LCHF tråden 3
devega skrev 2008-08-13 21:46:34 följande:
Oj, det där var verkligen till överdrift för min del. Jag äter grönsaker, sallad och massor med ost och en del mejeriprodukter. (Å andra sidan äter jag inget annat kött än fisk). Jag vill fortfarande att mat ska vara en njutning inte bara nåt man ska stoppa i sig för att man måste. Dessutom älskar jag grönsaker alldeles för mycket för att sluta med det. Men det är ju det som är så intressant med LCHF, alla är så olika och man måste hitta sin egen väg. :)
Men läser man recepten på hennes sida, så är de inte direkt asketiska! Det där är nog skrivet lite tillspetsat, tror jag
Egensinnig skrev 2008-08-13 21:34:35 följande:
Linda - Ullared var riktigt bra! Avslutade med en kebasallad köpte allt en liten knodd kan behöva på fsk.Innerjoin - kanonblogg! *sparar länk*Någonstans läste jag att man inte skulle äta livsmedel som hade mer än 5g kolisar/100g. Någon som tänker så eller hållre ni er bara till max 20, 50 100 g per dag el dyl?
Vad roligt att du fyndade, ibland hittar man ju nada där...
Ang kolhydrater: Det mesta "tillåtna" innehåller inte mer än 4-5 ändå, men jag är inte superpetnoga, äter en del bär som innehåller lite mer, och morot innehåller 8. Feta mjölkprodukter innehåller oftast 3-3,5 och ost inte mer än 1-2 för det mesta, så det löser sig oftast av sig själv. Försöker dock att dagens totalintag inte överstiger 5-7%. Råkar det bli 25-30 gr kolisar en dag är det inte hela världen, försöker hålla mig till max 20 oftast iaf...