Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

Lalalong:

Jag gick själv ner 45 kilo med Cambridge, och ska pulver funka så måste man vara motiverad till 100% tror jag. Inte "jag får se hur det går", utan köra till 100%. Att äta på helgerna hade aldrig funkat för mig, triggat hungern... triggat tuggandet....

Men varför inte se de 900:- i månaden som en, om än dyr, gymavgift. Visst, eftersom du är rätt överviktig kanske du inte kan utnyttja allt på gymmet, men styrketräning, cykling (kanske finns simning?) ett par ggr i veckan så är ju inte pengarna i sjön? Om du inte känner för pulver till 100% så låt bli - det blir en ond cirkel, börja pulvra, tappa sugen, börja igen. Jag vet, jag har varit där själv.

Inboxa gärna om du vill ventilera vidare om pulver.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Dame72: Jag vet inte ang vin. Skaldeman säger ju att torrt vin i måttlig mängd är ok ibland, och inte påverkar vikten nämnvärt. Man måste ju leva också. Ikväll ska jag och maken dela en flaska vin och äta baconlindade dadlar! Det blir lite kolisar, men tja... det är inte chips och godis!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-08-26 19:03:36 följande:
    Vad äter ni för mellanmål?
    Inga alls. Det är ju det som är grejjen, man slipper suget och mellanmålsbehovet. Fikar på jobbet, och äter då ibland 2-3 ostskivor för att ha nåt att tugga på.
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-08-26 19:13:36 följande:
    Men du ska ju äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvälls mat eller?
    Kenzie har svarat bra redan. Man blir väldigt mätt av LCHF, så mellanmål behövs oftast inte. Men som sagt, ost, oliver, lite tjockyoghurt, lite kall middagsrest vad som.....
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-08-26 19:44:23 följande:
    Gillar inte att man inte får äta frukt
    Du kan äta bär
  • Linda1976
    Muminski skrev 2008-08-26 21:38:35 följande:
    Ni ser väl att brallan hänger redigt där bak va?
    Smalsnygging där!!

Själv har jag som delmål att vara ganska smal till 27 nov, då ska jag till Portugal med jobbet. 4 dagar på Lyxhotell i Cascais Nyrenoverat, 5stjärning med många pooler. Bikiniläge alltså!!
  • Linda1976
    Muminski skrev 2008-08-26 21:41:58 följande:
    Åhh härligt med ett sådant mål!!!!Ja han älskar mina fötter, med eller utan skor... hmmm fetisch redan?
    Haha, jag såg inte MrBebis först, glodde bara på hängröven haha.... Tänkte "vaddå skor??" *blind*

Ja, det ska bli riktigt kul att komma iväg på lite lyx. Vi är 12 från jobbet som åker, det är en leverantör som bjuder. Tjohooo!
  • Linda1976
    Lotta71 skrev 2008-08-26 21:45:18 följande:
    Åh, gött!! Vilket bra jobb du har!  Vad bra att ha ett sånt bikinimål, det sporrar ännu mera
    Japp, för det mesta diggar jag mitt jobb starkt

Men nojjar lite för bikini inför människor jag normalt alltid är påklädd inför. Å andra sidan lär väl ingen vara tillräckligt nykter för att komma ihåg nåt hemma sen, haha.
  • Linda1976
    Bobbenn skrev 2008-08-26 23:01:05 följande:
    Kaiza jättefin är du Tränar ni mkt alla? Jag snittades i mars och har inte kommit igång än. Hoppas kunna börja i september
    Nej, men nu 1;a sept ska jag och en kollega börja simma på onsdagar. Sen kanske jag simmar nån dag till i veckan själv. Det är ju det där med tiden också....
  • Linda1976
    Lotta71 skrev 2008-08-27 18:58:40 följande:
    Känns som om Lars inte vet riktigt vad han pratar om.....
    Nej, han har ju tydligen nollkoll på insulin och ketoner??
Svar på tråden LCHF tråden 3