LCHF tråden 3
Själv ska jag äta grillad fläskfilé och falsk potatissallad (gjord på aubergine).
4 GRAM menar jag. Men det är väl iofs % också, när det är 4/100
Haha, ja! Skulle precis VB:a det till tråden:
Hej Linda!
Tack för ditt mail!
Uppgifterna på våra etiketter är de uppgifter vi fått av vår tillverkare.
Vi ska skicka jordnötssmöret på analys och om resultatet blir annorlunda kommer vi att revidera etiketterna.
Hör gärna av dig om du har fler frågor!
Med vänliga hälsningar
Jenny
De tar det på allvar mao verkar det som
Ja! Visst är haloumi helsmarrigt! En god sås till är c f, vitlök och persilja! Samt ugnsrostade grönsaker om man vill!
Nej, man ska INTE äta frukt i början av LCHF- möjligen när man är nära normalvikt. maddisen: Jag förstår inte varför du tipsar om frukt (igen!!), som är fullt med fruktsocker. Och just i början av LCHF så är ju socker i alla former det vi undviker!!
Jag ska gå ner kanske 15 kg (eller 10 eller 20 beroende på hur det känns ) och ligger på ca 25-30 gr kolhydrater per dag. Det är mer hållbart i längden. Ibland blir det mindre förstås, aldrig mer! Typ såhär: Frukost: antingen 2 ägg + 1 paket bacon (6-7 skivor) ELLER 2 dl mezeyoghurt med 50 gram hallon ELLER 1 köttfärsbiff med färskost och ett par små tomater Lunch: kött, fisk, eller kyckling. En smarrig sås, eller bara smält smör samt ca 4-5 små tomater (cocktailvariant). Äter jag inte sås så har jag isåfall blomkålsmos till istället, eller coleslaw. Middag: antingen nåt i stil med lunchen, eller mezeyoghurt om jag inte är så hungrig. Förmiddagsfika på jobbet: kaffe m vispgrädde och 2 skivor ost. Jobbar jag sent, blir det samma på eftermiddagen. Vad tycker ni? Är det vettigt?
WHAT!! Jag hade MÅNGA mellanslag i texten, också blev alltihop en enda röra... FNYS!