Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII
INte mer än 5000 för en i BRA skick, dvs ej solblekt & nergrisad... vare sig det är en import eller ej.... Alla vagnarna kommer ju från Nya Zeland....
INte mer än 5000 för en i BRA skick, dvs ej solblekt & nergrisad... vare sig det är en import eller ej.... Alla vagnarna kommer ju från Nya Zeland....
SÄLJ DEN INTE! Har du den redan så gör det ju inget om du behåller den ett tag till!! Sedan så lär din dotter inte vilja går mer när det är regn å höstrusk.. Min kompis har kvar sin duo till sina barn tre & 4,5 år..... Det finns ju tillfällen som en 4,5 åring inte orkar gå.. är då alternativet att man får stanna hemma så har man ju hellre kvar sin duo...
Jag skulle börjat med åkpåse nu, det e ju så enkelt å sätta ner dom i vagnen utan att krångla med overall.... Sedan är det ju så enkelt att dra upp dragkedjan inne i en affär osv...
Va tror du bara att du kan ha liggdelen till duon i 2,5 månader???
Ok då försår jag!! Hon e ju inte så liten heller, om jag inte minns fel så vägde sonen ca 6 kg när han var 6 månader... så jag tror inte att tvåan kommer att växa ur den så fort.BF i januari... Pojken väger nu 11,8 kg 89,5 cm & är 2 år & 5 månader....
2005-2008 så funkar klädslarna till chassin från dessa år. Bumpern passar till alla årsmodeller. De äldre 2004 osv dessa liggdelar passar inte till de nyare....
Jag är inte helt säker.... men jag tror att tryckknapparna sitter rätt olika... Ring Bonti å fråga, de borde ju veta!
Ekonom, bor i centrala Göteborg, har en 2,5 åring & en på G i Januari
Bula på magen skrev 2008-09-18 13:18:53 följande:
Kan ju var aköpt 07 men modellen är INTE 07!!
Jag hade både Brio & UJ, när det var dax för sittdelen så anv jag bara Brion. Han var bara 5 månader & jag vill se mitt barn när man e ute & vill inte att så små barn skall få så mkt intryck som de får när de sitter frammåt. Vid ett års ålder är de mogna för mer intryck så det är bäst att i så fall ha en liggdel till som man kan sätta dem upp i med sele om man nu måste köra UJ Den e ju mkt lättare än Brion....
Sen kör ju många runt sina små i bilbarnstolar, när jag fick pojken så rekommenderade de max 20 min i taget i början & max en timme när de var ett par månader. Är det annorlunda nu ??? Någon som vet? JAg tycker det verkar obekvämt att ligga i en ställning hela tiden som amn gör i bilbarnstol....