• Merze

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

INte mer än 5000 för en i BRA skick, dvs ej solblekt & nergrisad... vare sig det är en import eller ej.... Alla vagnarna kommer ju från Nya Zeland....

hag7 skrev 2008-09-16 15:54:07 följande:
    Va ska man tänka på om man köper en syskon UJ 05:a import ?Va är lagom att ge ?
  • Merze

SÄLJ DEN INTE! Har du den redan så gör det ju inget om du behåller den ett tag till!! Sedan så lär din dotter inte vilja går mer när det är regn å höstrusk.. Min kompis har kvar sin duo till sina barn tre & 4,5 år..... Det finns ju tillfällen som en 4,5 åring inte orkar gå.. är då alternativet att man får stanna hemma så har man ju hellre kvar sin duo...

JuliaochNelly skrev 2008-09-16 18:03:06 följande:
    uaah har sådan besluts ångest... för ett tag sedan köpte vi en bugaboo (med ståbräda som inte är poppis)till lillkillen då han inte gillade att inte se mamma långa studer. innan dess hade vi en uj duo som han och stora syster på 4 år åkte i. hittills har syrran gått och gått och gått....vi bor mitt uppe i en backe så det är en del travande. men sen två dagar tillbaka så har hon tokvägrat att gå. kan ju tillägga att pappa pendlar i jobbet dvs att jag är själv med kidsen i veckan villket gör att det blir en hel del gående och bussåkande. Nu har jag nån som vill köpa min duo men har börjat tveka, vissa dagar känns det som om den är ovärdelig typ då man ska handla mat osv.vore evigt tacksam för lite råd och fundering någon som haft liknade problem?
  • Merze

Jag skulle börjat med åkpåse nu, det e ju så enkelt å sätta ner dom i vagnen utan att krångla med overall.... Sedan är det ju så enkelt att dra upp dragkedjan inne i en affär osv...

Hia skrev 2008-09-16 19:03:23 följande:
    Har ni börjat med åkpåse ännu???(min son blir 1 år om några dagar)Tänker det blir för kallt utan, med bara jacka. Overol känns ju lite tidigt börja med....
  • Merze

Va tror du bara att du kan ha liggdelen till duon i 2,5 månader???

misshallonsaft skrev 2008-09-17 07:48:31 följande:
    jag har en vanlig svart åkpåse köpt på babyproffsen för 299 kr... funkar till somnen på 2,5 år.. men ingen som funkar i den smala liggdelen tyvärr..kommer väk bli att dottern får ligga i sittdelen om några veckor.. då är hon 2,5 mån... me sin buggysnuggle å liggläge i sittdelen kanske de funkar.. har ju brio happy som hon kan ligga längre i..
  • Merze

Ok då försår jag!! Hon e ju inte så liten heller, om jag inte minns fel så vägde sonen ca 6 kg när han var 6 månader... så jag tror inte att tvåan kommer att växa ur den så fort.BF i januari... Pojken väger nu 11,8 kg 89,5 cm & är 2 år & 5 månader....

misshallonsaft skrev 2008-09-17 09:30:56 följande:
     ja jag kan kianske ha den tills hon är 3 mån eller 4 jag vet inte. men redan nu ligger hon rätt trångt å blir de då snorkallt å hon måste ha åkpåse så går den inte ner i liggdelen heller så då får jag lägga den i sittdelen istället å låta henne ligga ner i liggläget i sittdelen .... sen ligger hon när vi bara har en vagn... min dotter är 8 veckor å väger 5600 g å är 57 lång...
  • Merze

2005-2008 så funkar klädslarna till chassin från dessa år. Bumpern passar till alla årsmodeller. De äldre 2004 osv dessa liggdelar passar inte till de nyare....

LillaJag89 skrev 2008-09-17 11:05:25 följande:
    Puffar på min förra fråga, passar alla tillbehör på alla UJ vagnar, oavsett årsmodell?Klädslar, varukorg osv?
  • Merze

Jag är inte helt säker.... men jag tror att tryckknapparna sitter rätt olika... Ring Bonti å fråga, de borde ju veta!

LillaJag89 skrev 2008-09-17 11:14:49 följande:
    Så om man har vagn från 04, så passar inte klädslar från ex 06?går det att specialbeställa via ex bonti?
  • Merze

Ekonom, bor i centrala Göteborg, har en 2,5 åring & en på G i Januari
    Bula på magen skrev 2008-09-18 13:18:53 följande:

Lite OT kanske...men vad jobbar ni med? *nyfiken* Och var bor ni?
  • Merze

Jag hade både Brio & UJ, när det var dax för sittdelen så anv jag bara Brion. Han var bara 5 månader & jag vill se mitt barn när man e ute & vill inte att så små barn skall få så mkt intryck som de får när de sitter frammåt. Vid ett års ålder är de mogna för mer intryck så det är bäst att i så fall ha en liggdel till som man kan sätta dem upp i med sele om man nu måste köra UJ Den e ju mkt lättare än Brion....
    Sen kör ju många runt sina små i bilbarnstolar, när jag fick pojken så rekommenderade de max 20 min i taget i början & max en timme när de var ett par månader. Är det annorlunda nu ??? Någon som vet? JAg tycker det verkar obekvämt att ligga i en ställning hela tiden som amn gör i bilbarnstol....

misshallonsaft skrev 2008-09-18 21:23:36 följande:
    ååå vill sälja min brio happy nu å köpa en UJ singel.. emn tjejen e ju bara 2 mån.. men känner på mig att hon kommer kräva å sitta upp snart.. väldigt nyfiken å vill inte alls ligga vaken i vagnen.är så sugen på en moss.. men älskar ju svart.. hade svart på min 07:a jag sålde i somras...
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII