• Merze

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Allt bleks i solen, men om man inte lämnar vagnen ute i alla väder utan tar in den så bleks de inte...

Katjan skrev 2008-08-23 22:56:55 följande:
    Bleks dom svarta uj jätte lätt?? Tycker att nästan alla svarta på blocket är solblekta nämligen. Ska få en syskonvagn i valfri färg ifrån min släkting som bor i usa... svart är stilrent, men kanske får funderar på en annan färg.Klart att alla vagnar kan blekas men vissa verkar göra det fortare än andra.
  • Merze

Beror på hur den äldsta är att ha i vagn & om ni promenerar mkt! Vi har köpt en UJ Duo nu & han kommer att vara 2 år & 10 månader när tvåan kommer. Jag tycker helt klart att det är värt det!!Vill inte att ettan skall tvingas gå bara för att det kommer en bebbe till....

Anke skrev 2008-08-24 21:44:51 följande:
    behövs syskonvagn om det kommer vara 2 år och 9 mån mellan barnen?
  • Merze

Har en BT singelvagn för att den är sååå oootroligt liten när man fäller ihop den, får platts i en smart tex... Denna vagn kostade ny 2500 kr & jag har haft mindra problem med den än min UJ singel.... Det är MYCKEt bättre sittläge i den än i UJ. Barnen halvligger ju i dem! MEN!! Uj är mycket lättare & snyggare så jag gillar den mer. Men den är inte sämre än UJ kvalitetsmässigt & sedan så ingår bumper & footsack mm.... BT väger som syskonvagn 18 kg & UJ 11 kg & det betyder mkt för oss. Skall du sedan sälja vagnen så köp en UJ, du får mkt mer pengar tillbaka. Känns mkt bättre å köra UJ

zmulizjanzon skrev 2008-08-24 22:19:05 följande:
    Lägg absolut pengarna på en UJ!!! Jag skulle aldrig välja en budgetvagn till. Att köpa billigt är att köpa dyrt i längden tycker jag Jag tycker att det är en väldigt bra vagn i de flesta terränger. Jag har inte hunnit prova snö... Mina föräldrar och en del av våra vänner bor på landet och där funkar den iaf kanon!Har ingen erfarenhet av Terrain vagnen...Lycka till i vagndjungeln
  • Merze

Köp en begagnad & sälj om du ångrar dig, du får ju tillbaka pengarna

Anke skrev 2008-08-24 22:30:06 följande:
    det är svårt att veta, hon är typ två nu. eftersom pyret (förhoppningsvis om allt går bra) kommer i maj, så är det ju bra vädersmässigt att ha ståbräda tänkte jag. 

känns som gränsfall..
  • Merze

Kan väll vara en 02 eller 03 med??

Amanda skrev 2008-08-25 21:32:56 följande:
    Nej det är inte en -06 utan en -04, det ser man på det fasta lite svängda handtaget samt varukorgen
  • Merze

Har just upptäkt att dubbelvagnar med ställbart handtag är kortare än modellen med fast handtag! Så himla bra !! mkt lättare å få in i bilen!! Tur att min nyinköpta har ett sådant handtag....

• Merze
    Min bagage är 104 cm lång & vagnen 103 cm ....De med fast handtag 106 cm Det var på håret...
    zmulizjanzon skrev 2008-08-25 22:19:52 följande:
    GRATTIS!!!
  • Merze

Funkar med liggdelar från 04 eller 05. 05 vet jag funkar !!

Miss Lau skrev 2008-08-27 22:30:16 följande:
    Hej alla experter, hoppas ni kan svara på en fråga Jag har en UJ -07 och funderar på det här med liggdel. Är det bara liggdelar från -07 som passar eller går det bra även med andra årsmodeller?
  • Merze

Jag betalade 5800 för en sprillans ny 07/08 i kartong.... helsvart syskonvagn.

JuliaochNelly skrev 2008-08-30 16:23:43 följande:
    Måste be om lite råd har en 07 duo vagn som är andvänd i 3 månader. Har haft den på annons ett tag nu men det ger inget. är 6900 helt orimligt eller är det bara segt just nu...den är i färgen plum.OBS INGEN ANNONS
  • Merze

Ha HA & dessutom så oarkerar alla som skall sälja en 04 & äldre så att man inte skall se varukorgen!!! FULT!!! Jag e sååå himla trätt på folk som försöker luras!! Grrr
    Bula på magen skrev 2008-09-03 15:10:28 följande:

sittdelen är svart och NÅGOT solblekt!? Hmm....(inte min annons) www.blocket.se/vi/17932491.htm
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII