• Merze

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

HEJ!!

Var i barnaffären i går & lät sonen provsitta en UJ syskonvagn. Han är 2 år och 4 månader & 91 cm lång och jag blev välldigt förvånad över hur lite platts det var melllan suffletten & hans huvud.
    Sonen är ju inte ens stor för sin ålder!

Är det någon som har en syskonvagn till ett barn i samma ålder & längd. Vad tycker ni ?
    Just i dag så tycker jag inte att jag klara mig utan vagn i dag!! Han gillar att åka vagn & vi bor i centrala Göteborg så man kan inte ha ett barn löst... Känns skönt att ha han sitter fast i en vagn

Hur har ni gjort som har syskon???

• Merze

Han väger 12 KG! så vikten är det ju ingen fara med
    Bula på magen skrev 2008-08-13 09:34:18 följande:

vad väger han?Vi ska i helgen åka och provsitta en duo. Vår tjej kommer vara 2 när syskonet kommer så vi kommer att vara i samma sits som du då. Kommer vår tjej att få plats? Hur stora kan barnen vara innan de blir fastklämda i en duo? Ni som har duo kom med kloka råd!
  • Merze

TAck för svaret Jag har nu bestämt mig för att köpa en begagnad dubbelUJ, jag får ju igen nästan aööa pengarna om nu sonen helt skulle vägra vagn. Känns korkat att köpa en ny för 11.000 när första barnet är 2 år & 10 månader när tvåan är beräknad att komma

CLT skrev 2008-08-13 15:15:50 följande:
    Min dotter är 2 år o 3 mån och hon får defenitivt plats! (Tror hon är normallång...) Skulle heller aldrig klara mig utan dubbelvagn, bor i Lerum, men är ofta inne i Göteborg! Dessutom går vi till o från dagis nästan varje dag! Hon är en "rymmare" så jag vill oxå ha henne i "säkert förvar"!
  • Merze

Det är inga problem att byta!! Den sitter fast med tryckknappar. Suffletten är lite trixig att ta av men det är inga problem. Se bara upp att du har koll på vad du köper, många försöker bli av med 04 or som har den gamla varukorgen genom att ta bilder ur en viss vinkel. Fråga noga ved det är för årsmodell...

habibi skrev 2008-08-13 21:14:37 följande:
    Hej! Ska ha en UJ! Har funderingar på att köpa en begagnad vagn Om man köper en vagn med exempelvis solblekt klädsel....går den å byta då? Hur stor del av klädseln e de man byter....å e de lätt å byta? Passar klädslarna till olika årsmodeller? Kanske lite knasiga frågor för er proffs Men ja e som sagt nykomling på ämnet
  • Merze

Förra vintern var sonen 1,5 år och vi hade åkpåsen de tillfällen som man tex skulle till en kompis & man skulle vara inne, eller tex till stan. Då blir det ju onödigt bökigt att dra på en overall Skulle vi till lekplattsen så valde jag overallen. Tyckte det var skitbra att göra så. Sedan så hade jag ofta med mig åkpåsen liggandes under vagnen så att man kunde sätta honom i den i fall han var katastrofsmuttsig så att man inte ville sätta honom i vagnen ´
    I vinter blir det nog samma sak för jag har en åkpåse som man kan ha stängd men fötterna sticker ut. Han har ju blivit lite för lång (91 cm) nu...Tyvärr kan man ju inte göra så med UJ eller nomadpåsarna... Jag har någon billig som det står babyboom på tror jag men den har verkligen varit supervarm! & den är vindtät. Har räkt med långkalsonger i den under förra ( varma) vintern...

isako skrev 2008-08-13 22:03:39 följande:
    Bra smak du har  Nu skall man bara komma underfull med hur man skall göra i vinter..Åkpåse? Tjockare overall.. *suck*det gäller nog bara att vänta och se hur vintern blir så får man bestämma sig då..
  • Merze

Ja jag misstänker att det kan bli så det är därför jag tänkte köpa en begagnad Då får jag ju tillbaka pengarna i princip... HAn är ju inte bra på att gå nu ( eller rättare sagt gå där jag vill) och han gillar att åka vagn. Men det e klart det är tre fyra månader kvar innan jag måste köpa en så jag har ju en tid på mig att fundera & sonen kanske hinner å ändra sig tills dess. Det eju svårt för oss att låta pojken åka i en singel om den inte har sittdelen... Annars e det ju smart....
    Hoppetossan 79 skrev 2008-08-14 07:13:50 följande:

Om stora är 2 år och 10 månader när den lille kommer tror jag att jag skulle hoppa över ssykonvagn... Våran dotter har precis fyllt tre år och vi sålde syskonvagnen för några veckor sedan eftersom vi använde den jättesällan. De få gånger storasyster behöver sitta en bit kan hon faktiskt sitta i singeln tillsammans med lillebror.
  • Merze

Vi har i alla fall bestämt oss vi köper en begagnad duo, det e ju bara att sälja den när man inte behöverden!
    Vi resonerar som så att vagnen är oumbärlig i vissa fall och det är värt att köpa en. Det enda som häneder är att man max förlorar några hundralappar till en tusing pluss lite ränta på banken..
    En svart skall vi ha & det lär ju inte vara svårt att hitta begagnad.. & liggdelar finns det ju hur mkt som helst av & köpernman en 08a så är den ju kanske använd i 4-5 månader. Vill gärna ha den nya modellen på liggdelen den ser mkt bättre ut

• Merze

Kollar på lite annonser på tvillingvagnar... Vill ha en 06 eller 07 som inte är solblekt & hel & ren!

Vad tycker ni är ett rimligt pris? den kostade väll ny ca 8 -8,5 kkr 06/07.

• Merze

I göteborg har vi 15h /v & det tycker jag är generöst!

• Merze

Till ett sånt litet barn behöver man båda. Det är jobbigt att krångla av å på en overall i affärer mm. Åkpåsen är det ju bara att öppna. När de sover så väcker man dem ju inte heller om man har åkpåsen. Om du nu inte vill köpa båda så går det ju att köpa en billigare åkpåse med.

larssonsophie skrev 2008-08-15 20:10:31 följande:
    Jo vi har tänkt att beställa en UJ från tyskland. Vår son är 10 mån nu och jag funderar på om jag ska beställa åkpåse eller fårskinn. Han går ju snart och kommer ha tjock overall i vinter.. blir ju snuskigt dyrt att beställa båda... vad hade ni tagit?
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII