Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

SSS säger:

Han åt själv 2-3 ggr/dag.

Han säger också att fett/vatten%vågar är skräp och funkar inte. Det vet jag inte om det stämmer, men kanske? Jag har en själv som jag inte använder, eftersom jag just nu har vågskräck ;)

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Fjällräven skrev 2008-08-05 09:33:10 följande:
    Varför har du vågskräck?Skulle vilja testa en sån där som mäter fett, är ju egentligen det som är mest intressant när det går neråt så man inte tappar muskelmassa.Men tror inte jag orkar köpa en bara för det, hur kläderna sitter är ju också ett mätredskap Då fortsätter jag att äta bara när jag är hungrig!
    Jag vet jag gått upp, men inte hur mycket....
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Socialen skrev 2008-08-05 19:16:16 följande:
    Läste någonstans att soya innehåller mjöl, att man istället ska köra på tamarisoya. Men man behöver ju inte bli fanatisk
    MrsChengs vanliga soja innehåller bara svamp & salt.

Hur gör ni med avocado? Innehåller ju ca 11% kolisar!
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-05 19:34:47 följande:
    jag har bestämt mig för att dom är så feta så det uppväger kolisarna!
    BRA!!
  • Linda1976

Har varit på Borås djurpark idag. Inte ätit nåt onyttigt alls. Men i panik, när INGET annat fanns, så var jag tvungen att slänga i mig 2 bananer. Inte SÅ smart, för nu är jag inte i ketos - MEN jag hetsåt inte bullar eller glass iaf.

Och på MAX efteråt åt jag Lowcarb-burgare m extra bacon, samt sallad till. Inget bröd! Inga pommes!

Så nu till frågan: Vad har ni med er som snacks/mellanmål när ni är på familjeutflykter. Det funkar ju inte med det vanliga banan/nektarin/macka/drickyoggi Tips tack

Tips på god gegga:

creme fraiche
    kyckling (gärna små bitar från färdiggrillad)
    avocado
    grovhackade jordnötter
    salt
    peppar

MUMS!

• Linda1976
    Fjällräven skrev 2008-08-06 20:26:31 följande:
    Linda1976: Har Max kvar sin LowCarb-burgare? Måste spana efter den nästa gång!Annars gillar jag GI-burgaren, riktigt god!
    Japp i Borås iaf, men det borde ju vara samma överallt. Om inte annat, så kan man nog göra en specialbeställning
  • Linda1976
    wewe skrev 2008-08-06 18:55:13 följande:
    Tack Maddisen för tipset av Litsfeldts ”Ät fet mat! - bli frisk och smal med LCHF”. Ngn som har läst ovan bok och kan jämföra med Skaldemans ”GI-Noll!: för kvinnor som vill äta sig smala” eller ” Ät dig ner i vikt!: praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor”?Vilken är bäst vad det gäller recept?
    Jag har bara "ät dig ner i vikt..." och där är i princip INGA recept.
  • Linda1976

Haha, precis vad jag tänkte " Det är sääääkert en massa socker i dressingen", men man får ju inte bli hysterisk Jag menar - jag skötte mig i övrigt, förutom de 2 bananerna då. Som ju inte är knark

småsalami.... *noterar* mera? Det är 2 v kvar på semestern och vi ska iväg mååånga gånger till!

• Linda1976
    JewelGirl skrev 2008-08-06 20:51:27 följande:
    Fjällräven: KiF har nyligen uppdaterat hemsidan och har lite problem ännu verkar det som. Är bättre nu än för någon dag sen iaf.Linda: fläsksvålar från Lyka om du gillar dom kan funka som lite lätt att ha med i väskan. Babybel-ostar har vissa. Kan man ha en liten liten kylväska så kan man ju ha kokta/stekta ägg, stekt bacon, färsbiffar m.m.Har du sett Aylas ägg och baconmuffins? De är goda och enkla att göra och perfekt att ha med sig.Ägg och bacon muffins - 12st10 ägg1 dl vispgrädde2 dl riven ost (Fru Filur tog 200 gram)2 pkt baconpepparBlanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.Blanda baconen med äggröran, peppra.Häll sedan smeten i muffinsformar, använd gärna en teflonform men rekommenderar att man har pappersformar i så slipper man att smeten fastnar.In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter.
    Supertack!! Det receptet ska jag prova!
  • Linda1976
    wewe skrev 2008-08-06 21:31:13 följande:
    Svar på #547 Tack för svaret! Då ska jag beställa den!En liten fråga till: Hur vet man hur mkt man skall äta av allt per dag (dvs utefter sina egna förutsättningar: längd/vikt/kön...)? På vissa sidor verkar det lite som "ju mer fett desto bättre", men nån gång måste man väl börja gå UPP i vikt av FÖR MYCKET fett?Eller?? Hjälp....
    man får prova sig fram. Ju närmare målvikt desto mer noga med kcal. Ska man ner typ 40 kilo så är det bara att äta tills man blir mätt av rätt saker. Men eftersom fett mättar enormt så är det svårt att äta för mycket.
Svar på tråden LCHF tråden 3