• bara lilla jag

Långtids mammalediga i Uppsala??

Har en kille på 8 månader och helt plötsligt har alla mammor i alla föräldrargrupper börjat jobba igen :( Så nu känner jag mig sjukt ensam.. Finns det flera mammor i uppsala som av en eller annan anledning kommer vara hemma länge med barnen och som har lust att prata lite :D

• Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??
  • Liisa
    Rubicon: Hehe det gör inget....han är nog vaken nästa gång....var jättetrevligt att få komma fast det var några timmar sent..*hehe*
    Linus hade skoj oxå..han tackar för de goda kakorna..
    Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • enny signatur

Kul att hittat hit :)
    Vill gärna ha en till nästa år, men sist gick det inte som planerat och ja... tagit det rätt hårt. Men hoppas att allt ska ordna sig snart.
    Vill få in ett barn innan höstterminen nästa år, för då vill jag börja... låter kanske lite jag ve tinte, elakt? Men de tär den utbildningen jag verkligen vill gå och annars dröjer det ett helt år (och då dör våran eknomi) och efterosm bara jag pluggar så går det nog att ordna (korsta dagar + mycket besök av maken och barnen där)

• bara lilla jag

hallå :D jag har ett litet förslag!! Jag har inte så superbarnsäkert hemma då vi håller på och packar ihop allt inför en ev. snabb flytt.. Så det är jätterörigt här nu.. Men jag har en superfin park här utanför med bord och mkt gräs och mkt barn så om ni vill så kan ni ju kika förbi här så kan vi ta lite fika ute vid parken så kan de stora barnen leka i parken och dom små kan ju säkert vara lite på gräset eller så? Vad tror ni om det.. kanske inte det ultimata men det är väll det jag kan erbjuda i nuläget :)

• Liisa
    bara lilla jag skrev 2008-09-25 09:23:47 följande:
    hallå :D jag har ett litet förslag!! Jag har inte så superbarnsäkert hemma då vi håller på och packar ihop allt inför en ev. snabb flytt.. Så det är jätterörigt här nu.. Men jag har en superfin park här utanför med bord och mkt gräs och mkt barn så om ni vill så kan ni ju kika förbi här så kan vi ta lite fika ute vid parken så kan de stora barnen leka i parken och dom små kan ju säkert vara lite på gräset eller så? Vad tror ni om det.. kanske inte det ultimata men det är väll det jag kan erbjuda i nuläget :)
    Det tycker jag var en jättebra idé, alltid trevligt att vara ute..
    Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • enny signatur

bara lilla jag skrev 2008-09-25 09:23:47 följande:

Jag är på, när då
  • bara lilla jag

jag ska kolla upp hur nästa vecka ser ut för mig... men är det någon dag som passar bättre än någon annan för er??

• enny signatur

ska till stockholm nått i början på veckan men inte bestämt närså det påverkar inte mycket

• rubicon

bara lilla jag: Låter bra, bara det inte öser ner så... Jag kan måndag, onsdag, fredag, vill gärna gå på vårt öppnis de andra två dagarna. Var var det du bodde? Kan man ta sig till dig med buss? Är en sån besvärlig typ som inte äger bil, nämligen...

• enny signatur
    rubicon skrev 2008-09-25 23:06:28 följande:
    bara lilla jag: Låter bra, bara det inte öser ner så... Jag kan måndag, onsdag, fredag, vill gärna gå på vårt öppnis de andra två dagarna. Var var det du bodde? Kan man ta sig till dig med buss? Är en sån besvärlig typ som inte äger bil, nämligen...
    jag är en sådan typ med (inget körkort heller...)
    vart går du på öf?
  • bara lilla jag

jag bor mitt inne i stan.. precis bakom tågstationen så det är nära till bussar och allt.. Och skulle det ösa ner så finns ju konsert och kongress nära och det är barnvänligt :) Onsdagarna är ju ganska bra dagar egentligen.. Men ska höra med min sambo om han ska vara ledig då eller inte.. Om han jobbar hela dagen så funkar onsdag för mig.. så jag ska kolla det!!

Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??