Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Bula på magen skrev 2008-08-27 08:14:55 följande:

Är detta ett OK pris? Visst borde det vara det? (ej min annons)www.blocket.se/vi/17676136.htm den OK ut eller någonting som inte stämmer? Visst är det en 07a som det står?
    Precis 2007/2008 (då dom e likadana)....nu 2009 kommer en liten uppdatering! Priset tycker jag e bra...för liggdelen ingår väl!!
  • Lille Mammsen

Tilde å Nova skrev 2008-08-27 09:47:35 följande:

Hejsan! Jag kan inte lägga upp fler bilder i mitt galleri här om jag inte skaffar plus-funktionen och no offense men jag känner inte riktigt för det nu när Familjeliv strular som det gör..Så jag har lagt upp lite bilder på min blogg istället.. mammathezz.wordpress.comVi fick dock lite panik igår när vi skulle ta på klädseln för sittdelen hamnade lite för långt ner, och den gick inte att få över den där pinnen som förra klädseln gjorde, men efter lite modifiering och lite extra remmar och sånt ifrån den gamla klädseln (som för övrigt var mer trasig än hel) så ska det nog funka bra med den här.. Men jag såg på suffletten att det stod "Rollerbug", är det ett Uj märke också eller e de något eget? Det stod i annonsen att det skulle vara en 05:a, kan det var så stor skillnad mellan dom och Uj 06:ornas klädslar? Nåja, det blir nog bra i slutändan iallafall, snygg e den ju så..
    Rollerbug & UJ klädslar från (2005-) är heeeelt olika klädslar! Rollerbug tillv. tom 2004 men sista exen såldes ut hos Bonti under 2005!! Om man har en rollerbug och vill ha en ny klädsel (kan finnas något enstaka hos bonti) så sitter deras egna bäst såklart annars funkar UJ klädslarna tom 2004 dvs innan nya varukorgen & nya chassit kom=2005
  • Lille Mammsen

Tilde å Nova skrev 2008-08-27 11:00:15 följande:

Okej! Då blev vi lite lurade då..För i annonsen stod det Uj klädsel, passar till alla modeller från 05 och framåt.. :-sMen vi har en UJ och fick igår en Rollerbug klädsel men vi får väl ha den så länge då så kanske man kan fynda nån "riktig" sen när vi får råd igen då..
    Men om du e nöjd med den så e de ju bra!! Men jag skulle nog bli jäkligt sne och skulle utan tvekan kontakta säljaren för att få ett svar...denna kanske själv blev lurad? Men borde väl kanske funderat lite när den ej passa till 100%...speciellt när man skall sälja vidare......
  • Lille Mammsen
    MariaD skrev 2008-08-27 12:25:42 följande:
    Tror jag blir galen! Vet inte om jag ska köpa en ny el beg UJ. Skilljer ju en del i pris. Beställde  en ny, men "förra" modellen. Men det hadde blivit något fel, så den fanns inte. Skilljer det mycket i liggläget? Vart är dom billigast om man ska beställa?
    Vet ej hur mycket liggläget kommer skilja 2008 & 2008...Ring Bonti/Simpleworld o hör...dom har ju REA på UJ...om dom har kvar?? Bor du i 08-omr. så kolla Babyplanet-babyproffsen,dom brukar ha REA dom me utan att annonsera om detta!!
  • Lille Mammsen
    HååGe skrev 2008-08-27 11:54:46 följande:
    Jag kan bara säga att jag gillar min duo jättemycket. Idag vände jag min lilla tjej framåt och det kändes inget kul, men nu får det väl vara så. Jag har hela tiden tyckt att storebrors sittdel känns säckig och konstig och nu när jag monterade nästa sittdel så ser jag att det måste vara fel på storebrors. Jag köpte vagnen från "ett hjul fram" och hon kan inte hjälpa mig. Hur gör man för att reklamera? Tar den till en återförsäljare bara? Bilder på felet finns i mitt galleri.
    Och varför kan hon inte hjälpa dig då? Hon har ju beställt vagnen själv och har kvitto/kvittorna=garanti!
  • Lille Mammsen
    HååGe skrev 2008-08-27 18:07:47 följande:
    Hon säger att hon har köpt av en privatperson...
    Va? Så hon köper ALLA NY Uj vagnarna från en privat person..............Det är ju inte 1 2 3 NY UJ´n hon sålt,säkert typ 20 om inte ännu fler!
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII