 följande:
    Ooooohhhh har ni set  Elodies nya åkpåse i svart sammet... Vill ha!!!!!www.elodiedetails.com/#
    Jag blev helt förälskad i mössorna som finns som matchade åkpåsarna!
    ♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • LabLover

Vilka är det som säljer nya klädslar? Babyland och Bonti?

• LabLover
    Mizaja skrev 2008-08-07 18:27:32 följande:
    Hej! Jag vill köpa en NY klädsel till min UJ -07. Har en Baroque. Vet att det fanns nån utländsk sida där man kunde beställa. Nån som har någon länk??www.mariasdagbok.blogspot.com
    Det vill jag också gärna veta!
  • LabLover
    Nirnaeth skrev 2008-08-07 20:29:35 följande:
    babyjungle.nl? Vi har nyss beställt ett lass klädslar därifrån, gick supersnabbt! Dock glömde dom en klädsel, men den skickades snabbt sen.
    Vad jag kunde se på deras hemsida hade de inte alla färger hemma. Inte heller några nya klädslar, bara till 05/06. Stämmer det?
  • LabLover
    kajsa835 skrev 2008-08-20 20:07:33 följande:
    någon som kör mountain terrain? passar ny klädsel ett chassi från 02, den ser ju likadan ut nu så vitt jag kan se, förutom på suffletten och att den är vadderad i sitsen, eller ?kan man byta "skum" på handtaget?och hur förvarar ni regnskyddet? har alla orginalregnskydd till sittdelen? (fanns inget till min vagn) vilket passar annars?måste man ha en speciell pump till hjulen?hoppas nån har svar på mina "nybörjar frågor"
    Jag gillar inte UJs egna. När det jag hade till min första gick sönder så köpte jag Tullsa i stället. Det kommer jag att använda den här gången också. Mycket smidigare att ha med sig också!
  • LabLover
    kajsa835 skrev 2008-08-21 01:42:58 följande:
    allså tullsas sittvagnsregnskydd då eller?det låter ju bra, gillar inte de där av plas som täcker överallt.tack för svaren!
    Ja, det för sittvagn/sulky. Jag ska ha ett brunt till min bruna UJ den här gången.
    Katjan skrev 2008-08-21 01:33:57 följande:
    Får man plats med en liggdel oxå när man använder tullsas?
    Antar det eftersom mammsen skriver så, jag har bara haft singelvagnen.

Kolla här: www.tullsa.se
  • LabLover

Idag har jag fyndat på Blocket! En röd dyna som jag letat efter

• LabLover
    Katjan skrev 2008-08-23 23:14:08 följande:
    Tack för svaren =). Det blir nog en svart då.  Har redan en svart liggdel så det blir bra det.
    En reflektion jag gjort är att vissa färger bleks "bättre" än andra. Kan t ex se att min mossfärgade liggdel har blivit blekare i sommar men det sysn inte lika mycket som det kanske hade gjort på en mörkare färg.
  • LabLover
    Anke skrev 2008-08-24 21:44:51 följande:
    behövs syskonvagn om det kommer vara 2 år och 9 mån mellan barnen?
    Det är den åldersskillnaden vi har på våra flickor och vi köpte inte någon syskonvagn. Vår stora tjej hade slutat sova dagtid då också.

Någon månad innan lillasyster kom så ställde vi undan UJn och använde bara vår "resevagn"/paraplysulky när det behövdes med äldsta dottern. Sedan satte vi fram vagnen igen med liggdelen på och då var det ju bebisens vagn! Så klart köpte vi en ståbräda tillsammans och den fick hon provåka på inne och såg verkligen framemot att få åka ute.

Det har gått jättebra! Jag skulle aldrig lägga pengar på en syskonvagn. Jag resonerade som så att OM det hade behövts en så hade jag köpt en gammal häck på Blocket och haft som slit och slängvagn.
  • LabLover
    Fröken Sophia skrev 2008-08-25 08:38:30 följande:
    Hej UJ-fantaster!Min kollega hävdar envist att UJ är den bästa vagnen han vet och att jag absolut måste köpa en sådan. Den går enkelt över stock och sten.Men hur är den i snö/snöslask/modd och på is är min största fråga? Är det någon som har en UJ, bor på landet och går promenader med sin hund oavsett väderlag/underlag?
    Fungerar utmärkt i snö!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII