Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

Hägris skrev 2008-08-03 18:16:38 följande:
    jag googlar runt om kött vs veggmat... har det svettigt i kan du äta utan att blunda tråden..lägger till dig igen!
    Jag är impad att du orkar! Du vet väl att du måste njuta av att se döda kossor för att kunna gilla biff? *tar mig för pannan*
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Mary Cherry skrev 2008-08-03 18:55:10 följande:
    34% var färska dadlar.
    Men var hittar du den faktan? För länken tidigare var ju ett inlägg från en "vanlig" människa i en tråd, jag vill gärna hitta det nånstans i en vetenskaplig tabell liksom
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-03 20:08:03 följande:
    står det inget på livsmedlesverket?
    Nix, där står det bara torkade Och det är ju viss skillnad.
  • Linda1976
    http://www.recepthjalpen.se/dadel.html

Här står det också 68 och att det är hämtat från slv. Mysko, när jag sökte där för nån vecka sen så stod det bara torkade?? Hm....

Ursäkta att min dadel-problematik tar upp hela tråden!
  • Linda1976
    Fjällräven skrev 2008-08-03 20:24:21 följande:
    Tog några skivor och nu känns det bättre Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
    Nåt som också är smarrigt är en matsked CremBonjour med gräslök att slicka i sig. Den är SÅ god!
  • Linda1976
    Mary Cherry skrev 2008-08-03 20:41:37 följande:
    Det var bara det jag hittade. Men det måste väl gå att ta reda på om man orkar googla mer.
    Jupp, och 68 verkar (tyvärr) stämma bättre än 34. Men å andra sidan, några dadlar på en lördag, är ju långt bättre än kakor, glass och godis. Ens värderingar ändras snabbt när man blivit en LCHFare
  • Linda1976
    JewelGirl skrev 2008-08-04 12:38:50 följande:
    Har någon kläm på hur Fakir-kost är?Innebär det bara att utesluta mejeriprodukter (men att fortsätta äta smör) och sen äta kött och grönt?
    Personligen skulle jag inte stå ut mer än ett par dagar, men det är ju olika!

Igårkväll åt jag vitlöksräkor:

Smälte rejält med smör i en panna, 3-4 vitlöksklyftor, persilja, en aning GranRiserva-vinäger och salt&peppar fick simma ihop. I med räkor på slutet, som bara precis blev varma, samt några broccolibuketter. MUMS!!
  • Linda1976
    godisanna skrev 2008-08-04 15:53:41 följande:
    när du kör fakir ska du bara äta biffar gjorda på en tredjedel nötfärs och två tredjedelar fläskfärs. smör är väl tillåtet.. och grönsaker bara som dekoration.
    I Ät dig ner i vikt finns olika varianter som motsvarar biffen:

Räkor med majjo
    lövbiff med ost i
    fisk med smör

och nåt till tror jag. Men det är ju ändå inte så varierat

Idag till middag: kyckling med cocossås och broccoli

Sås:

Santa marias extra krämig cocosmjölk
    rod curry
    lime
    gul lök
    salt
    peppar
    soja
  • Linda1976
    Socialen skrev 2008-08-04 22:36:02 följande:
    Grrrr varför kommer jag aldrig i ketos??? Kan det vara för att jag tuggar tuggummi (sockerfritt)? Mitt kolhydratintag ligger oftast på 10-15g/dag sedan ca 2 veckor, kanske mer
    Hur vet du att du inte är det?
Svar på tråden LCHF tråden 3