• bara lilla jag

Långtids mammalediga i Uppsala??

Har en kille på 8 månader och helt plötsligt har alla mammor i alla föräldrargrupper börjat jobba igen :( Så nu känner jag mig sjukt ensam.. Finns det flera mammor i uppsala som av en eller annan anledning kommer vara hemma länge med barnen och som har lust att prata lite :D

• Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??
  • rubicon

Onsdag borde gå för mig, men den veckan ska vi renovera vårt sovrum, vi sätter igång imorgon. Sambon ska ta semester under nästa vecka, vi ska måla tak mm, så då tror jag inte det går så bra att vara hos oss... Lite synd, för det skulle vara så enkelt att slippa åka någonstans

Någon annan som kan ta besöket då? Vi har ingen bil, så åtminståne måste jag kunna ta mig dit med buss...

• BorPåLandet

Hem till mej går det bra att vara men jag bor ute på landet med dåliga bussförbindelser, så hit är det bil som gäller. Öppna förskolan i Stenhagen är mycket bra, dom har öppet måndag, tisdag och fredag 9-13 och torsdag 9-12.

• rubicon

Hej och hå. Inte många som skriver i den här tråden

Hos oss har det gått undan, vi har målat både dörr och tak nu, så det kladdiga är i stort sett färdigt. Om ni vill kan vi nog ses hos oss ändå, nu går det att stänga dörren till rummet, så gör det ingen skada att tapeterna hänger på trekvart där inne. Om ni inte stör er på att huset är lite extra stökigt (men inte barnfarligt!), så får ni gärna komma hit på onsdag.

Jag väntar på lite respons så bestämmer vi något sedan...

• Liisa

Hejsan!!
    Tycker detta verkar vara en trevlig tråd.
    Är mammaledig med min son Linus som är snart 1,5 år, kommer vara mammaledig ännu längre då vi väntar syskon i februari.
    Bor strax utanför skyttorp.

Kul att ni planerar träff!!
    Kanske kan komma jag med?

//Lisa

Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • rubicon

Hej Lisa: Klart du får komma med. Vi hade tänkt ses nu på onsdag, vi får se vilka som nappar Jag kan ju starta en liten lista, så som är brukligt i många andra trådar

Träff onsdag 24/9 kl 9? Hos Andrea (Rubicon) i Bälinge?

Andrea

• Liisa

Oh vad trevligt.... Alltid skoj att träffa nya människor.....har alla härinne småttingar eller är det lite olika, tänkte min son är ju ändå över året....

Andrea
    Lisa

Mamma till Linus f 070424, änglarna Alexander & Rasmus f 060709 & lilla mini i magen
  • BorPåLandet

Roligt med en träff. Vi mamma Sara 33år och lilla Sune 1år kommer gärna. Någon annan gång kan vi kanske ses hos mej, vi bor nära hammarskogs herrgård.

Andrea
    Lisa
    Sara (bor på landet)

• rubicon

Kul att det blir några stycken!

Lisa: Min son är precis fyllda två år, så han är lite äldre. Tycker det är jätteroligt att andra har äldre barn, för det är ju mest föräldrar med bäbisar som är hemma ju... Jag vill gärna att Florian ska få lära sig leka med andra barn fast han inte går på dagis, så öppnis och sånna här träffar är jättekul!

• bara lilla jag

det här är helt galet.. onsdagar är nog ingen bra dag för mig:( allt händer på onsdagar :( I morgon går inte för mig.. Men vill ni ses ändå så gör det!! Så kanske vi kan försöka få med alla igen sen.. Är ledsen.. men det är helt galet :P

Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??