• Merze

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

I strömstad är det ingen väntetid! De säljes så många vagnar så att de har alltid massor på lager!! Ring dit å kolla om dom kan skicka...

Kerplunk skrev 2008-09-10 14:24:40 följande:
    8-10 veckor leveranstid på vagnen överallt..
  • Merze

Amen inget är ju nytt när det lämnat butiken

Lille Mammsen skrev 2008-09-10 18:26:41 följande:
    Kan info er här att man EJ får sälja NYA saker på FL´s köp/sälj! Blev varnad idag pga detta!
  • Merze

Vi har både UJduo & BTsingel, hadde en UJ Singel förrut men den gick inte in i vår förra bil så då bytte jag till BT,
    De är LIKA lättlörda men, BT är tyngre tre kg tror jag & BT är helt makalöst liten när man fäller ihop den.
    Men UJ e roligare & tyget på UJ tycker jag nog inte bleks lika fort......

• Merze

BT dubbel är mycket mindre ihopfälld än UJ! Men den är 54 cm hög ihopfälld & UJ 34 cm hög 74 bred & 106 lång ihopfälld.... BT väger 18 kg & UJ 11 kg. Vi valde UJ dubbel främst för att jag inte får in någon annan duovagn i min Saab 9-3 sedan och den är mycket lättare! Sedan så får ajg tillbaka pengarna när jag säljer. BT har inge vidare andrahandsvärde. Har man större barn så är BT mycket rymmligare! Suffletten är ju som en båge & sedan tycker jag att det är helkass att man inte kan ha suffletten över det stora barnet om man vill se den som ligger i liggdelen. I vilket fall som helst så tycker jag att det är dessa två vagnar som jag valt mellan, PT ser inge rolig ut, tänk när tvåan blir större! sitter ju helt avskärmad ju... Men deet e klart kan man inte ha en bred vagn så e den ju bättre än inget. Och släpa omkring på en utan svängbara hjul, nä det orkar inte jag i alla fall....
    Bula på magen skrev 2008-09-12 11:41:34 följande:

Hur är det med UJ duo kontra BT dubbel? Visst är det så att UJ duo är minst och tar minst plats?
  • Merze

Jag köpte ett på babyproffsen sedan så skar jag själv ut hål för selen. Den fällen har vi haft i två år nu och det funkar fin fint!

Kaxmaja skrev 2008-09-15 01:30:21 följande:
    har du fixat skinnet själv eller køpt ett "färdigt" med utskurna hål för selen?
  • Merze

Jag har en USA vagn & min kompis vill byta sin mot min tack vare det handtaget Glömm det sa jag

Lisenlisen skrev 2008-09-15 19:13:47 följande:
    Måste bara berömma mountainbuggystrollers (sidan som länkades till ovan). Köpte min UJ duo därifrån, var repig när den kom, tog bilder, fick skicka tillbaka den med FedEx (de stod för frakten) och strax efter fick jag en ny UJ, helt perfekt. Tyvärr hade jag problem med suffletten men fick en ny nästan med vändande post. Såg att det var 08:ans logga på men annars är det ingen skillnad vad jag kan se. Är otroligt nöjd med service och med vagnen (2007:a). Har haft en UJ i Sverige med fast handtag men det rörliga slår det med hästlängder!Någon som vet var man kan beställa lösa klädslar i USA?
  • Merze

Har en BT singel och är jättenöjd med den! Sålde UJ singeln för jag inte fick in den i förra bilen & sedan så sitter barnen mkt bättre i BT, då sittsen går att ställ in rak i ryggen.... Det borde UJ ta över.... Annars e jag mer nöjd med UJ, den e snyggare å lättare

Lisenlisen skrev 2008-09-15 19:33:16 följande:
    Merze: Håller absolut med! Kan eg inte förstå varför inte de rörliga kommit tidigare till Sverige. De är ju förstärkta på sidorna numera och både Babytravel, Carena m fl dubbelvagnar har ju rörliga handtag... Och nog måste jag säga att det känns som om UJ håller högre klass. Iaf när jag jämfört och provat kompisars vagnar.
  • Merze

Nej det kan du tyvärr inte! Men det går mkt lätt att knäppa av liggdelen. Det jobbiga är att veta vart ,man skall lägga den medan man lägger in chassit i bilen.....

Miss Lau skrev 2008-09-16 08:31:35 följande:
    En fråga till er experter. Kan man fälla ihop en singelvagn med liggdelen på?
  • Merze

OK visst går det men har du otur så går liggdelen sönder pga trycket....

SooJuicy skrev 2008-09-16 09:37:59 följande:
    Varför går det inte att fälla uj med liggdelen på? Har aldrig tagit av den när jag fällde den och la i bilen, funkade hur bra som helt ju bara att det blir en aning högt.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII